• Juliii86

Bf sept 2017

Fiansess skrev 2017-08-26 19:53:25 följande:
    .
    Juliii86 skrev 2017-08-26 18:51:44 följande:

Gällande slempropp så har jag inte sett ett skymt eller så har jag inte märkt av det alls. Har bara haft förvärkar som var sjukt jobbiga. Igår tidigt på morgonen hade jag förvärkar i två timmar med pauser i mellan, trodde ärligt att det var dags att ringa förlossning men tänkte att jag väntar ut och ser om det inte är falsk alarm och så var det visst. Det la av helt åt hållet, som om ingenting hade hänt. Idag har jag inte könt av något av dessa värkar och sov dessutom hur bra som helst. Första gången på väldigt länge kändes det som. Får se när det börjar dra igång. Idag är jag i vecka 39 (38+4).

Men det låter ju inte alltför långt borta :). Gud vad spännande!!!

Jag är i 37+2 idag. Så ett par veckor till tror jag att jag har kvar men gissar iaf inte på så mycket övertid. Men det felet har jag gissat förr :P
    Nej det är inte så långt kvar och med tanke på den senaste förvärkarna jag hade så kanske det kommer igång snart Glad

Ok Skrattande Vad spännande!
  • Juliii86

Nu har jag varit hos bm igen :) Bm kände på bebisen och sa att det känns som den har fixerat sig och att det kan ha varit därför som jag fick sån värk i fredags :D Bebisen mår bra med bra hjärtslag, min älskade lilla busfrö.

Jag fick åter igen lite små värkar imorses som inte var så farligt bara lite jobbig känsla när man inte vet om det är en riktig värk eller falskt men nu mår jag som vanligt. Ja vi får se vad som händer denna vecka eller nästa.

Juste ja, hon nämde också att förlossningavdelningen ska göra en studie för igångsättning att de vill ändra till vecka 41 istället för vecka 42 som det brukar vara. Hon undrade om jag ville vara med på det och jag sa att jag inte visstrt riktigt än om jag vill, om jag är redo för det eller om jag ens vill bli igångsatt. Så det skulle jag fundera på det till nästa vecka om inte bebisen kommer förstås. Vill jag vara med på detta så kommer de välja ut några för igångsättning i vecka 41 och ena gruppen till vecka 42. Tänkte först prata med maken vad han anser men jag är lite si sådär med igångsättning samtidigt som jag börjar bli trött på att ha magen ivägen men jag får se. Det är trotts allt en vecka kvar tills jag kan bestämma mig.

• Juliii86
    Smus81 skrev 2017-08-28 10:43:55 följande:

Ja, det verkar hända grejer för oss alla nu i slutet. Själv fick jag 1,5h sömn i natt med hemska värkar som höll på länge regelbundet var tredje minut. Pratade med förlossningen flera ggr, men det blev liksom aldrig riktigt intensivt. Hur som ville de ha in oss på kontroll nu på morgonen, så jag har precis landat hemma igen. Vår Lillefjojs är fixerad och värkarna regelbundna om ej starka. Får se om det händer mer under dagen, men nu ska jag försöka få en blund i ögonen innan skolbarnen kommer hem.

Åh vad spännande :D Kul att finns fler som känner av värkar :D Jag håller tummarna för dig!
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-08-28 11:58:36 följande:
    Förstår att det måste vara ett svårt val. Framförallt med första barnet. Jag gillar ju spänningen med att inte veta hur när och var det drar igång och är fortfarande väldigt tveksam till en igångsättning för mig även om jag riskerar att föda hemma denna gången....

I vecka 41+ är man kanske ganska redo dock och känner annorlunda. Vad händer om du tackar ja och sedan ev ångrar dig? Det valet måste man ju få tänker jag...

Håller tummarna att du startar spontant och slipper gå över 1 vecka ;).
    Ja precis, det är ju första barnet och jag vill verkligen få uppleva hur det känns när förlossningen startar igång av sig självt men sen vet man aldrig, det kan ju dra igång innan så slipper man bli igångsatt och andra sidan om jag går övertid finns ju inget alternativ än att bli igångsatt. Åh verkligen ett svårt beslut detta..

