Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Äntligen var inskrivningen gjord. Allt såg bra ut förutom en uvi. Nu börjar uvi karusellen då ja inte känner dom.

• Treansresa
    Leeandra skrev 2017-01-07 23:23:08 följande:

På måndag är det tillbaka till storköket igen! Nu mår jag nästan bara illa på em/ kväll ( förmodligen för att jag börjar bli trött ) så vi får se hur det går. Min kille åker bort i två veckor så jag måste däremot göra allt själv hemma + rensa kattlådor, så det blir handskar och munskydd på. Är ni ännu lediga eller är det tillbaka till jobbet/skolan för er också?

Vad jobbigt med markservice och jobbet:) men det kommer du klara. Är fortfarande imponerad att du klarar att jobba i storkök som nygravid:)

Jag är hemmafru så kommer vara hemma länge till. Däremot kommer alla barnen tillbaka så det blir fullt hus:)
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-01-08 00:11:02 följande:

Börjar skolan igen på måndag. Har jobbat extra några gånger under lovet bland annat ikväll. Foglossning från helvetet nu :( så det ska bli spännande att se hur det kommer gå under våren med att sitta på obekväma stolar från morgon till kväll. Förra graviditeten kunde jag bara halvligga i sängen eller sitta/ligga på golvet i 6 månader :O jag kanske får ta med en yogamatta till skolan eller nåt, haha :D

Vad pluggar du Till?:) inte kul med foglossning :( men de kan säkert liva upp stämningen om du sätter dig på yogamattan så det är nog bara bra haha
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-01-08 00:37:18 följande:

Håller på att läsa upp behörighet. Planen var att söka sjuksköterska till hösten och så småningom till barnmorska, men planen omkullkastades lite nu ;) så jag får vänta lite med att söka vidare :)

Ja dom andra skulle få sig ett gott skratt iaf :D

Åhh barnmorska ska vad roligt! Önskar jag hade orkat läsa till det. Nu får du mysa lite ett tag först:)
  • Treansresa
    babydreams skrev 2017-01-08 14:40:27 följande:

Tänkte fråga er alla, hur många av er har "officiellt" gått ut med graviditeten ännu? Eller när hade ni tänkt göra det?

Båda våra familjer vet om det nu och våra närmsta vänner, så vi tänkte gå ut officiellt med det om någon vecka eller så. Så mysigt att äntligen komma ut med det, så jobbigt att gå runt och vara hemlig med det haha :D

Här har vi inte berättat ännu. Tänkte berätta för barnen efter rul och sedan låta ryktena spridas:) jag har dock riktigt svårt att dölja det så stora huvtröjor är allt som funkar hyfsat.
  • Treansresa
    Unbroken skrev 2017-01-08 21:18:56 följande:

Hej! