Inlägg från: Musetti |Visa alla inlägg
  • Musetti

Gravid Bf Oktober 2017

Min sambos syster ska det ju sta, inget annat Tyst

• Musetti
    josssa skrev 2017-09-03 11:44:21 följande:

Ja detta spring om nätterna för att sen ändå kissa några droppar ;)

Hur upplever ni bebisens rörelser nu mot slutet? Min har alltid var väldigt aktiv och sparkat kraftfullt. Nu känner jag fortfarande bebisen men sparkarna är inte alls lika starka som innan. Är i v.36 imorgon så förstår ju att det blivit väldigt trångt för bebisen nu. Har även en bra app där man kan lyssna på bebisens hjärtljud om man blir orolig :)

Precis samma har, skont att hora att det ar fler som upplever liknande! 

I fredags var vi pa fest och da hade jag valdigt mycket sammandragningar. Efter det har hon varit ganska stilla sa jag antog att bebisen kanske blev lite "trott"av alla sammandragningar. Magen kandes k
    andes nastan som efter ett traningspass. Var orolig hela helgen over minskade rorelser men igarkvall satte hon antligen igang och stokade runt i tva timmar. Min laptop som lag pa magen for ner i golvet Förvånad

Vad ar det for app du anvander for att lyssna pa hjartljud?

V 34+0 i morgon och besok hos BM. 
  • Musetti

Besok hos BM i morse, v 34+0. Sf-matt 26, +11 kg.

BM tyckte bebisen ligger bra till enligt kurvan, i motsats mot vad ultraljudslakaren sa for nagra veckor sedan. Huvudet nedat och livmodertappen stangd. Magen var lite spand efter ganska manga sammandragningar pa morgonen, och BM formanade mig att det lugnare. Hon ville faktiskt sjukskriva mig men jag gar ju pa foraldraledighet nasta tisdag sa jag avbojde. Fick aven laxermedel utskrivet mot min forstoppning, antligen!  Tyst

Maste dock tillbaka pa torsdag for nytt ultraljud da BM inte tyckte det lat bra att bebisen ror sig annorlunda, sarskilt efter sammandragningar. 

• Musetti
    Linnnn skrev 2017-09-05 17:06:05 följande:
    Skönt att de följer upp dig ordentligt. Bra att du kan vara hemma och ta det lugnare snart.

Jag blir lite frustrerad över att jag förväntas klara lika mycket på jobbet som vanligt (eller gärna lite extra för att saker ska hinna avslutas och överlämnas) samtidigt som jag själv tänker att jag borde göra det eftersom jag har samma lön som vanligt...
    Ja det kanns som jag ar i sakra hander! Aven om det ar frustrerande nar de sager emot varandra. 

Om du ska jobba hela 3 veckor Linnnn till sa borde du definitivt ta det lugnare, det tror jag aven dina kollegor ar ok med. Flera av mina vaninnor havdar att de fott for tidigt p.g.a. stress pa jobbet fore foraldraledigheten. Nivan pa lonen tycker jag inte du ska tanka sa mycket pa heller, det ar ju en ny liten skattebetalare du ska foda fram (men du jobbar ju kanske privat?). 

Den har sista veckan pa jobbet for mig ar i stressigaste laget, jag kommer namligen inte att ga tillbaka till min tjanst efter foraldraledigheten da vi bestamt oss for att flytta tillbaka till Sverige i januari. Och nu maste jag bli klar med allt plus lamna over. Forst tyckte jag det lat galet att ga hem 5 veckor fore BF men nu forstar jag helt klart varfor. 
  • Musetti
    Linnnn skrev 2017-09-06 17:37:14 följande:
    Oj, det blir ett ganska stort steg att flytta! Spännande! Löser det sig med jobb och boende?

Tänker att jag får ta det lite lugnare efter kongressen nästa vecka. Då kanske det blir lättare att säga ifrån om det blir för mycket också.

Det ser ju ut som att jag ska föda när som helst nu
    Ja! Vi tankte hyra en mindre lastbil och kora upp tillbaka till Sverige med bebisen och alla grejer, det kommer bli ett aventyr bara det! Raknar med att det kanske tar tre dagar med sovstopp i Holland och Danmark. Om bebisen ar ok med det vill saga, vi vet ju inte hur hennes temprament kommer att vara. 

