Gravid Bf Oktober 2017
Vad så hon om mensvärken, Inget att vara orolig för?
Häftig att kunna känna hur bebis vänder sig sådär!
Vad så hon om mensvärken, Inget att vara orolig för?
Häftig att kunna känna hur bebis vänder sig sådär!
Ibland är det tur i oturen när saker går sönder Ni hinner iaf få vagnen nån vecka innan bf.
Jättefin mage! Du bär honom högt, jämför med min mage som börjar redan nere vid trosorna och står rätt ut. Min livmoder är vinklad utåt. En del bär tvärtom in mot kroppen och har bara lite put i denna vecka.
Hur var det nu med jobbet, småbarn?? Skulle du inte kunna få HP om det blir för tungt? Jag har aldrig haft det så kan inte reglerna.
Jag jobbar på fritids och vi kommer att ha ett barn som är utåtagerande. Hen var på sommarfritids och vi hamnade i en situation där vi i personalen fick ta emot slag, sparkar och saker som kastades bl.a inlines och hjälmar. Vi fick avväpna hen från ett basebollträ och hen sparkade mig dessutom i magen. Jag har tänkt att ta upp möjlighet till omplacering om detta inträffar igen men vet inte om det är möjligt...
Jag har köpt lite kläder. Ser att jag har köpt samma body o heldress från polarn som du.
Vill köpa mer, men vill inte bara ha neutrala kläder och jag tycker det är svårt att köpa, eftersom det är uppdelat på pojk o flick färger.
Vagnen har jag oxå köpt. Ska se om jag hyra babyskyddet, har ingen lust att betala 2-3000 kr för det, eftersom jag vill ha ett som vi kan ha på vagnen.
Vi har en del kvar att inhandla.. hade ju ingenting kvar, vi va ju egentligen klara med barn.
Ja allas magar är ju olika, ibland känner jag mig som en val redan haha och då är det ändå många veckor kvar!
Ska jobba på 3-4års så det är inte de allra minsta tack o lov. Men det är 26st ändå på avdelningen. Kan säkert ansöka om HP, men vill inte som ny på jobbet skapa problem. MEN egentligen så är det skitsamma. Det viktigaste är att jag och bebisen mår bra så jag ska försöka vifta bort skuldkänslor!
Men oj, ja du måste ju bli omplacerad om det finns risk att någon utagerar sådär igen. Det är ju dessutpm en skyldighet arbetsgivaren har pm det finns möjlighet, så de kan ju inte säga att du måste jobba med det barnet.
Annars kanske dina kollegor förstår och tar fighten själva ifall det händer igen. Eventuellt kanske hen ska ha rätt till resurs? Fritids är ju större barn än föris så det är ju mkt våldsammare att bli slagen av en typ 10 åring än en 4 åring. Var försiktig!
Hejsan , jag undrar lite över allt som helst ska inhandlas . Varför ska man ha nappflaska ? Stod de som inköp innan barnet kommer . Eller är de sånt man kan inhandla vid behov om barnet inte vill amma ?
Sfmått 22 i v25 och gått upp 5 kg sen plusset. Sfmått 27 cm i v30 och gått upp 1 kg till.
Vad bra att ni ska få det kollat Marrebj och Trolltrio.
Under min förra graviditet ökade inte mitt SF-mått enligt kurvan så vi gjorde tillväxtul varannan vecka från vecka 31. Då uppskattade de vikten på bebisen, men det är kanske olika beroende på landsting eller vad de vill ha fram. Tilläggas bör kanske också att de inte lyckades uppskatta vikten så där jättebra så det kan ju finnas en anledning till att de helst undviker det. :)
Hej , tänkte kolla igen lite om någon haft eller kanske har så. Jag får ibland jävligt ont ursäkta ordet när jag går, nedre delen av magen. Känns som han försöker ta sig ut. Ibland som imorse så svider de till / knivhugg mellan benen på mig , liknande urinvägsinfektion känsla fast de är kollat förra veckan så de har jag inte . Går in i vecka 30 om någon dag.
De känns inte som foglossning utan är en annan smärta som sitter mer i magen och även inte i ligamenten ..