Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2016-12-31 15:33:55 följande:

Jag laddade ner en gravid app och förstår inte bf 29/7 men det står att jag är i 9+6 idag... trodde själv att jag var i 10+0 nån som vet?

Under inställningar kan man ställa in hur den ska räkna. Har haft samma problem. Nu räknat den 39+6 som fullgången istället för 40+0
  • Treansresa

Sitter i chock här hemma. Den andra allvarliga trafikolycka på en vecka har inträffat. Denna gång dog 3 stycken varav ett 3 årigt barn. Enligt ryktena så vet vi vem 3åringen och en till är.

Ta vara på varandra och kör försiktigt!

• Treansresa
    Summerchild skrev 2016-12-31 20:13:17 följande:

Tack den funkar bra nu... om det nu är full gånget som 40+0 i Sverige lite osäker på det.... hur räknar du?

Gott nytt år alle sammans!!!!

Ingen aning. Tycker det stämmer bra med många andra sidor då så räknar så:)

Förstår att du är hemma. Jag pch gubben var o handlade på dagen och nu bara är vi. Oxen är i ugnen och gratängen också. Tycker inte om pressen med nyår
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2016-12-31 20:05:51 följande:

Usch, det verkar som en hemsk olycka. Förstår chocken! Ta hand om er.

Jo :( det är nu bekräftat att det är en nära exkollega och vän till mig som förlorat sin son och man och dottern är allvarligt skadad:( tragiskt med trafikolyckor.
  • Treansresa

Gott nytt år alla:( detta år är de året våra bebisar ska växa frodas o sedan födas! Mycke häftiga saker framför oss!

• Treansresa
    Sosozo skrev 2017-01-01 12:33:58 följande:

Hörni det här med viktuppgång. Jag har lite olika appar. På de svenska står det att man ska gå upp ca 12 kg. På den amerikanska står det upp till 16 kg. Alla hävdar att man inte behöver äta något extra gällande kalorier och att man inte behöver gå upp under första trimestern. Men alltså, är den här i formationen verkligen verklighetsanknuten? Om man spyr mkt går man såklart inte upp. Och vissa mår toppen och märker knappt av magen. Men det måste väl vara vanligt att man är så pass hungrig eller småäter eller vad man nu gör och går upp mer? Inte för att det eg spelar någon roll, jag blir bara så förvånad över den här informationen. Känns som alla kläms in i en form här. Hur tänker ni kring detta? Är det bara jag som tycker det verkar knäppt?

Jag håller med dig! Hittade på en sida där de stod 0-5 kilo första 12 veckorna. Alltså alla är ju inte samma personer. Samma att man inte ska gå upp nå mycket första 20 veckorna. Men tänk om man gör de endå? Kroppen funkar olika

Jag har gått upp en del. Men har nu strypt allt onyttigt o börjat gå ner lite igen.
  • Treansresa

Alltså nu är ja tveksam. Har känt något i magen nu 3 ggr denna vecka. Är nästan säker att det är bebisen. Men är det ens möjligt såhär tidigt?!?

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-01 19:37:51 följande:

Vilken vecka är du i ? Jag tror att jag var säker att jag känt bebisen i v 14 tidigast men ingen trodde mig

Är i v 12+1 bara. Vet att jag kände tidigt med sonen men mins ej när ja började känna. Vad jobbigt att ingen trodde dig:(
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-01-01 20:32:20 följande:

Oj, råkade trycka iväg.

Visst kan det vara möjligt? Om den tex skulle sträcka på sig med en plötslig rörelse.. man kan ju känna en liten luftbubbla i tarmen tex

Haha det är ju detdär med luftbubblor också. Tiden får utvisa om det är den:) vart iallafall lugnare i kroppen:)

Jag har också längtat massor bara pratat om det och insett att det kommer gå så fort denna vår! Snart så är de sommar och då är man nära.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-01 21:01:10 följande:

Ja för bebisen känns som en sprattlande fisk...hur nu det känns...iaf så bubblar det inte som vid gaser så känner man det så vet man bara. För mig har det inte varit frågan om tvivel .... man har liksom stannat upp och ooooj vad hände i magen... har fött 3

Det var så ja kände nu. Var inga bubblor utan med som nå annat. Har blivit helt ställd varje gång. Men som sagt lär visa sig om de fortsätter komma:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny