• Juliii86

Bf sept 2017

Fiansess skrev 2017-08-16 08:37:56 följande:

Jag tycker det är en stor grej av spänningen att inte veta hur eller när det sätter igång så lite kluven är jag allt vad gäller igångsättning men riskerna att föda hemma överväger denna gången och jag har haft två bra spontana förlossningar tidigare som jag är nöjd med trots allt.

Gud vad spännande med bara 2 veckor :)!! Jag har idag 4 veckor kvar....eller 3 om jag är mogen då men räknar med inte så jag inte blir besviken. Nu vill jag ha min tjej <3. Tom jag börjar tröttna på att vara gravid nu med dålig sömn och svullen kropp och halsbrännan from hell ;). Nu vill jag bara gosa och få igång amningen!

Min kurva sjönk med ner när bebisen trängde djupare men följer nu den kurvan istället. Hoppas att det är så för dig också! Skönt att få en extra koll.

Jaha ok, jag förstår hur du menar. Vi får hålla tummarna att det går bra den här gången.

Ja det känns spännande men samtidigt så nervöst över hur ont det kommer göra, om jag kommer spricka, att det blir kejsarsnitt som jag helst vill undvika men är det akut finns ju inget göra mer än att ta bebisens hälsa i första hand osv. Så mycket tankar som snurrar i huvudet att jag blir inte klok och håller mig därför igång med städning hemma för att inte bli mer stressad över förlossning. Annars längtar jag så mycket på att få träffa vår lilla flicka :) o få känna den känslan när dem lägger bebisen på mitt bröst. Den känsla kan jag tänka mig att det är obeskrivligt.

Förstår att du inte vill räkna med den veckan för att inte bli besviken. Det kommer gå bra ska du se :)

Haha, jag känner detsamma att det börjar bli jobbigt att vara gravid och det är ju fullt förståeligt nu när man är höggravid.

Ja usch har likadant med halsbränna, sover dåligt, kissar på nätterna och kan inte gå för det gör ont i fogarna och det värsta av allt glödande händer och fötter. Alltså det känns som det brinner. Svullna händer och fötter har jag lite grann bara inget jag stör mig på direkt.

Vad längtar ni mest av allt när graviditeten är över förutom att umgås med bebisen då. Menar då ligga på magen, äta nån sorts mat som du tidigare inte kunnat eller springa.. Ja vad längtar ni efter att få göra när allt är över?
  • Juliii86
    Smus81 skrev 2017-08-16 10:17:43 följande:
    Jättebra att de dubbelkollar. Då får man liksom behålla lugnet på ett annat sätt. Måttet brukar ju ändras när bebis sjunker. Lycka till.
    Förlåt! Jag missade helt ditt inlägg ser jag nuSkäms Ja, det tycker jag också att det känns skönt att jag får en extra kontroll. Åh jag hoppas att det är så som du säger, man blir ju lite smått orolig när de vill göra extra kontroll men försöker inte tänka det värsta. Jag känner ju bebisen hela tiden så det håller lugnet i mig. Än så länge så ligger bebisen i ruckbar ställning så det är ju positivt. Hon kunde även känna bebisen små fötter, blev alldeles varm om hjärtan när hon sa det. Nu vet jag vad det är som rör sig längst upp i magen Hjärta
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-08-16 18:03:12 följande:

Jaha ok, jag förstår hur du menar. Vi får hålla tummarna att det går bra den här gången.

Ja det känns spännande men samtidigt så nervöst över hur ont det kommer göra, om jag kommer spricka, att det blir kejsarsnitt som jag helst vill undvika men är det akut finns ju inget göra mer än att ta bebisens hälsa i första hand osv. Så mycket tankar som snurrar i huvudet att jag blir inte klok och håller mig därför igång med städning hemma för att inte bli mer stressad över förlossning. Annars längtar jag så mycket på att få träffa vår lilla flicka :) o få känna den känslan när dem lägger bebisen på mitt bröst. Den känsla kan jag tänka mig att det är obeskrivligt.

Förstår att du inte vill räkna med den veckan för att inte bli besviken. Det kommer gå bra ska du se :)

Haha, jag känner detsamma att det börjar bli jobbigt att vara gravid och det är ju fullt förståeligt nu när man är höggravid.

Ja usch har likadant med halsbränna, sover dåligt, kissar på nätterna och kan inte gå för det gör ont i fogarna och det värsta av allt glödande händer och fötter. Alltså det känns som det brinner. Svullna händer och fötter har jag lite grann bara inget jag stör mig på direkt.

Vad längtar ni mest av allt när graviditeten är över förutom att umgås med bebisen då. Menar då ligga på magen, äta nån sorts mat som du tidigare inte kunnat eller springa.. Ja vad längtar ni efter att få göra när allt är över? Men ja det kommer bli bra. De har full koll på våra bebisar och det är huvudsaken <3. Hoppas att vi båda får positiva upplevelser!Juliii86 skrev 2017-08-16 13:16:02 följande: Haha ja jag är med kontrollfreak, hade helst velat trycka på en knapp för att starta och veta att jag då är utvilad och redo :P.

