Anonym (Olika) skrev 2017-01-01 10:38:10 följande:
Om han stämmer dig för att få ensam vårdnad (som inte har ett jävla dugg med boendet att göra egentligen, han har fattat fel där) så yrkar du i första hand på fortsatt gemensam vårdnad och att umgänget kvarstår som förut, i andra hand på enskild vårdnad för dig och att umgänget kvarstår som förut. I tredje hand på enskild vårdnad för dig och helgboende hos pappan, i fjärde hand att du har hela boendet (umgänget).
Då visar du att du vill samarbeta, att du vill barnets bästa osv. Låt dock barnet tala med skolpsykolog, denne är HELT på barnets sida och kan stödja barnet att stå emot pappans manipulation. Denne kan också påvisa pappans psykiska misshandel som det faktiskt är att försöka få barnet att välja en själv före den andra föräldern. (Mitt barn råkade ut för samma men han slutade när jag röt ifrån, mitt barn fick också tala med skolkuratorn vilket var jättebra)
Om han vinner hela boendet (som är det han eg menar) så kan han flytta iaf även om ni har gemensam vårdnad. Du träffar ju ändå aldrig barnet även om det inte är av fri vilja. Skattverket gör bara en utredning om var barnet har sin huvudsakliga dygnsvila och skriver barnet där, särskilt om flytt redan skett, då kan tom domstol döma att barnet ska stanna kvar om det anses ha rotat sig på den nya orten även om den flyttande föräldern har gjort det utan den andres medgivande.
Barnets folkbokföringsadress ska i första hand vara där barnet sover mest, i andra hand om ena föräldern bor kvar så är barnet kvar där om man inte aktivt gör en ändring. Sedan tittar man på vem som bor närmast barnets skola. Detta är alltså om föräldrarna inte är överens.
Han säger ochså att "försvinna"från barnet,om jag får vårdnaden.Antingen tomma hot eller sant,men allt är svart/vit.