Jag har faktiskt kvar mitt gamla jobb i Stockholm, de har varit valdigt generosa med tjanstledighet. Ar iofs inte alls sugen pa att ga tillbaka till det efter mina ar har. Kanske att jag borjar jobba pa en kompis byra istallet. Min sambo ar ju egen foretagare och kan lika garna jobba fran Sverige (vi bodde i Sverige nar han  grundade sitt foretag). Och sa ager vi en bostadsratt pa Sodermalm som vi har hyrt ut under hela tiden vi bott har, sa det praktiska ar nog inte problemet. Det blir nog mer omstallningen att anlanda till Sverige med bebis mitt i morka kalla snoiga januari som blir svarast. Samt att vi nog far byta vagn - fran var lilla Paris-anpassade Bugaboo Bee5 till en lite mer stabil variant Tyst

Forstar att du vill leverera max nu innan du gar pa ledighet, kanske du kan ga ner nagra procent i tid efter konferensen? Eller i vart fall jobba hemifran om det funkar? Visst skulle du tala pa konferensen? Det ar ju ett perfekt tillfalle! De kanske behover fa upp ogonen for hur stor man faktiskt ar i slutet pa graviditeten, och det kanske kan oka deras forstaelse, haha. 

Jag ar inte i narheten av att packa BB-vaskan an. Tankte borja tvatta upp bebiskladerna jag kopt nu i helgen. Och da ska vi antligen kopa vagnen, sangen och skotbordet ocksa! Solig
  • Musetti
    erijon skrev 2017-09-07 10:13:43 följande:
    Ja alltså det ilar, sticker och hugger vid vad jag tror är tappen.. kanske att den börjar mogna? :D ska till BM imorgon!

Enligt alla appar är det ju prematur nu till 37+0, men är inte direkt orolig att han kommer innan måndag då jag (vi!) går in i vecka 38. Men han får gärna komma typ NU. Eller i veckan som kommer!
    Det dar ilandet och huggandet i tappen har jag haft i flera veckor, det trodde jag var en del av helt vanliga sammandragningar! Enligt BM i tisdags var min tapp stangd. Maste ta upp det pa ultraljudet idag, ar i 34+2.
  • Musetti
    Linnnn skrev 2017-09-07 14:33:21 följande:

Vad skönt att ni har de stora grejerna lösta Musetti. Även om du inte är sugen på att gå tillbaka till ditt gamla jobb kan det ju vara skönt att ha något att falla tillbaka på och du slipper vara så stressad över jobb.

Jag är tveksam till att det blir lättare om jag går ner i tid eftersom jag bara får lika mycket att göra på mindre tid... Men bara tanken på att prata inför flera hundra personer gör mig nervös, så säkert släpper mycket av stressen efter det Tänker att jag sjukskriver mig om jag inte orkar på slutet.

Helt sant Linnnn, det är en lätt fälla att hamna i när man går ner i tid!

Du ska se att det kommer gå toppen på konferensen, så kan du gå på föräldraledighet sen med huvudet högt och vetskapen att du gjort allt :)
  • Musetti

Mitt tillväxtultraljud i går gick inte alls bra. Bebisen har fallit av kurvan helt sedan senaste kontrollen för 2 veckor sedan och jag blev sjukskriven på fläcken. Trist med bara två dagar kvar, jag kommer ju inte gå tillbaka till det jobbet igen heller. De beräknar att hon väger knappt 2 kg nu i v34+3. Desssutom har sammandragningarna ökat och tappen börjat krympa.

Det kommer skicka hem en barnmorska till mig 3 ggr i veckan för kontroll. Och så måste jag in för ultraljud och monitoring 1 gång i veckan. Känns sådär. Vet inte om de är extra pjoskiga här eller om jag verkligen borde oroa mig. Tur att jag är nära v 35 iaf.

• Musetti

Stort tack for stottande ord Glad81 och Swinka, det varmer!

Jag ar ju ganska nara gransen for prematur anda och jag kanner mig valdigt trygg med den vard jag och bebisen far. Samtidigt ar man ju sa sarbar nar man inte forstar vad som hander, och varfor.

Kontrollen i dag sag bra ut men jag kommer spela sakert och ta det superlugnt hela helgen. Skont att det regnar, Kanske ska passa pa att packa den dar BB-vaskan :)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017