Allra helst längtar jag efter att kunna ligga ner o sova. Har suttit upp i flera månader och saknar min vanliga fosterställning ;). Men sedan längtar jag efter löpning eller iaf pw. Löpning tar nog tid för mig med dessa smärtor, jag kan ju tyvärr inte ens gå runt kvarteret innan jag får lägga mig pga av smärtan. Men det längtar jag såå efter!!

Sen längtar jag efter min ork och pigghet :).
    Oj, det måste ju kännas jätte jobbigt att sitta upp och sova, det hade jag inte klarat av.

Det jag saknar är att få ligga på magen och sova, det är det bästa som finns. Att kunna böja mig för att ta upp föremål men det mest irriterande är då när jag tappar det på golvet och måste böja sig en gång till. Sen önskar jag då det sista att kunna gå om vanlig och inte känna sig andfådd vid uppförsbacke eller upp för trappor :)
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-08-16 19:34:31 följande:

Ironiskt nog går jag och saknar energi! Som att det kommer finnas mer av den varan sen :D

Sova på mage och borra ner huvudet i kudden måste som många andra ligga högt med huvudet nu.

Är ingen träningsmänniska men är träningstaggad vill få tillbaka min gamla otränade kropp och lite mer tränad därtill. Världens svagaste pösmunk just nu..

Sluta med äckliga Niferex! Blä!!

19 dagar kvar snälla kom tidigare jag är SÅ redo!

Jag håller med! Jag är också tränningstaggad så det finns inte. Det banne i mig ta bort all kilo som blir kvar efter förlossning. Mitt mål är 50 kg och det passar utmärkt för min längd eftersom jag är kort.

Då är vi lika med BF då :) jag har den 4 September.
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-08-16 20:41:30 följande:

Haha ja att slippa knapra järnpiller ska bli sååå skönt!! Även att kunna böja sig utan att det tar stopp haha. Tänk vad mycket förutom våra guldklimpar vi har att se fram emot :).

Mmm att sitta upp o sova är pest men illamåendet håller i sig fortfarande så jag har inte så mycket val. Det längtar jag nog förresten mest av allt efter. Att slippa må så fruktansvärt illa och kräkningarna!! Senast igår undrade jag om det ens var möjligt att få slippa efter så lång tid... det hoppas jag verkligen ;)

Men fy då! Stackare :( Att du har mått så dåligt det sista är ju bara jobbigt men skönt ändå att det är snart över med alla komplikationer som du har haft. Tänk vad olika alla gravida människor mår under dessa 9 månader.
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-08-16 23:16:24 följande:
    Yes 4 september ????
    Jaha vad roligt Skrattande då får vi se vem som hinner först till förlossningFlört
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-08-17 13:17:44 följande:
    Jag är övertygad om att jag kommer gå över men blir glatt överraskad om han kommer tidigare. Vad tror du själv om när du föder?
    Jag tror också att jag kommer gå över tiden. Det är mitt första barn så det blir säkert kanske en vecka som jag går över men jag hade velat ha exakt på bf eller bara några dagar efter. Vill ju så gärna träffa min lilla tjej.
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-08-17 17:20:23 följande:
    Då har vi en likadan situation jag är också förstföderska. Jag var hos bm idag och fick veta att jag var fixerad det säger ju inte mkt eg men man vill ändå tro och hoppas att det närmar dig.
    Jaha ok,vad spännande med första barnet och dessutom med samma bf :) Vad skönt ändå och få veta att bebisen ligger fixerad. Förstår att du hoppas på att det är bra tecken på att det närmar sig till bf och jag håller tummarna på att din bebis kommer i tid. Min lilla tjej ligger än så länge i ruckbar läge men det återstår och se hur det kommer se ut längre fram.
  • Juliii86
    Smus81 skrev 2017-08-17 19:04:33 följande:

Ja, så nära som det är nu har vi aldrig varit. Jag tror min lille också är fixerad nu, men ska till BM imorgon, så då får vi se om jag har rätt. Fast egentligen spelar det ju ingen större roll om man ser till helheten. Längtar mest nu. Ska bli kul å se vem av er som får först när ni har samma BF och båda är förstföderskor.

Ja visst känns det så Skrattande Vad spännande och får höra hur din lille ligger just nu. Du får berätta imorgon hur det ligger till. Visst är det spännande! Jag har en känsla av jag kommer inte vara först ut.
  • Juliii86

Det är sant inget som vet förrän det händer. Det är samma här! Ska bli kul att följas åt denna resan som vi har framför oss Glad

Svar på tråden Bf sept 2017