Jag tänkte också på det när jag var på väg och hämta min man efter besöket så tänkte jag vad händer om man ångrar sig? Den tanken hade jag inte när jag var hos henne men det får bli en fråga till nästa besök :) Det enda jag vet är att om jag föder barnet före igångsättning så plockar det bort mig och det låter ju rimligt
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-08-28 14:37:00 följande:

Skriv upp alla frågor du har så du inte missar något. Kanske din man kan följa med på nästa besök så ni får prata igenom det alla 3?Välkommen hit :). Jag har bf 13sept enligt rul men enligt 3 tidiga vul (v10-14) den 9sept och det stämmer även med min äl... Vi får se vad bebis säger ;).

Men nej jag känner inte heller mer än min hemska foglossning och illamåendet.

Inatt skruvade sig nog bebis neråt ännu mer dock- fick känslan av att vattnet skulle gå flera ggr för det högg, stack och ilade :). Den har varit fixerad några veckor nu. Osäker på om slemproppen började lossna i fredagskväll och hela lördagen men vet inte...

Hinnsvepning gjorde jag med barn nr2. Jag var första gången öppen 3cm (utan att ha märkt det) och det gav molvärk men inget mer.... några dagar senare gjorde jag en till - var då öppen 4cm. Sonen kom 2 veckor senare så tyvärr ingen bra erfarenhet att dela med mig av till dig.

Dagarna går jättesnabbt tycker jag. Men så lämnar jag o hämtar i skolan, grejar lite hemma och vilar MYCKET just nu eftersom jag inte sover på nätterna.. kvällarna är det barnens aktiviteter och läxor. Så ja......dagarna går ;).

Jag får göra så till nästa gång men grejen var att den frågan kom upp bara sådär utan att jag visste om så jag var inte förberedd på det :) Det gör inte så mycket bättre att tänka ut det hur jag ska göra :) Min man har inte kunnat vara med på möten då han har annat som är inbokat dom gångerna jag haft tid hos bm. Det löser sig detta hur det än blir :)
  • Juliii86

Hej tjejer! Igår imorses kl 7.45 föddes vår underbara dotter som tog hela 30 minuter att komma ut. Det hände mycket så sån kort men berättar mer när jag kommer hem för vi är inne på bb fortfarande och åker hem kanske imorgon. Så att... det blev ingen studie om igångsättning här inte som bm erbjöd oss. Så nu är jag äntligen mamma till en underbar söt liten prinsessa! Hon föddes vecka 39+0.

