• Juliii86

Bf sept 2017

Fiansess skrev 2017-08-18 00:08:06 följande:

Javisst är det spännande nu, man vet aldrig vem det blir. Får önska oss alla lycka till när det drar igång :).

Min är fixerad sedan ett par veckor tillbaka och jag kan känna hur hon tränger djupare ibland då det hugger och ilar så jag knappt får luft.

Är era vilda i magen? Min skatt är såå lugn, vissa dagar knappt märkbar.... Ganska jobbigt att få känna henne så lite när man mest av allt vill ha tecken hela tiden på att allt är bra. Blir kanske en vilde på utsidan sen istället ;).

Min lilla är en livlig liten tös och rör i princip hela tiden ända sen vecka 18 och blivit starkare i rörelse ju längre veckan gått. Bara två enstaka gången som hon inte rörde sig alls men som sedan började röra sig mot kvällen och andra gången kände jag bara hur hon sträckte på sig. Säger som ovan att prata med din bm om du känner dig orolig. Bättre göra en kontroll än och gå runt o vara orolig :(
  • Juliii86
    m12345 skrev 2017-08-18 10:34:47 följande:

Hej alla!

Jag har bf 17 sep men har tid planerad för kejsarsnitt redan 11 sep så räknar verkligen ner dagarna nu och på ett sätt känns det som evigheter kvar men samtidigt som det verkligen snart är dags! Jobbar ni fortfarande? Jag hade tänkt jobba till 1 sep men är då trött nu då försöker nog gå en vecka tidigare.

Hej!
    Jag jobbar inte, tog ut graviditetspenning nu direkt efter min semester som var i juli och planerar inte komma tillbaka förrän i September med planer på att byta jobb. Vad starkt av dig och jobba så länge, vad jobbar du med?
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-08-18 20:28:48 följande:
    Juliii86 skrev 2017-08-18 19:28:42 följande:

Min lilla är en livlig liten tös och rör i princip hela tiden ända sen vecka 18 och blivit starkare i rörelse ju längre veckan gått. Bara två enstaka gången som hon inte rörde sig alls men som sedan började röra sig mot kvällen och andra gången kände jag bara hur hon sträckte på sig. Säger som ovan att prata med din bm om du känner dig orolig. Bättre göra en kontroll än och gå runt o vara orolig :(

Min tjej har ju varit lugn hela graviditeten och jag nämner det för bm varje gång...hon börjar nog tycka att jag är jobbig ;). Hon hävdar att jag inte kommer sluta oroa mig förrän lillan ligger på magen vilket hon nog har helt rätt i :P. Känner henne oftast på kvällen när jag ska lägga mig eller på fm men sista veckan är rörelserna verkligen mer som sträckningar. Finns ju inte mycket plats så jag är inte orolig så. Men när jag väntade sonen var det fullt ös hela vägen genom grav tills han låg på magen efter förlossningen så det är verkligen annorlunda ;).Jag blev sjukskriven 4 veckor innan min gravpenning som går ut om ett par veckor så jag har varit hemma 2 månader redan. Men haft mycket besvär av tidiga sammandragningar, fogar och illamående som håller i sig. Jag är SÅ imponerad av er som klarar att jobba sålänge. Jag kan ju varken sitta eller stå längre stunder :/. Lite rädd för hur kroppen ska må efter grav denna gången, vill så gärna kunna gå på mysiga barnvagnspromenader!
    Jaha ok, då förstår jag. Ja det är ju så olika från graviditet till graviditet men det är ju bra ändå att hon sträcker på sig och visa tecken på att hon rör sig. När min mamma väntade mig så var hur lugn som helst medans min yngsta syster var fullt ös i magen så det är som du säger att det är olika :)
  • Juliii86
    m12345 skrev 2017-08-20 17:25:54 följande:
    Jag har stillasittande jobb inom försäljning med ett ganska stort team som ska lämnas över till en annan chef nu på onsdag-torsdag så jobbar denna vecka ut och blir nog hemma sen! Man vill ju inte bli för rastlös heller men skönt att läsa lite böcker, laga mat och fixa med bebisgrejer sista veckorna!
    Jaha oki Glad Vad skönt att du har en vecka kvar på jobbet innan du blir hemma. Förstår dig precis, man blir ju rastlös när man går hemma dygnet runt. Du får helt enkelt försöka göra dig sysselsatt, finns ju alltid något att göra innan bebisen kommer Skrattande
  • Juliii86
    m12345 skrev 2017-08-21 10:42:12 följande:

Mitt vatten gick imorse så nu är jag inlagd för att få ett akut snitt under dagen! Så ni som inte packat väskor etc - gör det! Min BF var 17 sep och jag har inte haft några känningar senaste dagarna förutom trött och att magen varit stenhård!

