Gravid Bf Oktober 2017
Min sambos syster ska det ju sta, inget annat
Min sambos syster ska det ju sta, inget annat
Ja detta spring om nätterna för att sen ändå kissa några droppar ;)
Hur upplever ni bebisens rörelser nu mot slutet? Min har alltid var väldigt aktiv och sparkat kraftfullt. Nu känner jag fortfarande bebisen men sparkarna är inte alls lika starka som innan. Är i v.36 imorgon så förstår ju att det blivit väldigt trångt för bebisen nu. Har även en bra app där man kan lyssna på bebisens hjärtljud om man blir orolig :)
Besok hos BM i morse, v 34+0. Sf-matt 26, +11 kg.
BM tyckte bebisen ligger bra till enligt kurvan, i motsats mot vad ultraljudslakaren sa for nagra veckor sedan. Huvudet nedat och livmodertappen stangd. Magen var lite spand efter ganska manga sammandragningar pa morgonen, och BM formanade mig att det lugnare. Hon ville faktiskt sjukskriva mig men jag gar ju pa foraldraledighet nasta tisdag sa jag avbojde. Fick aven laxermedel utskrivet mot min forstoppning, antligen!
Maste dock tillbaka pa torsdag for nytt ultraljud da BM inte tyckte det lat bra att bebisen ror sig annorlunda, sarskilt efter sammandragningar.
Vad skönt att ni har de stora grejerna lösta Musetti. Även om du inte är sugen på att gå tillbaka till ditt gamla jobb kan det ju vara skönt att ha något att falla tillbaka på och du slipper vara så stressad över jobb.
Jag är tveksam till att det blir lättare om jag går ner i tid eftersom jag bara får lika mycket att göra på mindre tid... Men bara tanken på att prata inför flera hundra personer gör mig nervös, så säkert släpper mycket av stressen efter det Tänker att jag sjukskriver mig om jag inte orkar på slutet.
Mitt tillväxtultraljud i går gick inte alls bra. Bebisen har fallit av kurvan helt sedan senaste kontrollen för 2 veckor sedan och jag blev sjukskriven på fläcken. Trist med bara två dagar kvar, jag kommer ju inte gå tillbaka till det jobbet igen heller. De beräknar att hon väger knappt 2 kg nu i v34+3. Desssutom har sammandragningarna ökat och tappen börjat krympa.
Det kommer skicka hem en barnmorska till mig 3 ggr i veckan för kontroll. Och så måste jag in för ultraljud och monitoring 1 gång i veckan. Känns sådär. Vet inte om de är extra pjoskiga här eller om jag verkligen borde oroa mig. Tur att jag är nära v 35 iaf.
Nära v 36 skulle det ju stå.
Stort tack for stottande ord Glad81 och Swinka, det varmer!
Jag ar ju ganska nara gransen for prematur anda och jag kanner mig valdigt trygg med den vard jag och bebisen far. Samtidigt ar man ju sa sarbar nar man inte forstar vad som hander, och varfor.
Kontrollen i dag sag bra ut men jag kommer spela sakert och ta det superlugnt hela helgen. Skont att det regnar, Kanske ska passa pa att packa den dar BB-vaskan :)