-
Exakt! Härom natten vaknade jag dessutom av att det kändes som om hon trasslat in sig i revbenen och sparkade för att komma loss. Vilket ju är omöjligt men fy så ont det gjorde. Enda som hjälper är att sitta och studsa på pilates-bollen ett tag, då lättar det lite.Linnnn skrev 2017-10-02 21:53:16 följande:Jag går också och väntar på att bebis ska sjunka ner... Förstår inte hur fötterna kan vara ovanpå revbenen/bröstbenet. Obehagligt. Och svårt att andas och få plats med mat. Vet inte om jag ska bli glad eller ledsen över att sjunkande bebis inte är ett måste inför förlossning...
-
Haha, det hade varit något det! :)Linnnn skrev 2017-10-02 22:16:37 följande:
Skönt ändå att det inte bara är jag som har det så här... Kan inte minnas det från tidigare graviditeter. Någon pilatesboll har jag tyvärr inte. Kanske skulle ha gjort några hopp i studsmattan innan vi plockade ner den igår. Då kanske liten förstått att det är dags att röra sig nedåt...
Jag tror det ska funka att sitta på huk också, gärna med armbågarna innanför knäna om du förstår hur jag menar? Och gunga lite på hälarna. -
Ja det är någon slags kontroll varje dag, vilket är rätt tröttsamt. Igår hade de dessutom slarvat bort min journal på sjukhuset och då var det MIN uppgift att försöka hitta den. Vilket tog en timme. Suck.Swinka skrev 2017-10-03 08:31:59 följande:
Aah okej! Men då förstår jag.
Är det fortfarande massa undersökningar osv som gäller för dig?
Nästa bedömning av storlek och ev. igångsättning görs på torsdag. Då får jag även träffa min anestesiläkare och prata epidural.
Inatt har jag sovit superdåligt, många sparkar i revbenen och som du skrev Swinka, känslan av att bebisen försöker ta sig ut ur magen 'utan att passera gå' så att säga :) Så idag blir det inte många knop. -
Jag har fått lavemang utskrivet att ta innan vi åker in. Om jag hinner vill säga, hehe. Samtidigt, om förlossningen tar 28 timmar som det gjorde för min svägerska så hinner det ju fyllas på...Marrebj skrev 2017-10-03 18:31:48 följande:
Oj , ja den oron förstår jag men samtidigt så tror jag de är mer vanligt än man tror . Du får försöka släppa dom tankarna och bara fokusera på bebben :)
-
Nyss hemmkommen från dagens kontroller! Bebisen hade växt men inte så mkt som önskat, hon är fortfarande liten och beräknas väga ca 2,5 kg nu. De vill dock att hon stannar i magen så någon igångsättning blir det inte. Och så måste jag fortsätta med alla dessa dagliga kontroller. Åååååhhh jag som hade hoppats att de velat sätta igång mig snart! Är duktigt trött på det här. Inte kan jag lämna stan för någon längre utflykt heller, det hade nog gaskat upp mig.
Nästa ultraljud är inbokat om 2 veckor, då är jag i v 40+2 vilket känns väldigt overkill. Men men. Hoppas hon tröttnat själv där inne vid det laget. -
Nej precis, jag kan inte planera nagonting! Ok, jag ska inte klaga, bebis mar bra och jag bor trots allt i Paris, men jag langtar efter skog och frisk luft. Sambon, som marker attt jag borjar tappa gnistan, har foreslagit att vi kan aka till hans foraldrar over helgen, de bor ca 1h med tag harifran. Men jag vagar inte det ifall hon satter igang pa natten.Linnnn skrev 2017-10-05 16:45:30 följande:
Vilka fina magar!
Skönt att ni fått ett datum att rikta in er på Swinka.
Lämna stan, det går väl knappt att planera något pga de dagliga kontrollerna Musetti?! Skönt att det ser bra ut med liten, men då kunde man ju för din skull önska att de kunde hitta ett annat system för uppföljning. Jag har faktiskt ett bm-besök inbokat bf+6. Får väl hoppas att jag inte behöver det, men man vet aldrig...
Inte for att jag ar sa sugen pa kejsarsnitt men jag blir avis pa att du fatt ett datum Swinka! -
Hoppas att ni alla haft en fin helg!
Jag har också frågat om hinnsvepning men det har man visst slutat med här.
Haft mycket sammanfragningar i helgen. I fredags fick jag snällt byta soffan mot pilatesbollen under netflixtittandet (min BM har tipsat om att röra höfterna enligt alfabetet, så man håller sig sysselsatt). Sen fick jag sitta i duschen med skållhett vatten en god halvtimme före sängen då jag hade så ont. Då trodde jag nästan att nåt skulle kunna starts under natten. Men icke.
I lördags var det bättre och vi promenerade en del. Magen blir helt stenhård, tappen stramar och jag får svårt att gå. Samma idag. Så nog känns det som att det börjar närma sig men inte på riktigt.
Bara att kämpa vidare :) -
Ja det är segt, idag känner jag mig knappt gravid ens (jooo, men ni förstår vad jag menar). Vilken skillnad det kan vara!Linnnn skrev 2017-10-09 08:26:40 följande:
Jobbigt att ha ont och gå och vänta så länge Musetti. Man vill ju att det ska vara på riktigt när det börjar göra ont. Hoppas det blir på riktigt snart!
Har slarvat med yogan, bra att du påminde om det Linnnn :)
8 dagar kvar nu. -
Oj så spännande!!! Vi har ju samma BF! :)Euphoria85 skrev 2017-10-10 06:05:14 följande:
Det blir nog bebis här idag...
Fast man vet ju aldrig...
-
Stort grattis!! Du får berätta mer om förlossningen sen tack :)Euphoria85 skrev 2017-10-10 15:48:18 följande:
Det blev en liten flicka som kom till oss idag i en hejdundrande fart!
08:16 var hon ute, vi hann bara in på förlossningen och sen kom hon