Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

bubbelfika skrev 2017-04-03 17:05:52 följande:

Vet att jag borde försöka ta det lungt men stressar upp mig själv med oro.. Gjorde ett vul förra vecka 11+1 pga blödning med rött blod och allt såg bra ut med både mig och bebis. Är i 12+3 nu. Så jag hoppas att allt fortfarande ser bra ut. Har ultraljud nästa onsdag igen. Trir det är det sol gör mig lite extra orolig också, rädslan för att något ska vara fel vid ul.

Hur mycket flytningar / blödningar hade du? Hur mycket var det i mängd typ? Har du fått någon förklaring på vad det berodde på?

Min syster hade blödningar som du beskriver av och till i flera veckor. Om jag minns rätt berodde det på att moderkakan låg långt ner och blödningarna upphörde när livmodern växte och den flyttades uppåt. Orsakade inga problem förutom en massa oro förstås.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-02 20:13:13 följande:

Halloj!

Är nu i vecka 11 (10+1). Äntligen mår jag bättre efter 4 veckor med illamående, trötthet och allt annat. Nu mår jag mest illa på em/kvällen och blir väldigt trött. Så det känns bra, har kunnat jobba den helgen :) på torsdag åker jag till Barcelona, det ska bli skoj, men kommer väl helt slut när kvällarna börjar närmar sig hihi.

Hur är era magar? Min mage blir hård o svullen på em/kvällarna.. blir riktigt stor faktiskt. Som om jag skulle vara i v 18 typ. Tom med jobbigt att sitta för magen trycker under brösten. Det är detta som jag tycker är jobbigt, ifall nu det skulle visa sig att barnet inte lever.. men det är väl något som man nojar sig över..

Hoppas ni alla mår bra! Ha d gott kram

Skönt att höra att du är tillbaka på jobbet igen Antar att det blir lite dåligt med charkuterier och cava, men härligt att insupa våren i Barcelona!
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-03 17:45:19 följande:

Idag har jag gått 12 fulla veckor o går alltså in i v 13 nu.. kub imorgon o nojjan är total.. allt jag känner med värk i magen eller vad de kan va så börjar jag nojja över missfall... så svårt o slappna av även fast den värsta risken nu ska vara över... tänker bara på allt som kan vara fel hela tiden...

Håller tummarna för att allt går bra imorgon och att du kan släppa den värsta oron sen!
  • Linnnn

Idag är det riktigt eländigt. Har fortsatt att kräkas dagligen (5e veckan!) och är väldigt yr och trött så jag provade att hoppa över lergigan/lergigan comp igår kväll och imorse för att se om jag skulle känna mig piggare. Skulle jag verkligen inte ha gjort! Har kräkts upp allt jag ätit idag och är precis lika yr. Snurrar även då jag ligger ner (eller halvsitter då eftersom jag inte kunnat ligga ner normalt på flera veckor pga illamåendet) både med och utan tabletter. Nu vill jag inte ha det så här längre!

• Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-03 19:15:58 följande:

Jag har också lergigan comp utskrivet men jag tycker den hjälper ganska dåligt... nu tar jag istället postafen på kvällstid så håller de i sig bra över morgonen också eftersom de verkar så länge o sen kör jag lergigan nån under dagen om jag måste.... de suger verkligen att må kass man blir helt förlamad o pallar inte med något känns de som o känner att man typ tappar lusten till precis allt

Kan bara instämma! Vilken skit! Uppenbarligen hjälper lergiganet mig eftersom jag normalt brukar kräkas 1-2 ggr/dag och inte så fort jag ätit/försöker resa mig som idag. Har fått i mig en comp, men forsätter ändå bara kräkas nu. Hoppas att det vänder tills imorgon. Måste få iväg barnen till skolan också och idag hade jag inte ens klarat det.
  • Linnnn
    lisohl skrev 2017-04-04 12:29:13 följande:

Jag skulle också gå på intervjun. Även om du inte får jobbet den här gången så har de ju träffat och fått ett ansikte på dig så du har du kanske större chans om det kommer ut en tjänst längre fram.

Instämmer med övriga. Självklart ska du gå på intervjun!
  • Linnnn

Skönt att ni varit på kub och det såg bra ut! Får man datum för bf då också eller är det senare vid rul?

• Linnnn
    Bebisyra1 skrev 2017-04-04 14:32:01 följande:

23 maj, vilket känns som en evighet just nu.. De hade ingen telefontid nu på eftermiddagen.. jag försökte även ringa min Bm men där fick jag en telefon tid imorgon.. sen ringde jag 1177 de var de som sa att jag skulle ringa gyn. Men känns helt sjukt att jag ska behöva vänta till 23 maj med sån här oro nu..

Fy så jobbigt! Jag tror inte heller att det är någon fara när det är så lite blod, men jag förstår att du är orolig.
  • Linnnn
    Glad81 skrev 2017-04-04 16:02:12 följande:

Har precis kommit hem från kub. Gick jättebra, så de var skönt. Nu kan man andas ut. Men hen for runt som bara den, och låg fel så barnmorskan hade svårt att få bra bild för att mäta, så det tog lite tid. Men tillslut gick det. Jag blev beräknad 12 oktober så jag går in i vecka 14 på torsdag. Så himla skönt nu. Blev så mycket verkligare att det ligger en liten person där inne. Tårarna bara rann när hon började med ultraljudet. Går inte beskriva den känslan i ord.

Åh vad härligt!
  • Linnnn

Spännande att få nytt datum för bf. Vid vul fick ju läkaren det till att fostret var en hel vecka äldre än enligt datum för sista mens. Samtidigt har båda mina barn fötts enligt datum för sista mens och första graviditeten blev jag framflyttad 10 dagar vid rul, så jag vet inte riktigt vad jag litar på mest

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017