Gravid Bf Oktober 2017
Hur går det Marrebj? Blir nervös när du inte uppdaterar oss
Hur går det Marrebj? Blir nervös när du inte uppdaterar oss
Jag sitter och läser föda utan rädsla. Jag kom till ett avsnitt som beskriver livmoder mm. Där stod det att livmodertappen är ca 4cm lång från början. Alltså innan förlossningen startar. Tänkte på dig då Marrebj, läkaren var kanske så otydlig så det var tappen han/hon menade.
Kan inte fatta att bebisen typ ska fördubbla sin vikt från nu (v 32) fram till förlossningen! Var ska den få plats?! Och hur ska jag få plats? Känns redan nu trångt i min egen kropp...
En sak som ska bli skönt med att jobba sista dagen idag är att slippa känna stressen av att man måste upp tidigt..
har varit vaken sen strax innan 4, börjar jobba 6:45..
Kommer kunna sova sen på dagarna dom gånger jag vaknar tidigt o inte kan somna om..
hur sover ni? Bra? Dåligt?
Vecka 33 idag å så jäkla spyless nu ... ont konstant , man kan knappt ut å gå för både foglossning å sammandragningar . Å nu senaste mornarna så läcker man när man nyser eller hostar . Vi har ca 50 minuter till förlossningen å de är inte den bästa vägen.
Hur avlastar man ryggen ? Det enda som funkar är ligga ner men lite svårt när man har främmande eller är borta hehe
Jag hoppas bara sambon har ledig vecka från jobbet när de är dags . Han ligger ute varannan vecka med lastbilen . Han kommer dom sista veckorna hålla sig i närheten så han hinner hem fort om lillemann skulle välja titta ut tidigare .
Idag är en dålig dag å man känner sig som värsta gnäll kärringen . Men fy fasiken vad less man är .
Ja detta spring om nätterna för att sen ändå kissa några droppar ;)
Hur upplever ni bebisens rörelser nu mot slutet? Min har alltid var väldigt aktiv och sparkat kraftfullt. Nu känner jag fortfarande bebisen men sparkarna är inte alls lika starka som innan. Är i v.36 imorgon så förstår ju att det blivit väldigt trångt för bebisen nu. Har även en bra app där man kan lyssna på bebisens hjärtljud om man blir orolig :)
Nu har jag valt ut det som ska med till Bb.
Vad fina magar ni har alla :) det närmar sig verkligen nu !
Besök hos bm förra veckan och allt såg bra ut . Jag hade gått ner i vikt dock men lillemann mådde bra och hade växt . Svårt att äta nu, man orkar knappt något .
Läser de inte är bara jag som har svårt att sova , beställde nyss ett babynest , bärsele och babyvakt :) i brist på annat .
Jag och sambon har valt att inte handla overall för hemfärd förens den lilla har kommit , vi tänker han får åka å handla när man vet mer storlek . Vi har inte så mycket kläder heller utan tänker vi handlar mer sen :)
Nu funderar jag dock på rummet , vi har ju skötbordet och allt i barnrummet pågrund av att vårat badrum är jätte litet , skulle behöva piffa till lite skötbordet , just nu är de bara ett skötbord där . Hur har ni gjort ? Har ni korgar för servetter , blöjor osv ? Eller står de löst på bordet eller i lådor ?
Sambon ligger ute med lastbilen denna veckan , sista veckan han kommer köra långt iväg . ( ligger ute varannan vecka ) så nästa gång han åker och jobbar blir de hålla sig i närheten . Känns skönt men skrämmande för nu vet man att de är nära . Går in i vecka 37 så lillemann kan om han vill få komma om 1 vecka.
Vi ska montera bilbarnstolen så de är förberett , funderar på börja packa BB väskan . Har ni andra packat den ?
Mycket att fixa sista veckorna men de som skulle vara skönt ha klart de är ju det omkring skötbordet så vi inte behöver åka till affären första dagen vi kommer hem. Jag är glad att bo granne med svärföräldrarna för allt är löst vem som tar hand om hästarna och hunden när vi måste åka in. Att känna vi bara kan släppa allt .
Ha en underbar dag alla :)
Igår den 18/9 i v37+6 kom han. Helt perfekt förlossning. Jag kan inte sova, han är så ljuvlig att titta på.
Oj , vad spännande :) håller tummarna du får träffa din lilla krabat snart då <3
Själv har man ordentligt ont i ryggen , ljumskarna å nedför benet . Inte jätte ont i magen men ont när han trycker sig ordentligt neråt . Knaprat alvedon hela dagen. Är mer ihållande ordentligt smärta , gör lite ondare nu och alvedonen tar inte , hoppas slippa ringa förlossningen för att rådfråga . Har provat duscha men hjälpte inte suck.