Anonym (Varit där) skrev 2016-12-19 18:39:28 följande:
Släpp självföraktet. Jag vet precis hur det känns men det är ingen skam att hamna hos fogden. Ofta har man försökt väldigt länge men tillslut spricker det. Jag fick betala under ca 1 år. Det är snart tre år sedan jag blev skuldfri och pricken försvinner. Känslan är fantastisk. Det bra med kronofogden är att man till slut blir skuldfri. Man får hjälp kan man säga. :)
Och det går! Man vänjer sig snabbt och LUGNET när man inte längre ångestar över räkningarna utan vet vad man har varje månad är obetalbar. Man planerar bättre, sover bättre, handlar smartare när man inte lever med ståndig panik.
Du kan få behålla pengarna för dagisavgiften. Men du måste ansöka om det.
Ansök även om mediciner! Det sa min handläggare åt mig att göra. Skriv att du behöver för återkommande feber hos barnet, eller allergier.
Tv-avgiften skulle jag säga upp om jag var du. Ingen tv längre, blink, blink.
Där har du en 1200 spänn extra.
Telefon och internet låter rätt mycket. Kan du sänka på nåt sätt? Svårt när man redan har skuld men kan du prata med ditt bolag och se vad du har för möjligheter?
Tack tack tack för sina ord, de muntrar upp! Jag längtar tills jag är skuldfri, jag kommer nog få betala i 6 år, har 180.000 i skuld.
Dagisavgiften anmälde jag men de ingår väl i det beloppet jag får?
Telefon och internet har jag räknat lite högre, det kan ligga på 1200 men går tyvärr inte att sänka ner :(
Kronofogden kommer börja dra troligtvis i januari så denna månad får jag 8000 efter alla räkningar är betalda så tänkte bunkra upp med basvaror, presentkort på ullared m.m. har du andra tips?
Tack för att du ger mig hopp