Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Vecka 37. Myrkrypet och illamåendet är borta. Peppar peppar... Stökat med kalas hela helgen. Alla frågar när det är dax och vilket datum vi har men jag håller det gärna för mig själv. Till hösten, Oktober eller "det är långt kvar" brukar jag svara beroende på vem som frågar.

Allt är klart och iordning, utom den dära väskan

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-04 11:42:43 följande:

Södermanland.

Det är min aurora som sagt att alla metoder för igångsättning inte är ok efter snitt pga ärret i livmodern. Med förra blev jag igångsatt med ballong.

Denna gång har aurora sagt att tex cytotec är BIG NO. Värkstimulerabde är egentligen inte heller alls ok, men tror hon sa att man kan "ta till det" i slutet (eller ett visst skede, men BARA JUST DÄR) om man verkligen måste för att slippa snitt.

I vecka 39 kommer jag få ta hål på hinnorna OM det är möjligt, alternativt en hinnessvepning som enligt dem är en typ av igångsättning. Ungefär den enda som är helt godkänd också.

Hoppas det redan hoppat igång då. Skulle till BM idag men hon ringde vid 9.30 och inbokade till fredag.. till en helt annan barnmorska också. Suck. Hade så mycket frågor och funderingar ju,. Vet ju inte ens om bebis är fixerad än.

Intressant med tanke på att vid mitt missfall i v12 i höstas ville de ge mig just cytotek för att få ut allt.
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-04 12:13:04 följande:

Ja..? Just cytotek får man väl ta vid abort också..

Ja jag kan tyvärr inte stå för vad hon sagt. Min aurora är ju en utbildad barnmorska och jag är glad att hon iallafall tar det säkra före osäkra då jag har en ganska jobbig upplevelse av min förra förlossning - därav att jag går hos henne.

Det kanske är väldigt liten risk att något hår snett med cytotek då? Men hon sa att jag absolut inte skulle få något sådant. Sen kanske det är sin du säger, väldigt olika från landsting till landsting (vilket är konstigt i min värld..)

Ja det ingår i abort, missfall och igångsättning. Jag vägrade cytotek och det kanske var lika bra?

Är det fler här med ett snitt som nu ska föda vaginalt?
  • LitenBlomma

Erijon: Jag har köpt nya amningströjor, linnen och bh från Boob. Ska packa ner nåt av det och ett par sköna byxor med resår i midjan. Egna bindor, tunna i stl nattbindor. Gillar inte sjukhusets tjocka. Eget, mjukt, toapapper. Purelan salva. Trosor och strumpor. Schampo, balsam och tvål. Bebisens saker.

Sen tar jag och slänger ner tandborsten, deo och hårborste innan vi åker in.

• LitenBlomma
    Trolltrio skrev 2017-09-05 20:25:18 följande:

Jag packade väskan i v30.., eftersom jag blev inlagd i v32 första gången så ville jag ha det gjort.

Packat lite Amningskläder, mjuka amningsbhar, toaväska- har dubbletter av det mesta, lite Bebiskläder och Mjukisbyxor.

Så har jag en lista på sånt att packa i sista minuten.

Sist packade maken, och det blev så fel det kan bli!

När min packade en väska lite akut i v25 när första barnet var på väg visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Han glömde tandborste och sånt men fick med sig stringtrosor och smaljeans
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-06 07:34:33 följande:

Haha! Förlåt att jag skrattar men det låter så kul.

Han hade nog inte ägnat någon tanke åt VAD du faktiskt kunde/ville ha på dig. Inte jätteskönt med stringtrosor och flrlossningsbinda i tighta jeans som man kanske inte ens kommer i! ;)

Nu 15 år senare är det ju ett roligt minne men där och då undrade jag om han var dum på riktigt

Igår kunde jag klämma ut lite vätska ur brösten. Nu är jag SÅ redo så nu fattas bara den lilla gossen.
  • LitenBlomma

Swinka: Usch så tråkigt när det blir så! Tänk att det är hennes förlust om hon drar sig undan.

Jag har som tur är vänner med flera barn nuförtiden men vet hur det är att förlora vänner med noll förståelse.

Träffar vänner när jag orkar, spontanfika hemma eller en sväng till simhallen på kvällen när de har spakväll. Dessutom har jag många av deras barn på fritids där jag jobbar och då byter man några ord vid hämtning och lämning. Annars bara via sms eller om man stöter på dem i affären.

• LitenBlomma

BF lista 

Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 Oktober 

Erijon - Bf 2 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober 

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober 

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober 

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober 

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober