• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Haiduchi
    Brennda skrev 2017-01-11 22:19:57 följande:

Juste det har jag med läst haha och efter att jag läste ditt inlägg här så provade jag med och där kom några pyttedroppar o jag blev hysteriskt glad och ropade på mannen och hans svar var "men älskling, ta inte slut på mjölken. Spara den till bebisen" Hahaha förstagångsföräldrar som har mycket att lära!

Hihi visst är det häftigt!!!

Grymma kroppar vi har tjejer!
  • Brennda

På tal om kroppar. Jag vägde mig imorse och vågen visade på +7kg. Blev ledsen och orolig, är ju bara i v 15+2. Hur ska detta sluta? Jag vet inte hur jag ska göra för att inte gå upp i vikt då jag konstant är hungrig men äter inte så mycket utan följer livsmedelsverkets rek. Visst sen så blir det småätande på kvällen. Chips, godis, glass. Allt som finns nära till hands och mättar snabbt. Antar att jag får sluta med det och se om detgör någon skillnad. Väger ni er?

• Treansresa
    Brennda skrev 2017-01-12 08:02:59 följande:

På tal om kroppar. Jag vägde mig imorse och vågen visade på +7kg. Blev ledsen och orolig, är ju bara i v 15+2. Hur ska detta sluta? Jag vet inte hur jag ska göra för att inte gå upp i vikt då jag konstant är hungrig men äter inte så mycket utan följer livsmedelsverkets rek. Visst sen så blir det småätande på kvällen. Chips, godis, glass. Allt som finns nära till hands och mättar snabbt. Antar att jag får sluta med det och se om detgör någon skillnad. Väger ni er?

Jag väger mig någon gång i månaden. Jag kan inte småäta på kvällarna eller dricka mjölk för då drar vågen iväg. Älskar mjölk så kan inte hålla den hälsosam. Har fått bort all godis, dricka,chips m.m med hjälp av frukt. I början var det kopiösa mängder men nu är jag nere på 2-3 frukter om dagen. Nu äter jag 4 gånger dagligen + frukt. Känner mig piggare och mindre illamående. Dock har jag inte haft nå stora problem med illamående. Och nu har vågen stabiliserat sig:)
  • Haiduchi

Jag väger mig hos bm. Är lite överviktig redan sen innan, vill inte öka kopiöst i vikt. Men att vara nygravid över jul och nyår är ju förödande. Min man och jag har sagt att vi inte köper hem mer godis. Har just nu dålig kontroll på mig själv så vi tar bort det helt ur vår vardag. Vi är annars extremt duktiga på att småäta. För småätandet på kvällen är ju den värsta! Man förbränner ju inte det alls överhuvudtaget sen när man bara går och lägger sig.

Och jag har ju märkt att de gånger jag har känt barnet, ja har jag inte tryckt i mig en hel del socker då. Så för min och barnets skull, inte bara för vikten liksom, så ska jag dra ner på det drastiskt.

Min plan ser ut så här IOM att jag nu är sjukskriven och blir mindre och mindre rörlig: sen frukost, en väldigt lätt lunch, mer som mellanmål, på em lagar jag mat som min familj sen kan äta när de kommer hem och göra matlåda på. På kvällen bubbelvatten, ägg. Inga kolhydrater om jag inte ska röra på mig. Har tränings grejer hemma så jag kan cykla och ändå stärka min kropp så man inte är extremt försvagad till förlossningen. Så ser min plan ut.
  • GrönaDruvan

Jag vägde mig i tisdags och blev så glad att jag gått upp 1 kg! Så nu väger jag 56. Har ju alltid haft svårt för att gå upp i vikt och verkar ju vara samma när jag är gravid... Gick ju ner 2 kg i början nu så är glad att det börjar peka uppåt.
    Jag äter det jag känner för, men det blir en del onyttigt... Glass nästan varje kväll och igår blev det både Wienerbröd och semla.. Jag vet att det såklart inte är bra, men så länge det inte är nån fara för min vikt eller blodsocker eller nåt annat så kommer jag äta det jag vill ha. Äter ju hyffsat nyttig mat annars så jag kompenserar väl upp det, haha
  • Newbie84

Ligger på -1 kg men känner nu när jag kan äta lite mer och är konstant hungrig att det sakta men säkert plussar på, sist gick jag upp mer i slutet och inget i början, men mådde illa helagraviditeten slutade på - 7 kg. Nu mår jag bättre och går hellre upp lite och kunna äta. Äter dock mat och inte så mkt godis, glass etc. Nån i gruppen rekommenderade frysta hallon mixat med lite yoghurt, det är supergott och smakat typ som glass, det gör jag ibland.

• FrökenMp
    Brennda skrev 2017-01-11 22:19:57 följande:

Juste det har jag med läst haha och efter att jag läste ditt inlägg här så provade jag med och där kom några pyttedroppar o jag blev hysteriskt glad och ropade på mannen och hans svar var "men älskling, ta inte slut på mjölken. Spara den till bebisen" Hahaha förstagångsföräldrar som har mycket att lära!

Åh vad coolt!!

Är också förstagångsförälder så allt sånt här är så himla häftigt. Provade klämma på mina bröst men ingen mjölk kom Hahah. Är bara i 14+6 så kan vara därför... hoppas den kommer snart så jag får se att nåt händer där inne:)
  • FrökenMp

Kan ni inte lägga upp lite bilder på era magar och sen skriva om ni är förstföderska resp omföderska?? Vore så kul att se:D

• Brennda
    FrökenMp skrev 2017-01-12 12:55:49 följande:

Åh vad coolt!!

Är också förstagångsförälder så allt sånt här är så himla häftigt. Provade klämma på mina bröst men ingen mjölk kom Hahah. Är bara i 14+6 så kan vara därför... hoppas den kommer snart så jag får se att nåt händer där inne:)

Det är inte alla som får mjölk under graviditeten, tror det kommer efter förlossningen för många.
Svar på tråden BF 1-15 Juli