• Juliii86

Bf sept 2017

BeccaBus skrev 2017-03-24 19:10:22 följande:
    Samma här! 6/4 är det dags! För dig?
    Jag har tid den 12/4, det blev en ganska lång väntetid då det var fullt bokad. Min senaste ultraljud var den 22 februari och jag längtar som bra den att få se vår busfrö igen Glad När har du bf?
  • Juliii86
    BeccaBus skrev 2017-03-26 10:22:40 följande:

Okej! Jag har BF 8/9, när har du då? Jag har sett vår knodd två gånger i v 10 och v 13 pga av inlagd med dropp. Ska bli så mysigt igen nu när man ser mer och kollar längre:)

Jag har bf den 4/9 enligt vad dom senaste ultraljud men har ju gjort andra försök med ivf så jag vet inte om jag kommer bli fram eller bakflyttad. Får se vad RUL säger :) Jaha oki, hoppas att du mår bättre idag. Ja precis ska bli så mysigt med mer tid :)
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-03-26 12:40:20 följande:

Jag är också kvar! BF 9/9 enligt första vul men det är RUL den 4/4 som bestämmer :). Ska bli spännande!!

Går in i vecka 17 idag och känner lite svagt då o då buffar. Längtar dock efter riktiga rörelser nu!!

Min ork är äntligen tillbaka, illamåendet har släppt och blödningar har slutat *peppar peppar* Hoppas detta håller i sig nu!! :)

Hur mår ni andra?

Då har vi samma bf :)

Jo vars! Här är det fint förutom värk i rygg och blandning med foglossning och ischias. Som tur är kommer det ibland men ryggen känns varje dag när jag står och jobbar. Illamåendet kommer väldigt sällan så den biten känns inte så farligt. Vad skönt att blödningen har slutar och hoppas att det håller sig så.
  • Juliii86
    erijon skrev 2017-04-20 13:57:10 följande:

Hej. Ingen aktiv här alls??

Var på RUL idag, allt såg fint ut och jag ska få ännu en pojke! Blev tillbaka flyttad 3 dagar! Från 16+6, till 16+3, sa barnmorskan. Ändå gav hon mig BF 2 oktober (som innebär att jag är i vecka 16+2) vet att det bara handlar om en dag, men det gör mig förvirrad.

Förutom de goda beskeden (och att jag inte blev flyttad MER för så hade jag brytit ihop)
    Så har allt annat strulat. Chassi till barnvagn vi hade bestämt att beställa idag började dem i affären göra oss osäkra med genom att säga att Emmaljunga eventuellt lanserar ny i juni- att det då är bättre att vi väntar. Plus att babayskyddey vi köpt (acta craco) som hon i butik LOVADE att den gick att klicka fast på vagnen med adapter, INTE finns någon adapter till.

Köpte sedan sängkläder till spjälsäng, FEL MÅTT för det täcke och kudde vi har. Vi har det från Ikea och köpte sängkläder på Jysk= måste lämna tillbaka.
    Känner gråten i halsen... jobbigt med mycket som går emot en på samma dag, gällande samma sak när man bara förväntar sig att allt ska flyta på. Borde bara glädjas av att vår pojke verkar vara helt frisk och fin! Han boxades och sparkades och hans hjärta slog så fint! Jag smälter.

Ändå blir alla skitsaker idag det som tar fokus. :( /världens känsligaste.

Hej, nä det verkar inte som det Obestämd

Åh vad roligt att höra allt såg bra ut i rul :) Kul att ni ska få en till pojke i familjen. Förstår det att du  blir förvirrad och det är ju tur att du inte blev flyttad mer än en dag, det hade jag inte heller tyckt det skulle vara roligt. Jag var också på rul förra veckan i onsdags och tog reda på könet. BM var lite osäker och sa att det kanske är en flicka, visade oss att det inte finns en penis och hade det varit det så hade man sett det tydligt så svaret blev kanske. Vilket jag kände det var tråkigt för jag ville ha ett tydligt svar och vi var tillbaka till ovissheten. Nu har det ju gått en vecka så börjar jag tro mer o mer att det är hundra procent säkert att det är en flicka. Annars är jag överlycklig att vi har frisk liten busfrö som mår så fint så Solig

