• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • DearFox

Oroa dig inte för att du inte har några symptom :) alla graviditeter är olika ^^

Jag är mest rädd för att gå länge och sen få veta att det varit dött länge, det hade varit jobbigt :(

• Jolly23
    DearFox skrev 2017-02-02 20:05:15 följande:

Oroa dig inte för att du inte har några symptom :) alla graviditeter är olika ^^

Jag är mest rädd för att gå länge och sen få veta att det varit dött länge, det hade varit jobbigt :(

Försöker tänka så men det är svårt,
    Ja usch!!! Vi ska på tidigt vul V9. Skönt att se så allt ser bra ut redan då, även om det kan hända saker efteråt, men det minskar väll lite iaf :)
  • Anonym.

Hejsan alla lyckliga!! :D jag hoppar in här jag oxå. Jag plussade natten till förra fredagen, beräknad mens i måndags. Jag vaknade mitt i natten och kunde verkligen inte somna om, jag bara visste fast jag trodde att det var omöjligt på trejde försöket, har haft mellanblödningar 1 vecka innan mensen i 1.5 år. Nu får vi bara hoppas att det håller i sig. Vi gjorde en abort för 1.5 år sedan, vilket jag verkligen inte ville men är glad för nu i efterhand. Låter kanske hemskt men jag måste verkligen se det från den ljusa sidan för att kunna gå vidare och må bra, nu har vi allt som vi någonsin kunnat drömma om. Och förhoppningsvis, om allt går som det ska, en bebis i oktober.

• Anonym.

Juste jag glömde ju att fråga haha, är det någon mer än jag som får en sån sjuklig halsbränna varje gång ni ätit? Jag är i Asien, därför jag skriver mitt i natten ????

• carrolinea

Hallå!

Plussade igår efter mf :) svårt att ta in men bf 14/10 exakt 12 dagar efter son var beräknad så kommer få exakt 2 år mellan barnen om det vill gå vägen den här gången.

Finns det ngn Facebook-grupp eller ska jag fixa en? Självklart hemlig så ingen kan se att vi är medlemmar, vill inte gå ut med det ännu :)

• carrolinea
    Anonym. skrev 2017-02-03 02:47:29 följande:

Juste jag glömde ju att fråga haha, är det någon mer än jag som får en sån sjuklig halsbränna varje gång ni ätit? Jag är i Asien, därför jag skriver mitt i natten ????

Jag hade halsbränna igår på kvällen :). Men kanske de starka maten?
  • carrolinea

Skönt att inte vara ensam om mf (även om det är tråkigt). Men vi hade gått ut med att vi väntade nr och var i vecka 8+6 när det konstaterades att fostret slutat växa i vecka 5+5 och när vi då skulle berätta om detta kändes det sjukt vanligt som att typ alla har varit med om det och att det var vanligt mellan barn 1 och 2.

Jag vill absolut inte skrämma upp er bara berätta att de flesta kvinnor är med om det. Jag har bestämt mig för att berätta att jag är gravid igen för det var så skönt att få prata om efter mf. Vi fick det för 4 veckor sen så kan inte förstå känslan att få vänta så länge som en del av er har gjort.

Kram till er alla nu håller vi tummarna <3

• Noomi85

Vi har tänkt berätta om ett par veckor, ska ha hela tjocka släkten på besök som kommer vara så frågvisa när de ser att jag inte tar mig ett glas vin. Skrattande

Är det någon här som kört Natural Cycles? Jag började för två månader sedan så det är rätt coolt att vi blev gravida andra månaden med den appen, men som jag förstått det så kan min temperatur visa om graviditeten fortskrider om jag fortsätter mäta temperaturen varje morgon, någon som har erfarenhet av detta?

• Tallebo

Jag har kört både NC och Fertilitet friend sedan i somras. Tempar fortfarande även om man kanske inte ska.

• DearFox

Min mamma fyller år i slutet av mars så då tänkte vi ge henne en stor (men fortfarande liten) födelsedagspresent x) kommer in på vecka 13 precis dagen hon fyller år så det blir perfekt :D mina svärföräldrar fyller dock år i maj, kan bli lite länge att vänta på att berätta för dem men vi hade gärna gjort likadant med dem, vad tror ni, syns det redan tills dess? x)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017