Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

BFoktober2017 skrev 2017-03-22 11:20:28 följande:

Jag har gjort precis som du. Eftersom jag är inne på min tredje vecka hemma, så valde vi att berätta för barnen. Dom kunde inte helt hålla det hemligt hihi.. men men det gör inget. Har berättat för dom på jobbet o chefen. Min mamma och en del kompisar. Har ff inte berättat för mina syskon än.. men ska göra det snart oxå när tillfälle ges.

Hade oxå såklart velat väntat, men känns som att jag varit gravid i en evighet. Sen är jag kanska öppen och tycker inte det gör något om andra vet. Fast jag känner lite oro nu, då jag helt plötsligt mår bättre. Känner ju ff av illamåendet, men inte alls på samma sätt som innan. Behöver inte spy. Men kissar nu lika mycket som i början o tröttheten finns där.

Hur länge är du sjukskriven? Tanken är att jag ska börja jobba på måndag. Men har på pappret tom den 9/4

Är sjukskriven denna vecka och nästa, men har läkartid inbokad om jag behöver förlängning. Idag har jag varit lite piggare, så jag hoppas verkligen på att en vändning är på väg. Vilken vecka är du i?
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-03-24 07:03:00 följande:

Jag skulle visst aldrig ropat hej när de gäller mitt illamående för efter ett antal dagar av bra mående har de återkommit med full styrka... o då trots lergigan Comp. Får nog gå tillbaka till postafen igen... går in i v 12 nu på måndag så trodde de var över nu...

Nej, vad jobbigt! Skönt att du fick må bättre ett tag, men väldigt jobbigt att bli sämre igen. Är ju väldigt påfrestande psykiskt också.
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-03-24 17:48:07 följande:

Ja de känns ju lite jobbigt. Trodde nog att de skulle ha släppt vid de här lagret. V 12 på måndag och äntligen är man snart förbi de jobbiga o oroliga första veckorna o man kan börja vara gravid på allvar.... någon mer som redan ser ut att va i femte månaden? Min mage är omöjlig att dölja verkligen utan är en stor rund bulle redan så nu vet verkligen alla om att man är gravid.... de är rund även när jag vaknar på morgonen o sen blir de ju värre ju längre dagen går o på kvällen står den rakt ut Hahah...

Ja, jag väntar också på att den första trimestern ska ta slut, så att jag förhoppningsvis kan få tillbaka energin och längtar till dess att det går att känna de där första buffarna. Jag ser inte så gravid ut än, men jag är ju nästan två veckor efter dig och kan inte känna livmodern än.
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-03-25 15:28:28 följande:

Denna dagen har ju verkligen sugit för mej iaf.... fick enorm magsmärta vid 8 tiden på morgonen. Alltså enorm de bara skar som en kniv i magen. Precis under naveln. Ringde 1177 men kön dit var 78 min lång helt sjukt. Efter en timmes väntetid ringde sambon 112 istället för smärtan var helt galen. Så de sa åk in till akuten. Väl där efter typ 4 timmars smärtor så givetvis när jag ligger där så avtar smärtorna. Varför är de alltid så. De tog prover men både blod o urin var bra så vi blev hemskickade och ombedda att återkomma om de blev värre igen. Enl läkaren så ansåg gynläkaren inte att de var ett gynekologiskt besvär iaf så nått ul gjorde de inte heller.... verkligen märkligt att man kan ha så enormt galet ont så länge o sen inget.... hoppas till Gud de inte återkommer.

Stackare! Jobbigt att ha så ont och leder till massa oro. Vad konstigt att du inte fick ul bara för att kolla att allt var ok, men de kanske är bättre på det när man kommit längre i graviditeten och kan få mer hjälp via förlossningen - eller hade de bara mycket att göra.
  • Linnnn
    Jolly23 skrev 2017-03-24 20:15:30 följande:

Min mage är verkligen svår att dölja den med. Har varit så i flera veckor. Men har fortfarande låtsas som ingenting o nästan försökt dra in magen i vissa lägen. Haha , med andra ord blir det skönt när man kan komma ut med detta. Är i vecka 13, kub på tis så efter det kan vi nog börja berätta lite mer om allt ser bra ut vill säga.