Men åh vad jobbigt att det har strulat sig med bebissaker, det är ju inte så kul när allt går snett. Inte det bästa tiden när man är gravid och plus blir känslig över saker o ting. Det är ju inget fel bara det att man bär så mycket hormoner att man till slut blir känslig :) Jag har märkt att jag kan stört grina över dramatiska scener från serier/filmer att jag måste hejda mig själv. Jätte jobbigt! Tårar rinner och känner hur jag snart brister ut.
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-04-22 21:10:58 följande:

Jag är också här :)

Mår förhållandevis ganska så bra just nu efter en tuff första halva. Idag har jag dock haft en hemsk och stressig dag på jobbet vilket ledde till ganska onda sammandragningar och jag fick sätta mig flera tillfällen. Har legat sedan jag kom hem och har bara haft 2 sammandragningar sedan dess - dock har de strålat ned i benen. Jag hoppas att det bara var en tillfällighet :/.

Erijon: Grattis till killen!! Vad tråkigt att det har strulat så! Mitt tips är att köpa standardsize på täcke och kudde och vill du sedan köpa sängkläder på Ikea så funkar det ändå trots att de är lite större än standard. Så har jag gjort med de andra barnen!

Ang babyskydd är det ju såå dåligt att de först sagt att det finns och sedan inte. De måste ju kunna reklamera eller lämna tillbaka då?! Hoppas att det löser sig!!

Juliii86: Grattis till tjejen!! I min mage ligger också en liten tjeja och vi funderar på namn för fullt. Tycker det är såå svårt denna gången!! :)

Tack :D och grattis till dig också för en liten flicka :) Åh så mysigt att ni håller på fundera efter namn, här går det trögt då maken tycker att vi ska vänta med namn så det blir att vänta tills han tycker det är ok att leta namn, suck! Jag har hittills hittat många fina flicknamn men till pojkar tycker jag det är svårt. Hoppas att ni hittar något fint till eran lilla flicka :)
  • Juliii86
    Östlund skrev 2017-04-23 15:35:43 följande:

Har bf 30e september,kan ju även bli ett oktoberbarn ;)

Har skaffat i princip allt,kläder,skötväska,vagn,säng,tillbehör etc. Ända som fattas är babyskydd såhär långt!

V18 idag (17+0) och RUL 3e Maj <3

Välkommen hit :D

Oj vad du har hunnit med mycket saker till bebisen. Duktig du är :) Själv har jag hittills bara köpt kläder och några barnböcker men vi ska vänta ett tag till med allt annat. Önskar lycka till den 3 Maj! :D
  • Juliii86
    Solrosen1981 skrev 2017-04-25 21:48:47 följande:

Hejsan. Annica heter jag o väntar mitt andra barn med bf 23/9. Någon här som är medlem i någon fb grupp?

välkommen :D, nop jag är inte medlem på facebook grupp.
    Östlund skrev 2017-04-26 18:46:43 följande:
    Tack så hemskt mycket! :) äh,du har tid på dig! Jag är bara otålig ;)

Tack,jag tror de kommer gå bra! Längtan är enorm! <3
    Hehe ja, jag kommer ha mycket tid på mig.
    Förstår det! Det är ju så underbart att se bebisen :)

• Juliii86

Nu har jag skapat en hemlig grupp på facebook som heter bf sept 2017. Om ni vill vara med så skicka era mejl här eller på meddelande i familjeliv Skrattande

• Juliii86
    Lundtok skrev 2017-04-27 21:20:35 följande:

Menar du mailadress? Med vänlig hälsning, Lundtok

Ja mailadress :)
  • Juliii86

Nu har jag skickat inbjudan till er alla som skrev upp era mailadress. Min profilbild sitter jag på en båt med ryggen vänd mot kameran, med blommig linne. Om ni undrar vem det är som skickar inbjudanGlad Vill helst inte skriva mitt förnamn och efternamn här då jag vill helt vara anonym. Hoppas att fler vill hänga på!

Fler som har BF i september och gärna vill vara med i facebookgrupp, hojta bara till så skickar jag inbjudan till gruppen som heter BF Sept 2017.

Ps. gruppen är anonym så det går inte hitta gruppen, tror jag ialla fall inte.

Svar på tråden Bf sept 2017