Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-06-14 20:46:43 följande:

Äter ni lika mycket som vanligt? Senaste månaden tycker jag att jag ätit samma mängd som vanligt och inte direkt varit sugen på något särskilt jo, jordgubbar och vattenmelon men det älskar jag även som icke-gravid, så det är nog mer årstiden, men nu har det sedan några dagar vänt och jag är så hungrig heelaa tiden. Så nu äter och äter jag annars blir jag inte alls trevlig. Har bebis någon växtperiod nu eller är det bara jag som växer?

Jag åt som en häst fram till v15 ung. Kunde äta 3 lagade mål plus frukost och dessutom 2 mellanmål.

Nu äter jag mindre än tidigare, magen är full efter 3 tuggor och jag har bara sug efter kall mat som yoghurt, smoothie och knäckebröd.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma
    BFoktober2017 skrev 2017-06-14 21:35:17 följande:

Jag äter ungefär som innan jag blev gravid, men vill gärna ha mer lagad mat än innan. Och nu har sötsuget försvunnit. Visst kan jag äta godsaker men inte som i början av gradviteten.. och tur är väl det.. för upp i vikt har jag gått.. har märkt det på ryggen. Men glass går såklart ner, så gott!

Samma här, massa frukt! Vi är gravida över rätt årstid
  • LitenBlomma

Jag får höra att jag är stor, många kan inte hålla sig och måste klappa och känna. Som tur är har jag inget emot det. Det syns inget bakifrån, den står rakt ut som en badboll.

Jag har tänkt att jobba till v40. Hur känner ni andra?

• LitenBlomma
    BFoktober2017 skrev 2017-06-17 08:11:44 följande:

25 augusti går jag hem. Ska bli så skönt. Kommer jobba 2 veckor efter min sem:)

Jag jobbar ju i vården och var rätt att gå hem 2 månader innan, tack o lov för det. Tycker redan det börjar bli jobbigt.

När ni ligger i sängen, vänder ni er om smidigt? Jag tycker att jag verkar höggravid i mina vändningar.. från ena sidan till den andra, haha så bökigt redan nu i v22.

Träning o motion är det dåligt med.. kan bli riktigt andfådd när jag går eller ska upp för trappa .. får knappt luft. Känns ju inte jätte lovande. Men det värker när jag går ibland.. men det kanske bara är att strunta i o fortsätta gå. Eller??

Vad skönt att få gå lite innan. Jag har svårt att tro att jag skulle få HP på fritids. Jag jobbar i en 4:e klass som resurs två dagar i veckan. Men tänker be om att inte behöva hoppa in som vikarie för utåtagerande barn i andra klasser i höst.

Jag ligger på sidan eller i framstupa sl. och håller med dig om att man börjar bli klumpig. Hu så ont det gör när ligamenten inte hänger med och man fastnar i ett läge av smärta.

Får du ont när du går kan du prova att sakta ner eller pausa en stund.
  • LitenBlomma

Swinka: Din stackare! Det är ju supertrist att bara gå hemma. Hoppas att sammandragningar lugnar ner sig.

• LitenBlomma

Bm besök idag. V26. Plus 5 kg på vågen och 22 cm i magmått. Ska börja med Blir saft, 105 i hb.

• LitenBlomma
    Glad81 skrev 2017-06-24 01:02:08 följande:

Vad kul med magbilder:) 105 i hb. Du måste varit trött. Hoppas att det hjälper med blutsaft. Jag äter niferex men får problem med magen. Jag kanske ska prova blutsaft. Har du känt någon skillnad? Kanske för tidigt att säga?

Här kommer min mage 24+0.

Så fin!!

Ja jag känner mig trött. Tyvärr funkade inte Blutsaft, fick så fruktansvärt ont i magen och sprang på toa konstant. Jag har gluten och klarar tydligen inte vetegroddar som den innehåller.

Hoppas att alla fick en mysig midsommar. Jag och alla barnen är på campingen.
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-06-26 17:07:00 följande:

Vilken fin mage Glad81!

En av kollegorna på jobbet berättade idag att hon ska ha barn en månad efter mig. Började nästan gråta då man inte ser att hon är gravid och hon fortfarande har vanliga byxor och jag går runt och blir kallad tjockis Egentligen är det nog mest att jag känner mig så osmidig med den här stora magen och hade jag väldigt liten mage kanske jag vore ledsen för det istället...

Angående järntabletter har jag köpt duroferon idag. Vanligaste biverkningen av dem var visst hård mage, men det kanske är att föredra framför ont i magen och illamående... Återstår att se.

En liten mage är såklart smidigare. Men jag gillar min badboll och skulle inte vilja byta mot en mindre modell.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017