Gravid Bf Oktober 2017
Tack <3 Jag önskar er alla lycka till!!
Tack <3 Jag önskar er alla lycka till!!
Hej tjejer, har precis kommit hem och ligger nu i soffan med gossen. Jag har kikat igenom tråden och ser att det snart borde trilla in flera bebisar. Jag håller tummar och tår att allt går bra för er!
Här kommer en fl berättelse.
Pga snabba förlossningar tidigare fick jag tid för igångsättning i måndags, v37+6. Började med en ballong som med lätthet drogs ut efter 3h. Sen tog de hål på fosterhinnan så vattnet gick och jag hade inga värkar eller känningar mer än lite lätt mensvärk.
Vid 16 kunde man registrera enstaka värkar men de kändes knappt. Vid 18 ville bm sätta ett värkstimulerande dropp men jag avböjde. Öppen 5cm och där kände jag att kroppen hade fattat att det var förlossning på gång och jag fick möta värkarna med lustgasen. Strax innan 19 började kroppen vilja krysta men jag fick hålla emot, 6cm öppen. Sen är han född ett par minuter efter kl 18.58.
3535g och 52cm.
Provar igen..
Erijon: En värk närmare att få träffa bebisen! Tänk att ju ondare du har desto närmare är du. Det fixar du!! Heja heja
Glad81: Ja nu ser den ut att ha tippat nedåt.
Glad81: Känner igen det där med kompisar och förskola, mamma är inte lika rolig
Vi mår jättebra! Jag blödde lite på bb men bara första dagarna, sen sparsamt och nu efter 5 dagar knappt alls. Om det hänger ihop med hallonbladsteet kan man ju inte veta... Livmodern drog ihop sig snabbt och magen är nästan borta, helt otroligt vad kroppen är fantastiskt!!
Han var vaken varenda natt sen i måndags, ohållbart att somna först vid 4-5 tiden. Så igår höll jag honom vaken, så vaken som en nyfödd kan vara, och ammade hela kvällen. I natt fick jag sova till 03.
Syskonen är så kära i honom och alla vill hålla och hjälpa till med allt runt omkring.
Vad fin han är. Har ni något namn än? Ser att han tar naturgumminapp. Har också köpt en och hoppas att den blir accepterad :) Låter jobbigt att inte få sova. Även fast man är beredd på de så funkar det inte med hur lite som helst. Vad skönt att det blev lite bättre inatt iaf. Hoppas han snart kommer in i en bättre dygnsrytm. Hur har det gått med eftervärkar för dig. Jag har haft ett rent hell...e. Och det blir ju värre för varje barn. Sist tyckte jag det var jobbigare än förlossningen. Blir ju svårare att amma också för då gör de ju så gräsligt ont i magen. Får vara beredd med värktabletter. Undrar hur du haft det eftersom du har fått många barn?
Vill också säga grattis till lillkillen,
Hoppas att ni mår bra allihopa!
Varför har ingen sagt hur smidigt det är med en amningskudde!? Här gör man upptäckten med 6:e barnet. (min är en Doomoo medium)
Och tvättbara amningsilägg som dessutom sitter på plats!! Aldrig mer inlägg på vift i armhålan. (Imsevimse)
Lycka till Trolltrio!