Anonym (Mia) skrev 2016-12-31 12:34:15 följande:
Ja,ska nog ringa.Pappan försöker övertala barnet att bo hos honom och vilja det.Pappans önskan är att få höra det på ev.domstol.Han menar på att eftersom jag inte ville fortsätta leva med honom,så är det bra hämnd att försöka förstöra relationen med mitt barn.Han har mycket hat för mig ochså ,orsak vet jag inte,men har inte en ny man allafall .
Detta du skriver här känns mer allvarligt. För det är en skillnad i att försöka hitta ett sätt där alla kan få må bra, även pappan, och på att försöka förstöra relationen till den andra föräldern. Är det så på riktigt ska du inte vara lika medgörlig utan snarare tuff och kanske till och med kräva hela boendet. Men då måste du kunna peka på faktiska saker som pappan gör för att förstöra relationen mellan dig och barnen.
Bara det att utsätta dig för stressmomentet att hota med domstol trots att du redan avstår halva tiden med ditt barn påverkar förstås sig som människa. Men det är hans rätt och inte mycket du kan göra något åt. Dock ska du veta som flera har skrivit att hans möjligheter att lyckas är nästan obefintliga på det du har skrivit här. Var trygg i det och låt honom bråka på egen hand så att säga. Om han faktiskt går till domstol kontaktar du en jurist och var trygg med att de löser detta.