Gravid Bf Oktober 2017
Hur går det för dig Musetti? Lite snopet att missa de två sista dagarna på jobbet. Skönt att vi nu kommit så långt att våra små klarar sig bra om de skulle födas nu.
Första dagen som föräldraledig "på riktigt" i dag, känns jättekonstigt! Det här är ju mitt första barn och allt är så nytt. Var faktiskt inne på jobbet en sväng i går då jag hade planerat en liten avskedsfest med kollegorna, det var skönt att få ett "avslut" (samt presenter, hehe) och nu kan jag slappna av ordentligt. Nu borde väl din konferens vara ganska nära? Nedräkning?
Var på kontroll i går igen och allt såg bra ut men de är oroade av att bebisen är så liten (sf måttet hade inte ökat alls) i kombination med att jag får mer och mer sammandragningar som börjat göra ont. BM påpekade återigen att de vill att bebisen stannar i magen iaf två veckor till för att vara på den säkra sidan.
Det känns lite överdrivet med alla kontroller, gjort säkert 15 ultraljud vid det här laget och träffat 7 olika BM. Nu är det nästan en kontroll eller kurs om dagen! Har en känsla av att de tycker jag är igång för mkt. Men de har inte beordrat sängläge. Jag har gott hopp om bebisens hälsa men blir ju lite stressad.
Har köpt några bodies i pyttestrl. 46 utifall att. Och på lördag får vi hem alla saker som vagn, säng, skötbord etc.