Bf sept 2017
hej! Jag hakar på här med. Vi blev gravida på andra försök med ivf efter att ha försökt själva i cirka 9 år med 4 tidiga missfall för många år sen och sedan inte hänt något sen dess. Vi är super lyckliga att vi ska få barn den 4 september vilket känns som rena drömmen. Jag tog mitt första test på ruvardag 10 och kunde inte tro mina ögon att jag såg ett plus på cb. Det tog mig ganska lång tid att förstå att jag är GRAVID! Tur i otur så fick jag influensan samt bihåleinflammation och med illamående av att man är gravid var alltså det värsta jag varit med om. Efter en veckas tid blev jag bra igen och kunde återkomma till jobbet men illamående var kvar tills vecka 8 därefter var det inte lika farlig längre men tröttheten ligger fortfarande kvar. Har även känt av ryggvärk och ibland ont i korsryggen men inte så ofta. Lite jobbigt då jag står hela dagen och ibland sitter jag men inget av dem hjälper.. står jag för mycket och jobbar, får jag ont eller sitter jag för länge får jag också ont. Det får bli att prata med bm om detta.
Vill också tillägga att jag har haft små blödningar till ifrån men inget farligt som det har sett ut på vul. Läkaren kunde bara se att de kom blod bredvid embryot (jag var då i vecka 10) men visste inte vad det berodde på. Så det var bara att vänta ut och hålla mig lugn tills blödningen slutar vilket har gjort nu men har på mig binda i fall att. Så jag hoppas, hoppas att det ser bra ut vul på onsdag.