Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

BF lista

Litenblomma - Kalmar län här - Bf 2 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober[/quote]

• Linnnn

Ett av de stora plussen med att vara gravid är definitivt att slippa mens. Särskilt nu på sommaren då det blir en massa bad och resor. Försöker vara extra tacksam för det nu när mina revben ömmar

• Linnnn
    LitenBlomma skrev 2017-07-13 11:11:59 följande:

Bästa!

Jag har dessutom ingen mens så länge jag ammar någorlunda ofta. Har för mig att den kom igång när sista var ung 1.5 år. Han tog bara en snutt då och då till 2.5 år.

Åh vilken lyx! Förra gången kom mensen igång efter bara några månader trots helamning. Första gången tog det 8 månader, men jag ammade betydligt längre än så.
  • Linnnn
    FiaW skrev 2017-07-13 21:01:49 följande:

Så många fina magar! Och grattis till semester ni som har det :)

Det är kul att vi är ett litet gäng som följs åt här, även om vi inte vet mycket om varandra så känns det ändå som vi känner varandra lite grann. Det är ett fint sällskap att ha :)

Kan bara instämma! Fina magar och trevligt att ha några att dela gravidtankar med
  • Linnnn
    Lillafindus skrev 2017-07-15 22:14:06 följande:

Jag har skrivit här innan men ingen svarade. jag och min man väntar barn nummer 2, hon är beräknad den 13 oktober.

Hade varit roligt att få vara med.

Välkommen hit! Hur gammal är storasyskonet?
  • Linnnn
    Lillafindus skrev 2017-07-15 22:52:03 följande:

Tack :)

Vi har en flicka på 8 år och väntar nu en flicka till i oktober :)

Mysigt! Vad tycker storasyster om att få syskon? Jag har två tjejer som blir 9 och 7 innan lillebror kommer. Igår var de med till barnmorskan och det var väldigt mysigt även om de pratade konstant. Det var inte riktigt som ett vanligt besök
  • Linnnn

För att lägga till sig på bf-listan verkar det vara smidigast att citera den senaste listan och sen sudda bort att det är citerat (quote) och därefter lägga till sig själv.

• Linnnn
    Lillafindus skrev 2017-07-16 17:54:56 följande:

Jadu, hon tycker det ska bli roligt, men har ju varit ensambarn så länge så nu märker man att hon blir mer och mer mammig, men det är nog helt naturligt, det är ju en omställning :)..

Jasså, då är de förväntansfulla då? :)

Ja, de längtar och kramar magen. Får se hur det blir när skrikhalsen tittar ut...
  • Linnnn
    H 143 skrev 2017-07-20 00:01:19 följande:

Jo nu är hon sjukskriven för foglossning

Skönt att det löst sig, men jobbigt att vara sjukskriven så länge. Det går väl knappast att hoppas på någon förbättring förrän efter förlossningen
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017