• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-01-15 22:05:48 följande:

Japp jag hann :) och lyckades hålla det i schack med, skönt!

Får nog ha en förebyggande strategi här hemma nu så jag slipper. Sova i underkläder, kanske inte så mycket mys med mannen :(. Äta tranbär kosttillskott. Läkaren jag träffade idag sa att de finns de som alltid har antibiotika hemma och tar en dos när de har en känslig period. Jag har väldigt lätt för att känna av innan det bryter ut helt så har därför innan klarat mig utan antibiotika i flera år. Men blivit svårare att få det att vända. Men får se på onsdag. Vill nog länna urinprov efter kuren för att se att allt är bra iaf.

Det är bra att kissa direkt efter man har haft sex, för att gardera sig och få bort eventuella bakterier från urinröret, fick jag lära mig som tonåring..

Hur får man en uvi att vända om man känner av den?
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-15 22:05:48 följande:

Japp jag hann :) och lyckades hålla det i schack med, skönt!

Får nog ha en förebyggande strategi här hemma nu så jag slipper. Sova i underkläder, kanske inte så mycket mys med mannen :(. Äta tranbär kosttillskott. Läkaren jag träffade idag sa att de finns de som alltid har antibiotika hemma och tar en dos när de har en känslig period. Jag har väldigt lätt för att känna av innan det bryter ut helt så har därför innan klarat mig utan antibiotika i flera år. Men blivit svårare att få det att vända. Men får se på onsdag. Vill nog länna urinprov efter kuren för att se att allt är bra iaf.

Haha jag kanske också ska börja sova i långkalsonger. Så mycket mys har de inte blivit här så de kan ja inte skylla på. Tranbär tillskott ska ja kolla upp.

Jag ska åka in med ett urinprov imorgon/tisdag och se om jag har blivit av med min nu efter kuren.
  • GrönaDruvan

Är imponerad att ni myser alls! Här har vi inte haft sex sen jag blev gravid och pga att jag tycker min man och mycket annat luktar äckligt så sover vi inte ens i samma rum sen flera veckor. Har inget behov alls av mys nu. Gärna massage på rygg och fötter, men inget mer. Så roligt har vi det. Annars är det mycket tjafs om det här med sex, eftersom jag har så mycket mer behov än honom. Han kan i vanliga fall strunta i sex helt, så för honom gör det ju inget nu, det ända är att han tycker det är tråkigt att jag inte ens vill kramas, haha

• Newbie84
    Treansresa skrev 2017-01-15 17:17:58 följande:

Hur gör ni med folsyra nu efter vecka 12?:)

Tar gravidtabletter endast nu, min bm sa att det var ok
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-15 22:28:30 följande:

Är imponerad att ni myser alls! Här har vi inte haft sex sen jag blev gravid och pga att jag tycker min man och mycket annat luktar äckligt så sover vi inte ens i samma rum sen flera veckor. Har inget behov alls av mys nu. Gärna massage på rygg och fötter, men inget mer. Så roligt har vi det. Annars är det mycket tjafs om det här med sex, eftersom jag har så mycket mer behov än honom. Han kan i vanliga fall strunta i sex helt, så för honom gör det ju inget nu, det ända är att han tycker det är tråkigt att jag inte ens vill kramas, haha

P

Haha vart kanske lite felskrivet där uppe. Sedan äl har vi haft sex två gånger och det var ingen höjdare haha. Myser gör vi dock hela tiden vi bara kan. Jobbigt att ni fortfarande sover i olika sovrum:( måste vara tråkigt
  • Sosozo

Är det fortfarande lika illa med illamåendet? Duschen osv?

Här liggs det inte heller. Två ggr sedan plusset är nog vad det blivit. Jag har haft nollintresse. Trött illamående och har tyckt fysisk kontakt varit mest drygt. Också känslig för lukter ju och då blir man inte så sugen. Nu har mitt illamående gett sig lite, är illamående till och från men inte konstant. Vilket är en förbättring. Men sexsuget är obefintligt. Inte från hans sida, han vill gärna det vet jag. Men han avvaktar och väntar på mitt eventuella initiativ för att inte pressa mig.
  • Beebii

Jag misstänker att min uvi är tillbaka igen här med! Aldrig haft förr och nu 2a gången under graviditeten. Kissnödig ofta men kommer sällan så mycket... myser gör vi rätt sällan men börjar vända lite lite tror jag, min lust börjar sakta komma tillbaka, dock känns det rätt obehagligt med sammandragningarna när livmodern drar ihop sig så det blir en hård boll där inne!

Vitaminerna försöker jag ta men blir sporadiskt, ren folsyra är ju inte så viktigt efter v.12 snarare de andra sakerna. Haft som ryggskotts känningar hela förra veckan så ont i magen, rygg, illamående, psykiskt sänkt och trött... tja hoppas på bättring nu! Är i 14+3 idag...

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-01-15 22:42:17 följande:
    Är det fortfarande lika illa med illamåendet? Duschen osv?

Här liggs det inte heller. Två ggr sedan plusset är nog vad det blivit. Jag har haft nollintresse. Trött illamående och har tyckt fysisk kontakt varit mest drygt. Också känslig för lukter ju och då blir man inte så sugen. Nu har mitt illamående gett sig lite, är illamående till och från men inte konstant. Vilket är en förbättring. Men sexsuget är obefintligt. Inte från hans sida, han vill gärna det vet jag. Men han avvaktar och väntar på mitt eventuella initiativ för att inte pressa mig.
    Illamåendet är bättre! Nu har jag bara ett illamående hela tiden som faktiskt går att ignorera lite. Att duscha är lika skönt som innan och har t.o.m kunnat börja använda vanligt schampo och duschcreme.
    Mår fruktansvärt illa av rislukt och gummilukt och mannen luktar illa, men så skönt att må bättre!!!
  • Haiduchi

Hihi

Måste säga att jag mår oförskämt bra, förutom fogarna, denna graviditeten. Knappt illamående eller något annat. Så vår lust har nästan ökat, mannen gillar att boobsen är större haha. Men blödde lätt i början och nu uvi känslig så det ör lite tråkigt.

I passar på medan vi ännu har lust och man kan röra sig hyfsat utan att få ont.

Hoppas illamåendet och alla lukter blir bättre så ni kan sova tillsammans iaf :)
  • Beebii

Har ni kollat något på NUB teorin? Läste på lite och tydligen så ska tjejer ha rundad panna och en liten knopp som pekar neråt. Pojkar däremot har platt panna och en knopp uppåt. Runt v.13 tror jag man ska kolla så kub bilder är perfekt.

Har ni någon gissning på våran bebis i magen? här v.12+4

Svar på tråden BF 1-15 Juli