• Juliii86

hej allihopa!
    Nu är jag tillbaka :) Har varit upptagen att ta hand om våran lilla bebis. Nu ligger hon och sover så att jag kan passa på berätta vad som hände vägen till förlossning. Mitt i natten kl 02.00 vaknade jag av att jag kände mig dålig i magen, tänkte kanske det var magen som krånglade så jag satt i toan o kissade och då kan jag tillägga att jag har ännu inte fått vatten eller varken slempropp. Maken ligger fortfarande och sover i djupt sömn. Två timmar senare kunde jag inte vara tyst länge och går lägger mig bredvid honom och säger att jag har börjat få värkar igen (har ju haft förvärkar tidigare). Värkarna börjar mer o mer bli tätare och jobbigare..tills kl 5 på morgonen ungefär slår den alltså till som ondast. Jag gapskriker för det gör såååå jäkla ont. Så min man sa åt mig att gå duscha o klä på mig så vi kan åka iväg eftersom det är bara jag som kan köra så har bett min mamma hämta mig o köra till förlossning. Väl när jag ska duscha så går slempropp men inget vatten? När jag duschar skriker jag fortfarande av smärtan jag har och maken kommer in i badrummet, hjälper mig torka min kropp o ger mig kläder. Vid den stunden jag försöker säga åt han att ge mig de kläder jag har förberett i väskan så har jag ännu inte ringt mamma än. Klockan tickar o jag gall skriker. När jag inte känner av smärtan längre, ringer jag mamma och säger kom snabbt jag har skit ont, Mamma bor typ 10 min bort från mig om man åker bil annars bor hon långt ifrån mig. Så hon kommer med snabba ryck och blir väldig stressad och försöker få med alla saker jag har packat. Hon frågar mig om min jacka som jag inte ens vet vart jag har lagt den när jag har en världens värk och ska svara henne om vart min jacka är? hahaha. Gissa om jag blev irriterad på henne men ialla fall så går vi till bilen o jag kan typ inte sätta mig i bilen för värken blir ju mer tätare. Det tar inte så långt tid innan nästa kommer. Kanske 2-3 min i mellan. I bil resan ringer min make till förlossning och berättar hur det hela började men han förklarade lite fel om tidpunkten mellan värkar o pausen för bm sa att det inte lät som det var något på gång och när jag hörde det så vart jag irriterad haha, minns inte riktigt vad jag sa till henke men vi fick ialla fall komma in ändå som tur var. När bm kommer till mig ser hon att jag har ont så går vi in i rummet där hon ska undersöka mig. Sätter mig i soffan kan liksom inte stå eller göra något alls. Så hon ber mig ligga på sängen och ska se om jag är öppen. Då känner hon att jag är HEL ÖPPEN! Jag ligger där med onda värkar och hör fel att hon säger jag är inte hel öppen och blir förbannad för mig själv och tänker vadå inte hel öppen är hon inte klok jag har ju fan skit ont. Så hon ber min man trycka på röd knapp och jag rent ut sagt flyger med vagnen i väg till förlossning. Jag blir så yr och åksjuk samt med den smärtan jag har visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Så när jag ligger där och klockan är då 07.00 så tar dom av alla mina kläder och ger mig den fantastiska fina rocken från sjukhuset så höll dom samtidigt på att sätta dig maskinerna för ctg och hjärtljud men maskinerna fungerade inte så det satte en slang på huvudet på bebisen. Sen var det bara krysta och det tog 30 min hela förlossningen sedan var hon ute vid 07.45.

• Juliii86
    josefiina skrev 2017-09-05 20:01:22 följande:

Tack för alla grattis!

Stort grattis till eran bebis :D Hittar inte ditt inlägg då jag inte varit inne på länge men har sett att du skrivit att du fått bebisen men minns inte vilken kön det blev.
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-09-06 03:28:16 följande:

Det var snabba ryck för lillflickan:D Visst minns man set som en fantastisk upplevelse trots smärtan? Stort grattis! Och tack för din gratulation. Vi fick en pojke timmarna innan dig så vi tajmade varandra bra. Vi hade ju samma bf 4 sep :D

Ja verkligen :) Hon ville verkligen gå ut och träffa mamma och pappa. Ja, det gör man ju verkligen. När hon kom ut började jag gråta av glädje och så tittade jag på min man så fick han också tårar. Den glädjen kommer jah aldrig att glömma. Tack så mycket :) Jaså? Jag födde min dotter den 29 kl 07.45. Vilket datum blev det för er? Rätt så häftigt att vi hade samma bf och födde våra barn snarlik nära. Sprack du något? Min dotter kom ut med ena handen bredvid huvudet så jag sprack lite med 2 stygnd sydda för hon skrapade med nagel och de andra var nog att jag sprack för hon kom ut. Bm var facinerade att det gick så bra för mig fast än det är första barnet som inte spricker så mycket och desutom en snabb förlossning. De sa upprepade gånger till mig att de inte kunde förstå hur smidigt det blev alltihopa.
  • Juliii86
    Smus81 skrev 2017-09-06 05:01:32 följande:

00:45 kom vår Lillefjojs till världen. Nu vet vi maxhastigheten på bilen . 40 min han vi vara inskrivna på förlossningen innan han såg dagens ljus. Fortfarande lite i chock, men alla mår bra.

Stort grattis till dig också :)
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-09-06 07:00:14 följande:

Låter som en alldeles lagom och bra förlossning. Stort grattis till eran tjej! Har hon fått något namn? :)Men så härligt. Många grattis till er :)!!! Vad blev det för vikt på sötnosen?

Höll värkarna i sig hela dagen sen igår?

