Inlägg från: Musetti |Visa alla inlägg
  • Musetti

Gravid Bf Oktober 2017

LitenBlomma skrev 2017-09-19 00:45:53 följande:

Igår den 18/9 i v37+6 kom han. Helt perfekt förlossning. Jag kan inte sova, han är så ljuvlig att titta på.

Underbart!!! Fantastiska nyheter, stort grattis härifrån oxå :)
  • Musetti

Jag har haft ihållande molvärk precis som första dagen på mensen i två dagar nu. Det är ett bra tecken enligt BM som var här igår och kollade till bebben. Har en känsla oxå att tappen börjar mjukna, dricker hallonbladste på BMs inrådan.

I morgon ska vi in på nästa, och förhoppningsvis sista, tillväxtultraljudet. Då ska de avgöra om de ska låta henne stanna kvar och växa till sig lite mer eller köra på med igångsättning nästa vecka. Spännande!

• Musetti
    erijon skrev 2017-09-20 14:40:56 följande:

Var på sista besöket innan BF idag, vecka 39.

Sf:37cm

Hjärtslag:130/min ca.

Bebis är ännu inte fixerat men ändå långt ner i bäcken sa BM!

Imorgon blir det förlossningen 13.30 för ställningstagande. Ska bli så skönt. Men är nervös!

Gått långpromenad idag, har molvärk och massor av sammandragningar. Så trött nu så ska vila och hoppas på att dem blir regelbundna :)

Jaa så spännande, nu är det nog dags! Heja :)
  • Musetti

Nu är vi tillbaka från tul med bra nyheter! Bebisen är fortfarande liten, väger bara 2238 g, men hon följer sin lilla kurva igen! :)

Så de kommer fortsätta med alla mina kontroller men låta henne stanna kvar i magen iaf 2 veckor till, sedan nytt tul och eventuell igångsättning. Då kommer jag vara i v38+2 så det skulle vara ganska normalt. Hon kommer ju dock vara i minsta laget.

Tappen är förkortad men stängd. Misstänkte att jag läckte fostervatten men det visade sig vara falskt alarm tack och lov.

Höll på att svimma under själva ultraljudet, mitt blidtryck är väldigt lågt och jag har svårt att ligga på rygg, särskilt när de trycker på magen. Men jag hade sambon med som hämtade vatten och höll handen :)

• Musetti

Blodtryck ska det ju stå och inget annat.

Just det, hon ligger med huvudet nedåt men med sin rygg mot min, alltså har hon ansiktet vänt åt fel håll. Men borde ju ha tid att snurra rätt under 2 veckor hoppas jag :)

• Musetti
    LitenBlomma skrev 2017-09-21 13:18:18 följande:

Hej tjejer, har precis kommit hem och ligger nu i soffan med gossen. Jag har kikat igenom tråden och ser att det snart borde trilla in flera bebisar. Jag håller tummar och tår att allt går bra för er!

Här kommer en fl berättelse.

Pga snabba förlossningar tidigare fick jag tid för igångsättning i måndags, v37+6. Började med en ballong som med lätthet drogs ut efter 3h. Sen tog de hål på fosterhinnan så vattnet gick och jag hade inga värkar eller känningar mer än lite lätt mensvärk.

Vid 16 kunde man registrera enstaka värkar men de kändes knappt. Vid 18 ville bm sätta ett värkstimulerande dropp men jag avböjde. Öppen 5cm och där kände jag att kroppen hade fattat att det var förlossning på gång och jag fick möta värkarna med lustgasen. Strax innan 19 började kroppen vilja krysta men jag fick hålla emot, 6cm öppen. Sen är han född ett par minuter efter kl 18.58.

3535g och 52cm.

Det låter som en riktig drömförlossning! Stort grattis till hela familjen LitenBlomma :) Ser så mysigt ut på dina bilder, riktigt avundsjuk och vill oxå träffa min skrutt, även om det är bra om hon kan växa till sig därinne ett litet tag till.

Jag väntar ju mitt första barn och kan inte hoppas på att det ska gå så snabbt. Men har panikläst nästan hela "Rädd att föda" nu när de talar om igångsättning. Ikväll får vi hem vagnen, weee!

Glad81- jag beklagar verkligen förlusten :(
  • Musetti

Vi har väntat i tre dagar nu på leverans av vagn, säng och slötbord. Blir snart galen på den franska ineffektiviteten! Och det är aldrig deras fel! Inte så att vi bor i skogen heller utan mitt i stan, suck! Hon kommer ju hinna födas innan vi får våra grejer...

Ang kläder har min räddning blivit yogabyxor och lång kofta, tack och lov har jag väldigt många. Tighta utan att sitta åt.

Nätterna är jobbiga här med, har börjat få väldigt ont i magen, både molvärk nertill och så sparkar hon mkt upptill. Måste sova nästan sittande nu.

Mina kollegor (många amerikaner) tjatade om babyshower men det känns för konstigt. Jag har hellre en 'välkommen till världen-fest' när hon är ute i stället. Mina vänner som bor i USA hade iofs en mini babyshower för mig när jag var över i New York i somras.

Däremot verkar det vara ett måste att registrera en önskelista online med saker vi vill ha i present, som man delar med nära och kära. Där kan man sen se vad som blivit köpt av någon annan. Som svensk känns det udda och som jag tigger (vad skulle Magdalena Ribbing säga?) men det är tydligen så man gör här, de är rädda att 'köpa fel'. Så jag får väl lägga min svenskhet åt sidan i detta fall.

• Musetti

Vi fick äntligen hem alla saker tillslut! Monterade ihop allt på två timmar i pur glädje, och vi är jättenöjda med allt. Det blev t.o.m. bättre än vi trott.

Nu har vi 'tränat' på att byta blöjor och natta sambons systerdotter. Sambon är mkt stolt över sin insats.

Nu väntar en ny vecka med en BM-kontroll om dagen. Alla säger att jag ska passa på att njuta av graviditeten och sova nu men det är ju så svårt när jag så gärna vill träffa henne!

Jättefint namn LitenBlomma, ser ut att vara en söt liten grabb!

• Musetti
    Trolltrio skrev 2017-09-25 07:59:07 följande:

Flåsar på här med runt fem minuter mellan. Ont, men hanterbart med tens och vetekudde. Vet fortfarande inte vad jag ska tro, om det kommer stanna av eller om det fortsätter.

Jag tycker det låter som det är på riktigt detta! Men jag har ju ingen aning iofs :) Heja!

Har själv börjat få rejäl molvärk och hugg i tappen, särskilt på kvällarna och de dagar jag gjort en massa grejer (oj så ont det gör att kissa samtidigt!). Men har helt klart en bit kvar innan riktiga värkar.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017