Bf sept 2017
Jag tycker det är en stor grej av spänningen att inte veta hur eller när det sätter igång så lite kluven är jag allt vad gäller igångsättning men riskerna att föda hemma överväger denna gången och jag har haft två bra spontana förlossningar tidigare som jag är nöjd med trots allt.
Gud vad spännande med bara 2 veckor :)!! Jag har idag 4 veckor kvar....eller 3 om jag är mogen då men räknar med inte så jag inte blir besviken. Nu vill jag ha min tjej <3. Tom jag börjar tröttna på att vara gravid nu med dålig sömn och svullen kropp och halsbrännan from hell ;). Nu vill jag bara gosa och få igång amningen!
Min kurva sjönk med ner när bebisen trängde djupare men följer nu den kurvan istället. Hoppas att det är så för dig också! Skönt att få en extra koll.
Ja det känns spännande men samtidigt så nervöst över hur ont det kommer göra, om jag kommer spricka, att det blir kejsarsnitt som jag helst vill undvika men är det akut finns ju inget göra mer än att ta bebisens hälsa i första hand osv. Så mycket tankar som snurrar i huvudet att jag blir inte klok och håller mig därför igång med städning hemma för att inte bli mer stressad över förlossning. Annars längtar jag så mycket på att få träffa vår lilla flicka :) o få känna den känslan när dem lägger bebisen på mitt bröst. Den känsla kan jag tänka mig att det är obeskrivligt.
Förstår att du inte vill räkna med den veckan för att inte bli besviken. Det kommer gå bra ska du se :)
Haha, jag känner detsamma att det börjar bli jobbigt att vara gravid och det är ju fullt förståeligt nu när man är höggravid.
Ja usch har likadant med halsbränna, sover dåligt, kissar på nätterna och kan inte gå för det gör ont i fogarna och det värsta av allt glödande händer och fötter. Alltså det känns som det brinner. Svullna händer och fötter har jag lite grann bara inget jag stör mig på direkt.
Vad längtar ni mest av allt när graviditeten är över förutom att umgås med bebisen då. Menar då ligga på magen, äta nån sorts mat som du tidigare inte kunnat eller springa.. Ja vad längtar ni efter att få göra när allt är över?