Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Hej! Har följt er i tråden och tänkte hoppa in nu. Hade ett Ma i v12 i höstas men denna gången verkar det gå vägen. Vi väntar barn nr 6, en lillebror. med bf 2:a Oktober. Jag har ett myom som kontrolleras, det syns på ulbilden och lite lågt sköldkörtelhormon. Bor i Småland och jobbar på fritids.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma

Jag fick fram 8/10 men trodde att jag skulle bli flyttad ett par dagar till ung 14/10 som jag blivit med alla andra barnen. Men vi fick tvärtom den 2/10. Skönt när det är på det hållet.

3:e barnet flyttade de nästan 2 v och sen gick jag över 4 dagar. Hon och moderkakan hade tecken på överburenhet.

• LitenBlomma

Min lilla pojke är väldigt lättväkt om nätterna, han vaknar om jag vänder på mig för snabbt. Det kan ta en stund att somna om när han har disco där inne.

V25 imorgon! UL på tisdag, extra koll på hans hjärta och mitt myom.

• LitenBlomma
    Swinka skrev 2017-06-11 15:56:28 följande:

Vad har de sagt till dig om ditt.myom?

Mitt sitter i livmoderhalsen och kan orsaka problem vid förlossning så jag får göra ett ultraljud i v 32( e d inte lite sent?) Det har redan växt 5cm sen jag blev gravid så det bådar inte gott. Men å andra sidan är jag såklart så glad att det finns utrustning som upptäcker sådana defekter innan förlossningen så man kan göra den tryggare.

Jag hade inget myom innan graviditeten. Läkaren säger att det kan triggas till att växa till sig av graviditetshormonet men brukar inte fortsätta efter v 20. Däremot kan det börja skrumpna och det kan tydligen göra ohyggligt ont. Mitt sitter 1 cm från livmoderhalsen och jag hoppas att det fortsätter så. Helst skulle jag vilja ha ett ul i v37 istället, jag ser inte riktigt vitsen med att titta på det nu.

Hade du ont av att ditt växte? Fram till viss 10 hade jag akut smärta till och från. Först misstänktes utomkvedshavandeskap.
  • LitenBlomma

Swinka: Jag har 4 vaginala och sista blev snitt. Det var planerat. Men får jag välja denna gången vill jag hellre bli igångsatt och testa vaginalt. Nu hoppas jag att myomet växer med livmodern uppåt.

• LitenBlomma
    glasstoppen skrev 2017-06-12 07:32:43 följande:

Vad är myom?

Här ser du mitt myom, den ligger mage mot mage med bebisen

• LitenBlomma

Ja i v20.

Jag var på inskrivning och nästa tid är i v26, nästa vecka. Det känns som en evighet men på slutet ränner man ju istället dit var och varannan vecka.

• LitenBlomma

UL gick bra, hjärtat såg fint ut och myomet hade flyttat sig uppåt tack och lov. Ny tid i v37 för att titta på det i igen.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017