Världsmedborgare skrev 2017-01-17 20:32:49 följande:
Ja jag skriver ju det.
Även om det finns lagvrängare som är otroligt duktiga på att hitta fomuleringar i lagtexter, som kan göra nästan vad som helt till ett lagbrott, om det förs fram på rätt sätt.
Och givetvis finns det dom är lika duktiga på det omvända.
Jo men du ifrågsatta om jag ansåg att hon skulle få välja vilka böcker hon säljer.
I det här fallet gör jag det inte. Men hon tassar kring gränsen, anser jag.
Hade hon bara slutat sälja utan att annonsera det hade det inte varit nåt att orda om. Nu väljer hon att göra en sak av det offentligt via sin hemsida vilket sedan leder till mediatid för henne. Tja, hon är en betydelslös liten aktör på marknaden så det är nog ingen större grej.
Börjar hon däremot försöka att driva att andra skall följa efter så är det ett hot mot demokratin.
Känn dig fri att tycka vad du vill men vi ska försöka plocka din inkomst av dig om du tycker fel.
Men jag hade bättre förstått om hon censurerat bort böcker för dess innehåll, snarare än för dess författarinna.
Och andra aktörer (exempelvis DN) har begått mycket värre felaktigheter i ärendet.
Men nu slog det ju åt andra hållet istället.
Folket stödköper Janouchs böcker och helt plötsligt toppar hon alla topplistor.
Och, icke att förglömma, det finns en illustratös inblandat också. Hon som ritat bilderna. Hon lär ju få en extra slant hon också av detta.