BFoktober2017 skrev 2017-05-05 13:16:02 följande:
Måste fråga er, ifall någon mer känner likadant.
Är era magar riktigt spända i v 15-16. Min är riktigt spänd, eller är det kanske sammandragningar? Och eftersom det är tidigt, så kunde det tyda på urinvägsinfektion. Men har ju ingen symtom på det, det gör inte ont när jag kissar.
Sen en annan sak, händer oftast på jobbet. När jag gör tunga luft, som tex ett lägga upp ett par ben på sängen, så kan det hugga till i magen, så att förklara, men det känns lite konstigt. Just när jag gör något där jag typ spänner magen, så blir det så.
Hur är era magmuskeler? Mina måste ha delat på sig, min mage ser otäck ut när jag ligger o spänner den.
Lägger upp några bilder så får ni se. Men jag har frågat bm, men det va ingen fara. Men ser konstigt ut.
Jag tycker mig ha läst att det är vanligare med tidiga sammandragningar då man gått igenom fler graviditeter. Kan det stämma?
Har du rätt till graviditets/havandeskapspenning (eller vad det nu heter...) pga tungt jobb längre fram? Det låter ju lite obehagligt att lyfta om det hugger till.
Jag har ju tagit det så lugnt (för lugnt) hela graviditeten, så känns knappt som att jag använt några magmuskler. Ser nu att magmusklerna definitivt är delade i övre delen av magen, men kanske syns det bättre på morgonen. Ska titta om jag kommer ihåg.