Tack så mycket :) Nja inget bestämt än får se vad det blir
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-09-06 07:40:19 följande:

Aah nä jag tänkte fel Nils föddes den 30 aug kl 02.43. Mitt vatten gick den 29 kl 02.00 så tänkte tokigt.

Jag sprack väldigt lite 3 stygn på ytliga grad 1 sprickor så det blev lindrigt. (Obs! För er andra som läser om att man spricker för mig kändes det inte och det behöver alltså inte vara hela världen. Jag själv hade nämligen en rädsla för att spricka det kommer jag inte ha om vi lyckas få fler barn).

Men va skönt att det gick så smidigt det är ju ett riktigt stort plus! :D hur mkt vägde hon och längd? Ammar du? Har går det isåfall? Själv börjar det ta sig. Han är en snuttare och blir sömnig så fort han läggs vid bröstet. Efter en lång dag med amning orkar han inte mer så brukar komplettera med ersättning på kvällskvisten för att få en harmonisk pojke inför natten.

Jaha hehe det är ingen fara. Det är lätt hänt :) Vad skönt att höra att du inte sprack så mycket. Jag hade ju samma räddsla över att spricka mycket och att det skulle bli jobbigt efteråt men så slapp jag det och sen köndes det inte heller att jag sprack.

Ja verkligen men är fortfarande lite i chock att det gick så smidigt. Hade jag inte åkt iväg snabbt så hade min dotter fötts hemma så den räddslan har jag nu inför nästa barn.

När hon kom ut vägde hon på grejen för litet, 2640g och var 48 cm lång. Hon gick ner i vikt vid andra dagen till 2520 tror jag det var så det blev att vi fick stanna 4 dagar på bb för att få upp vikten på henne då var så trött och orkade inte äta. Försökte amma henne men min mjölk kom aldrig igång så tidigt så det blev att vi fick ge henne ersättning och pumpa brösten för att stimulera dem. Jag provade att hand mjölka men det var för jobbigt så jag valde pumpa istället med maskin. Så nu försöker jag amma och ger ersättning. Jag producerar inte tillräckligt med mjölk ännu, det kommer allt från 50 till 110 ml (110ml om jag väntar för länge att pumpa). Min önskan var ju amma min dotter och jag hoppas att brösten kommer igång mer snart. Var så deppad och grät nör jag var på bb hotellet för att jag inte lyckades få igång mjölken men när dagarna gick så såg jag skillnaden från första dagen att det började komma igång. Hon matades 10 ml i första början sen steg det 10 ml för varje dag vid andra dagen. Så om jag har bröstmjölk i kylen tar jag av det och resten ersättning. Idag väger hon mycket mer 2790g så vi har lyckts få i henne mycket mat :) och blivit allt mer piggare o vaknar av sig själv att hon är hungrig förut fick vi mata när hon sov.

Ok då ger ni också både och :) Skönt att höra att din lille pojk mår bra och att det går bra för er med amning och ersättning.
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-09-08 18:22:33 följande:

Min tur att få skriva :)!!

Igårkväll 22.42 kom finaste tjejen till världen efter 2.5 timme från första känning. Vi hann in en hel timme - tom lite mer. Så skönt!

Strax efter 20 startade värkarna och bara en kort stund senare var det väldigt intensivt och barnvakten ringdes hem samtidigt som vi förberedde oss för att åka och kom iväg samtidigt som barnen åkte till mormor.

Väl inne blev det direkt förlossningsrum där jag undersöktes och för första gången var jag "bara" öppen 6cm. Med de andra har jag varit fullvidgad vid ankomst...

45 min senare öppen 8cm och då togs hinnorna och efter ytterligare 20min kom hon efter 4min krystvärkar. Tacksam att vi även denna gång åkte direkt;).

2 stygn blev det och nu kämpar vi med amningen och bara myser <3.

Åh stort grattis till lilla tjejen :D Skönt att höra att allt har gått bra för er.
  • Juliii86

Hej tjejer, nu tänkte jag lämna tråden då jag hinner knappt titta igenom eller ens vara vid datan. Hoppas att ni som är kvar får snart träffa era bebisar och önskar er lycka till! Till er som har bebis i famnen, grattis ännu en gång och lycka till!

Svar på tråden Bf sept 2017