Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Efter många veckors misär mår jag faktiskt bra. Har fått tillbaka energin och har inga direkta krämpor. Mer kissnödig än vanligt, hungrigare än vanligt och osmidigare än vanligt Återstår att se hur länge det varar, men jag njuter medan det är så här! Tycker att jag haft min andel av jobbig graviditet redan.

• Linnnn

Våra namnförslag är inte hemliga utan bara icke-existerande BFoktober2017 Tur att man inte behöver bestämma sig inom tre dagar här, även om jag hoppas att vi har några förslag tills dess.

Musetti, jag tror att man får försöka plocka de delar man gillar ur förlossningsböckerna. De flesta innehåller nog något att störa sig på

• Linnnn
    becka1989 skrev 2017-05-16 15:45:17 följande:

Hoppas och ber att all illamående och kräkningar nu är borta för alltid okej dom kommer komma under förlossning men vafan då vet man att det är sista gången haha

Nu har jag börjat bli kissnödig ofta och hungrig äter just nu mycket jordgubbar, vattenmelon och banan inge godis mer än chips med sonen var det oxå mycket frukt men godis oxå inge chips alls då ;)

Nu är det bara 3dagar kvar till Rul:)

Bebisen är som tokig i magen sparkar och rullar runt där inne hela dagarna så nu ser man lite lätt utanpå

Med sonen fick jag vänta till v 22 innan jag kände något hade moderkakan i framvägg då nu är den i bakvägg

Jag äter också melon och jordgubbar och längtar efter att det ska bli säsong för det på riktigt!

Min första dotter var också som en vilding i magen och en period höll hon mig vaken en lång stund varje natt. Kändes som att torktumla ett bowlingklot i magen...
  • Linnnn

Vad kul att vi blir fler! Jag har inte heller fb, så jag antar att jag kommer att hänga här Känns som att vi haft Paris-värme här nu i två dagar, men kanske är det ännu varmare där nu...

Vad härligt att ni hittat vagn FiaW! Jag tänker att jag måste hålla mig till efter rul om en dryg vecka åtminstone, men just vagn är jag extra sugen på att köpa.

Marrebj: Jag undviker också att ligga på mage. Det känns väldigt obehagligt.

Swinka: Min första graviditet var jag så glad att jag klarat mig utan bristningar tills jag vaknade upp på morgonen dagen för bf och hittade den första lilla bristningen precis vid naveln. Och sen tror jag att det kom en ny för varje dag som jag gick över tiden... Då var det inte alls roligt, men nu bryr jag mig inte särskilt om mina bristningar längre. Jag har väl blivit för gammal... Jag är mest rädd för att drabbas av något som ger besvär efter graviditeten; både min mamma och syrra har fått navelbråck t ex.

• Linnnn

Är det här stressigaste tiden på året?! Blir helt matt av allt som ska fixas på jobbet samtidigt som det är studiedagar, klämdagar, födelsedagskalas, skolavslutning, sommarfester på jobb och skola, utflykter med matsäck, avslutning och uppvisningar på barnens aktiviteter, fotbollscuper, försäljning av grejer, alla barnens sommarkläder och skor är urväxta och dessutom passar inte mina egna kläder heller... Bostadslånet ska förhandlas om, semestern planeras färdigt, trädgården skötas om, bröllopspresent köpas och så allt jag oroar mig över att ha glömt... Och inte är stress bra för barnet i magen heller

• Linnnn

Åh vad härligt med rul och att allt såg bra ut! Jag längtar och försöker att inte oroa mig. En vecka kvar.

Skönt att läsa att det är fler med sammandragningar. Jag kan inte påstå att de egentligen känns, mer att magen ibland varit hård när jag lagt handen på den.

Swinka: Jag skulle gissa på att FK räknar på den nya lönen, men kanske någon annan vet bättre.

Och vilken mysig elefant BFoktober2017, förstår att den var svår att motstå Jag har faktiskt inte köpt en enda sak till bebis än, men det handlar nog om att jag väntar på rul. Och kanske att chocken över att vara gravid kanske inte riktigt lagt sig än...

• Linnnn
    Swinka skrev 2017-05-23 20:28:41 följande:

Vart hittade du dessa? Såg några på bonprix också om någon mer är intresserad, men de fanns inte i min storlek. Har kört med gummisnoddar men funkar bara med ett par jeans nu. Växt ur alla andra...

Jag har två par från hm med låg mudd, men jag har fått dem av min syrra så de är nog köpta för två-tre år sedan.
  • Linnnn

Usch, drömde precis att bebisen i magen dog. Och det är alldeles för tidigt i graviditeten för att kunna trycka på magen och hoppas på spark tillbaka.

• Linnnn
    FiaW skrev 2017-05-23 22:49:52 följande:

Vi var på RUL idag och allt såg fint ut! Det var en mycket livlig liten pojke där inne, han var knappt still en sekund :)

Så himla skönt att de organ och lemmar hon kunde se såg hela och friska ut!

Jag var dock så inställd på att det skulle bli en tjej så jag blev helt förvirrad och lite tom när hon sa att det var en pojke. Den känslan har hängt i hela eftermiddagen och kvällen, känns skumt.

Är det nån mer som känner igen känslan?

Självklart är det absolut viktigast att bäbisen är frisk och hel och med allra största sannolikhet kommer jag att älska den lille pojken till max. Jag blev lite överraskad av känslan bara?

Vad skönt att det såg bra ut!

Min första graviditet gissade jag att jag väntade en pojke, så efter ul var den bestående känslan chock att det var en tjej. Andra graviditeten var jag helt säker på att det var en tjej till och hade bm då sagt att det var en kille vet jag inte hur jag reagerat. Jag tror att det är en ganska vanlig känsla du har. Kanske kommer jag känna likadant nästa vecka fast jag den här gången inte har någon känsla för kön...

Ann Söderlund har ju berättat att hon gråtit efter ul då hon fått reda på att det är ytterligare en kille i magen, men att hon efter ett tag landat i det och känt glädje. Det är ju en fördel med att ta reda på könet vid ul.

Jag tror jag skulle haft en stor längtan efter en tjej om jag inte redan fått två och då hade nog könet den här gången känts viktigt.

Men du kommer att älska din lille kille över allt annat!
  • Linnnn
    Swinka skrev 2017-05-24 10:14:19 följande:

Allting såg bra ut på RUL och vi väntar en liten grabb. Precis som vi misstänkte baserat på nub-teorin

Enda var att jag har ett atom ivägen så att om det inte försvunnit vid v 32 så planeras kejsarsnitt istället. Det känns.völ lite sisådär men ingen katastrof då jag ändå har förlossninfsskräck. Hade.mer bara hoppats på att komma över det. Är mest så glad att pojken är frisk och mår bra. Blev framflyttad till 23 okt men hade redan baserat på min ägglossning listat ut att 20de som jag fick från början inte var helt korrekt.

Trista är att dagen innan jag fick reda på att jag var gravid överraskade min man mig med.biljetter till Lady Gaga den 23 oktober haha.

Skönt att det såg bra ut!

Vi har också köpt biljetter till Mio min mio (teater i sthlm) som vi skulle överraska barnen med den 21/10. Bf 20/10... Hoppas på att mormor vill följa med istället
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017