Hoppas allt ser bra ut! Skönt att slippa hålla in magen (hihi).
  • Linnnn

Jag kom mig äntligen för att ringa mvc i veckan och då blev det verkligen full fart. Tydligen borde jag redan varit på något gemensamt hälsosamtal, varit på inskrivning och fått tid för ul. Jag tog det betydligt coolare än bm, men skönt att få lite tider att förhålla sig till. Annars är det samma misär som vanligt, dvs jag tillbringar dagarna halvliggandes och orkar på sin höjd med att gå ett varv runt huset. Får dåligt samvete över att mannen får sköta allt och att jag knappt orkar vara trevlig mot barnen.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-03-26 18:11:10 följande:

Så skönt att du känner dig bättre, det gör jag med. Men ingen helt. Har en konstig känsla i kroppen, vill bara känna mig helt bra.

Och jag kan inte glädjas av barnet.. så himla konstigt.

Jag är i v 10 ( 9+1) så vad säger man egentligen om någon frågar, v 9 el 10?? Jag är beräknad till den 28/10

Vilken v är du?

Inom vården brukar man säga t ex 9+1, men när folk frågar brukar man då säga v 10. De flesta är ju inte så petiga att de behöver veta exakt antal dagar. Har inte varit hos bm än, men har fått bf till 27 eller 28/10, dvs samma som du! Vi får väl göra en bf-lista här snart. Har tid för ul 19/4. Du då?

Jag kan inte heller påstå att jag glädjer mig än. Jag mår alldeles för dåligt och allt känns osäkert än. Jag kan inte heller påstå att jag ser fram emot resten av graviditeten för även om jag troligtvis kommer må bättre än nu kommer jag alltid ha minst en eller annan krämpa (svårt att sova, järnbrist, läckande bröst,...) och förlossning känns ganska läskigt och att börja om med sömnbrist och blöjor känns inte så lockande... Men jag tänker att jag har flera månader på mig att vänja mig vid tanken (om allt går vägen) och det känns säkert bättre när jag känner sparkar och varit på ul.
  • Linnnn

Eller egentligen är det nog inte förlossningen som känns värst utan kroppen efter förlossningen...

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-03-26 21:32:43 följande:

Ja men precis, känns som att den sista graviditeten kommer bli värst, och känner oxå att vad har vi gett oss in på. Har varit sjukt sugen att skaffa barn, tills jag blev det :/ men det kommer gå över. Tror att eftersom man mått skit i flera veckor har man bara tänkt på det.

Vi får stötta varandra i detta både nu o sen :)

Är ditt andra eller tredje? Detta blir ju mitt tredje.

Vi ska på ul 21/4, så det längtar jag efter.

V 10 känns ändå skönt att säga, som man har kommit en liten bit på vägen

Mitt tredje också. Jag har två tjejer sen innan. De kommer att hinna fylla 7 och 9 innan bebis kommer. Hur gamla är dina? Det är som att jag just nu bara minns allt det jobbiga och inget av det bra. Samtidigt är det så länge sen sist att jag undrar hur mycket jag överhuvudtaget minns...
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-03-26 21:35:32 följande:

Styrkekramar till dig! Låter precis som mitt liv har varit dom senaste 3 veckorna. Men vad ska man göra när man mår skit. Skulle börjat jobba imorgon, men är hemma mån-tis och börjar på fredag kväll istället.

Tack! Det är ändå en tröst att veta att jag inte är ensam om att må så här (även om jag förstås inte önskar någon det här illamåendet). Hoppas jobbstarten går bra! Att jobba kväll låter liksom lite extra kämpigt.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017