Önskar dig stort lycka till nu och hoppas att det går bra! {#emotions_dlg.flower}GravidBaby
  • Juliii86
    m12345 skrev 2017-08-21 21:49:43 följande:
    Jag gick precis in i vecka 37 så 36+0. Hade planerat snitt eftersom första barnen blev akut snitt efter mycket långdragen förlossning. Allt har gått jättebra, 13.09 kom en 48cm och 2,7 kg liten tjej ut. Nu vilar vi och försöker mara henne så hon inte tappar vikt!! Lycka till alla <3
    Åh vad underbart att höra! Stort grattis till eran dotter Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • Juliii86

Idag var jag hos bm och pratade om förlossning som.hon ska skickade till förlossningsavdelning. Skönt att jag inte behövde skriva eget brev :) Sf måttet låg bra till och har gått upp till 33 cm vilket hon tyckte det ser bra ut. Anledning till att mina kurvor har gått och ner var för att jag har haft olika bm som mätt min mage och därför blivit olika mått men jag litar fullt ut på min bm att det ser bra ut. Hon mätte lite snett då det var längre på höger sidan än i mitten och det var ok att mäta på.det viset.

Blodtrycket sa hon att vid förra besöket var lite förhöjt vilket den andra bm från familjecenter inte sa något om men idag var det som det skulle. Det enda negativa var då min järnvärde som sjönk till 115 men annars var allt bra. Pigg och alärt liten tjej i magen :)

Nämde också att jag haft mensvärk liknande smärta på morgonen vid 4 och 6 tiden o ibland kl 10 som sedan slutar helt. Hon tyckte det lät som "falska" förvärkar som håller på komma igång. Så det kan hända jag föder när som helst eller ja precis vid bf. Hon sa också att vi får se om vi syns nästa vecka då har jag en ny tid om 5 dagar. Det ska bli intressant :D

• Juliii86
    Smus81 skrev 2017-08-23 22:06:58 följande:

Vilka härliga nyheter!

Ja verkligen :) Jag hoppas bara att hon kommer snart!
    josefiina skrev 2017-08-23 22:42:07 följande:

Spänningen är oooolidlig! :D

Ja visst är det så :D Man vet aldrig när det smäller till, hoppas på snart :)
    Fiansess skrev 2017-08-23 23:24:16 följande:

Ojojoj så spännande! Blir du kanske näst? :).Krya på dig! Det går mycket förkylningar och annat nu efter semester och skolstart. Tror inte du behöver oroa dig för bebisen utan vila vila vila!!

Ja, kanske det :D och jag hoppas det i alla fall att hon bestämmer sig komma snart. Vill verkligen inte gå övertid :D

Bebis rummet är klart men det är lite rörigt inne i rummet då jag har lite planer på sy eget och hänga upp saker. Imorgon tänkte jag att det ska bli färdigt.
  • Juliii86
    erijon skrev 2017-08-26 10:03:30 följande:

Nej jag mår sämre än någonsin!

Världens inflammation i tandköttet, framtänderna i nederkäken. Vart så noga med med att fluxa, borsta extra och lösare. Köpte hexidin (bakteriedödande ) men känns som typ hela tandköttet bara dör. Började gråta imorse av oro.. VAD händer? Tandköttet liksom började "växa" av svullnad. Och var rött. Finare färg nu och har krupit tillbaka lite men ser inte bra ut!

Ont i halsen, kroppen och i bröstkorgen vid inandning.. har svårt att äta nu..

Gått ner 1,5kg snart 2. Oroar inte mig, men ändå ett tecken på att något är fel.

Har sådan tandläkarskräck så dit går jag inte i första taget!

Gasig i magen så det bubblar och låter massor men kan inte göra något åt det. Hård som attan i magen, kan knappt gå på toa. Dricker massor med vatten.. vet ej om feber idag, men började frysa, fick ont överallt -tog alvedon. Kanske hjälper allt det andra också.

Så jag mår mest SKIT helt ärligt. Tycker synd om mig själv och längtar mer till att bli frisk och fräscha till mig i munnen än att förlossningen startar just nu. Känner mig rätt uppgiven.

Säg att jag inte är ensam om allt..

Men fy stakare då :( Förstår att du mår skit just nu och hoppas att det går över snart för dig. Inte roligt och vara sjuk när förlossningen börjar närma sig snart. Krya på dig ordentligt nu..
  • Juliii86

Gällande slempropp så har jag inte sett ett skymt eller så har jag inte märkt av det alls. Har bara haft förvärkar som var sjukt jobbiga. Igår tidigt på morgonen hade jag förvärkar i två timmar med pauser i mellan, trodde ärligt att det var dags att ringa förlossning men tänkte att jag väntar ut och ser om det inte är falsk alarm och så var det visst. Det la av helt åt hållet, som om ingenting hade hänt. Idag har jag inte könt av något av dessa värkar och sov dessutom hur bra som helst. Första gången på väldigt länge kändes det som. Får se när det börjar dra igång. Idag är jag i vecka 39 (38+4).

Svar på tråden Bf sept 2017