BFoktober2017 skrev 2017-08-11 10:41:03 följande:
Kul att tråden är aktiv.. hinner inte med att läsa allt :)
Många fina namn.
Det där med att samsova, det har jag gjort med mina barn. När dom vaknat o legat i sin säng tar jag upp o ammar liggandes i sängen o sen somnar vi om. Tanken är väl att jag kommer fortsätta göra så denna gång. Mitt stora problem är just nu min son som ligger i sängen.
Jag har inte fått hormonranden, men haft i mina tidigare gradviteter. Och då har dom kommit i början.
Va hos bm i onsdags, SF 30 cm, växt 5 cm sen sist, allat annat bra. Lite lågt järnvärde. Så 1 tabl varje dag. En sak hon berättade är att om man tar en järntabl ihop med Yoggi så slår järnet ut och har ingen effekt. Bästa är att ta på kvällen.
Har gått upp 2kg till, väger lika mycket nu som med min dotter i v 40 haha. Fast det är inget som bekommer mig. Vet att det beror på att jag inte är lika aktiv längre. Bara bebis o jag mår bra.
På måndag är det dags för jobb igen, så då börjar nedräkningen, 8 arbetsdagar till graviditetspenning :)
Jag väger också lika mycket nu som jag gjorde med mina andra två vid sista bm-besöket. + 9 kg, så det beror nog mest på högre startvikt.
Jag kämpar också på med järnvärdet. Hoppas få upp det lite till inför förlossningen.
Det låter väldigt skönt att komma tillbaka för att bara jobba i 8 dagar. Jag förstår att du räknar ner.