EnAnonumius skrev 2017-01-14 14:27:19 följande:
Du när jag läser detta stycke här. så ser jag detta framför mig..
"Jag har inte klaustrofobi, men jag är rädd för trånga utrymmen och de ger mig ångest....." Det är lite i den stilen ditt stycke i mot slutet.
"Godwins Law" är just att göra detta :bara påvisar det samband som så tydligt finns",
Ja för det är ju liksom bara Nazismen/Fascismen man kan hänvisa till i sådan här sammanhang med bokbränning, och försöka kväsa andras åsikter och hindra olika åsikter?
De som försvara tilltaget TS för (skall aldrig förväxlas med hylla som en annan tråddeltagare gjorde) kan man dra samma tydliga paralleller jämförelse med med det som pågår i Kina med i dagsläget och mig veterligen är inte Kineserna Nazist/Fascists samhälle, ändå idkar Kineserna censur och förhindra åsikts- yttrandefrihet.
Jag har påtalat om detta i ett tidigare inlägg. Jag tänker inte upprepa mig om folk är intresserade av att läsa det så kan de orka trycka "på visa endast" för det är lika jobbigt som att skriva "jag orkar inte leta upp kan du ta det en gång till".
Det som är mest intressant är att TS länkade till en artikel och ingenstans i artikeln så dras det parallella jämförelse med Nazism/Fascism, det är enbart TS som dra den parallella jämförelsen. Sedan är det många som är ivriga att försvar den jämförelsen.
Sedan så är det intressant med. Du ger en lång text men du bommade helt och hållet att peka på det där "påvisar det samband som så tydligt finns" som finns,_ enligt dig_, att påvisa (peka på) var det ligger isåfall.
Jag har suttit och läst din inlägg ett par gånger men hittar inte en enda förklaring som påvisar det där "tydliga sambandet" _du_ påstår skall finnas.
Det mesta du skriver är så rörigt och obegriplig att det inte går att kommentera.
Att Godwins Lag avser Nazismen och A Hitler, det kan alla se bar genom att googla lite om den
Och att folk ofta använder dom sakerna är logiskt, för det är nåt alla känner till och vad det handlar om,
Ingen behöver ha haft ett intresse av andra länder där liknande saker förekommer, och genom det fått kunskap om att bokbränning och myckat annat av den censur som har skett och sker i dag.
Vad gäller samband, och jag antar du menar mellan SD och Nazismen, så länkade jag till det här i tråden, och just det sambandet hade jag blivit medveten om av an annan skribent här påFL, och det här är samband i nutid.
Sambandet i nutid, favorit i repris: goo.gl/tXSbp1
Med äldre samband så vet de flesta att SD bildades av nazister och andra från personer från extremhögern.
Och att hela den tid SD existerat, så har dom själva "lyckats" visat upp sig i sammanhang med nazister, (Så även J Åkesson, många minns säkert bilden med Åkesson och den i nazistuniforam klädda kvinnan).
Utöver det så har dom röstat in nazister i SD, deltagit i möten med nazister, dom har kontakter med nazistiska och andra högerextrema partier utomlands.
Ja listan går att göra hur lång som helst, men i sann A Hitler och hans Mien Kampfs anda, så förnekas det uppenbara faktumet av SD och trogna anhängare, och även de anhängare som ännu inte upptäckt hur missledda dom blivit.