• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-01-10 17:46:21 följande:

Det + att jag var rädd för att spricka skrev jag i mitt första förlossningsbrev och detta togs på fullt allvar. Vilket jag uppskattade.

Jag är också väldigt rätt för att spricka!! Smörjer in mig där nere med mamma-olja från Maria åkerberg nu och hoppas att det inte spricker sen haha!
    Treansresa skrev 2017-01-10 17:56:41 följande:

I mitt skrev jag att jag ville ha tidig eda. Fick den redan efter 3 cm och sedan dropp då allt avstannade. Men så värt det. Min första förlossning kände jag inget mer än ett lätt tryck från 3cm tills hon är ute. Sov tom 4 timmar:)

Åh wooow!! Så tänker jag också skriva. Lät lyxigt att knappt känna nånting. Tar verkligen eda bort så pass mycket smärta ändå? Det låter ju guldvärt isåfall!
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-10 20:25:58 följande:

Jag är också väldigt rätt för att spricka!! Smörjer in mig där nere med mamma-olja från Maria åkerberg nu och hoppas att det inte spricker sen haha!Åh wooow!! Så tänker jag också skriva. Lät lyxigt att knappt känna nånting. Tar verkligen eda bort så pass mycket smärta ändå? Det låter ju guldvärt isåfall!

Men ettan tog den bort allt. Eller ja kände ett tryck mot rumpan men inge farligt. Med tvåan tog den bort alla värkar så vart också bara tryck mot.rumpan, dock kände jag krystvärkarna då. Men edan har varit grym på mig. Är vägen till eda jag gruvar mig för då man inte kan göra.något:(

Denna gång hoppas jag också känna krystvärkarna. Tog nästan 2 timmar att krysta ut första pga att ja inte kände något. Sonen var ute på 20 mins krystvärkar.
  • Newbie84

Hade läkarbesök idag och fick lyssna på hjärtljuden, så skönt. Mår lite bättre nu så fick för mig att fostret dött. Nu ser jag fram emot rul i feb och sen kan jag börja köpa saker till bebisen :)

• Lillan090815

Jag hänger gärna och på i denna grupp?. Är nybliven 40 åring med Bf 1/7. Har 2 pojkar som är födda -09 och -11 Bor i Örebro.

Mår oförskämt bra nu, men mådde illa och var sjukt trött fram tills ett par veckor sen.

Har tid för Rul 6/2 men har redan fått sett underverket i samband med Kubtest.

• Mamma1986
    Lillan090815 skrev 2017-01-10 21:08:01 följande:

Jag hänger gärna och på i denna grupp?. Är nybliven 40 åring med Bf 1/7. Har 2 pojkar som är födda -09 och -11 Bor i Örebro.

Mår oförskämt bra nu, men mådde illa och var sjukt trött fram tills ett par veckor sen.

Har tid för Rul 6/2 men har redan fått sett underverket i samband med Kubtest.

Grattis och välkommen
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-01-10 20:41:43 följande:

Men ettan tog den bort allt. Eller ja kände ett tryck mot rumpan men inge farligt. Med tvåan tog den bort alla värkar så vart också bara tryck mot.rumpan, dock kände jag krystvärkarna då. Men edan har varit grym på mig. Är vägen till eda jag gruvar mig för då man inte kan göra.något:(

Denna gång hoppas jag också känna krystvärkarna. Tog nästan 2 timmar att krysta ut första pga att ja inte kände något. Sonen var ute på 20 mins krystvärkar.

Hm ok, det verkar vara en fördel då att känna av krystvärkarna. Jag har ju ingen aning alls om detta:)

Hoppas att jag får lika bra förlossningar som dig!
  • Mamma1986

Jag har gjort en hemlig grupp på fb om någon känner för att vara med :). PM ert namn samt hur ni ser ut på er profil bild. Måste adda er som vänner eftersom gruppen är hemlig

• GrönaDruvan
    Mamma1986 skrev 2017-01-10 22:31:29 följande:

Jag har gjort en hemlig grupp på fb om någon känner för att vara med :). PM ert namn samt hur ni ser ut på er profil bild. Måste adda er som vänner eftersom gruppen är hemlig

Jag vill vara med, men kan inte skriva pm via mobil. Kan du pma mig, för då kan jag svara!
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-10 17:56:41 följande:

I mitt skrev jag att jag ville ha tidig eda. Fick den redan efter 3 cm och sedan dropp då allt avstannade. Men så värt det. Min första förlossning kände jag inget mer än ett lätt tryck från 3cm tills hon är ute. Sov tom 4 timmar:)

Det lät underbart!

Det lilla jag pratade om förlossningen med min bm så förstod jag att eftersom jag har snitt sen förra så kan de inte göra vad som helst. Tex inte Eda för att värkstimulerande dropp inte är att rekommendera när man har blivit snittad sen innan. Så antar jag inte kan få vanlig igångsättning heller.

Vill verkligen ha en vaginal förlossning, men får kanske ställ in mig på att de i tidigare skede kan bli tvungna att snitta mig igen. Får se.
Svar på tråden BF 1-15 Juli