Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Frrr skrev 2017-04-18 05:46:53 följande:

Ah! Jag har hört att man blir större efter första barnet.

Vore iofs lite lustigt att lägga ut bild på en mage som är nästan helt platt ;)

Ja, magmusklerna (om de finns?) ger nog efter mycket snabbare. Jag tycker mig ändå minnas att jag bara hade en minikula v 13 båda mina tidigare graviditeter, men nu längtar jag efter gravidbyxor
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-18 07:47:05 följande:

Om det visar sig vara ett liv i magen på fredag, så blir det shopping av gravid byxor i helgen, då allt förutom tights sitter åt.

En annan fråga, är det någon som har gjort bröstlyft/ankarlyft? Isåfall hur blev era bröst efter en graviditet?

När jag gjorde min op 2014 så var jag klar med 2 barn.

Men det blir ju som det blir.. känns redan som att brösten ska sprängas ibland, dom har redan blivit större

Jag har tyvärr inte energi för någon shopping (annat än nätshopping då!), men eftersom jag mest går runt hemma är det ok med de få byxor som inte klämmer åt runt magen. Ingen av mina vanliga bh:ar passar längre heller. Vare sig i omkrets eller kupstorlek. Det måste jag definitivt köpa nytt innan jag börjar jobba igen
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-18 09:03:26 följande:

När ska du börja jobba? Vad jobbade du med?

Såg att dom hade lite gravid kläder i en Lindex butik, vill gärna prova innan jag köper, + att dom har 25% på ett köp innan köper 3 plagg minst. Så då ska jag nyttja det :) Tänkte även prova byxstl på hm. Är glad att jag blev gravid, så har jag något att skylla på i sommar då mina sommar kläder sitter liiite tight haha.. har gått på mig lite innan jag blev gravid.

Har bara en bh som är skön, använder mest bhtoppar, tycker det skönast.

Ja, i vanliga fall jobbar jag ju, men har varit sjukskriven så länge nu pga den här graviditeten att det börjar kännas lite overkligt. Kan det vara sjunde veckan som börjar nu..? Är glad om jag orkar växla mellan pyjamas och mjukisbrallor och duscha ibland, så det behövs nog en allmän uppfräschning innan jag vågar visa mig på jobbet igen Bra tips om lindex! Jag behöver också prova för att veta vilken storlek som gäller nu. Började ju graviditeten med att gå ner typ 6 kg, men förra veckan hos bm var jag åter på startvikt igen. Eftersom jag inte rört mig mer än mellan soffan och sängen på lika många veckor antar jag att alla muskler bytts ut mot fett, så jag kanske har gått upp en storlek utan att det märks på vikten... Imorgon kommer min mamma förbi med lite gravidkläder från min syrra. Hoppas att rumpan får plats i några av byxorna eftersom jag inte har några gamla kvar och inte orkar med shopping just nu.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-18 15:45:39 följande:

Linnnn:

Nä jag har ingenting kvar, varken kläder eller barnsaker. Såhär blir allt nytt.

Hoppas kläderna passar, kul att få något iallafall.

Jag va hemma 4 v från jobbet, så när du är redo att komma tillbaka så är du det. Om det så tar 7 v till.

Fick post från BM, dags att börja med Niferex. Men jag har duroferon hemma som jag fått när jag lämnat blod och det är samma styrkan. Tror ni man kan ta dom istället. Har nämligen 2 st kartor.

Jag tror att bm ofta rekommenderar niferex för att många tycker att de är lite snällare mot magen, men duroferon är lika bra för att få i sig järn.
  • Linnnn

Grattis Amason! Vad härligt att ni fick ert efterlängtade pluss.

Vi försöker snarare vänja oss vid vårt oväntade pluss. Vi skulle bara ha två barn och de har dessutom hunnit bli ganska stora, så det blir en stor omställning att börja om.

Idag har jag äntligen varit på kub. Allt såg fint ut och bebisen sparkade hejvilt. Moderkakan i framvägg, men jag tycker mig ändå ha känt små buffar. Bf blev framflyttat en vecka, så jag hoppade från v 13 till v 14 helt plötsligt Ska bli roligt att visa bilder för spända storasyskon!

• Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-04-19 19:54:04 följande:

Min mage syns, när jag var gravid med killarna började inte magen komma försen v 16 ungefär och det var i v 19 på Rul som vi fick veta att de var två därinne

Vi hade inte heller tänkt oss fler barn utan detta blir en liten sladdis och sista barnet.

Vet ni att det är en bebis den här gången? Har en bekant som fick två tvillingpar
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-19 20:31:11 följande:

Oj så skoj, framflyttad 1 vecka. Längtar oxå att få visa för barnen bilden :)

Idag på jobbet blev jag helt slut i magen, väldigt spänd och känner mig mycket mer gravid än vad jag är. Är ju faktiskt bara i v 13, och tycker magen redan tar emot. Hur ska detta sluta??

Med jättemage! Även om den känns stor nu blir det ju garanterat värre Träffade blivande tvillingmamma med bara några veckor kvar till bf i veckan och inser ju att magen kan tänjas ut myyyckeet.
  • Linnnn

Nästa vecka hoppas jag på att orka börja jobba igen efter sju veckor hemma. Kräktes tyvärr ikväll, men har annars haft flera kräksfria dagar med bara illamående på kvällstid. Hoppas jag orkar.

Har fått ett lass med gravidbyxor från syrran och fast jag själv gissade på att jag skulle behöva två storlekar större var de lagom. Graviditeten har nog gett mig lite skev kroppsuppfattning...

• Linnnn

Glömde ju skriva att blivande storasystrarna jublade när de såg ul-bilderna. Helst hade de velat ta med till skolan och visa alla De hoppas innerligt på en liten brorsa, men det är ju svårt att bestämma... Själv vet jag inte om jag hoppas på något särskilt (jo, ett friskt barn förstås!).

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-21 15:17:12 följande:

Allt då bra ut idag på ultraljudet :) blev framflyttad 2 dagar. Så bf 25/10

Moderkakan i framvägg.

Ska bli så skoj att visa för barnen.

Äntligen kan så ska jag införskaffa mig gravidkläder.

Svängde in på en leksaksaffär med vagnar, bara för att kolla lite och vad man är ute efter.. oj så svårt!

Någon som börjat tänka på vagnar?? Vet att det är tidigt

Vad skönt att allt såg bra ut! Gravidkläder är ju onekligen bekvämare. Jag som mest ligger hemma i soffan fortfarande har googlat runt massor på just barnvagnar av någon anledning... Har nästan blivit lite besatt fast jag vet att det är för tidigt att köpa...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017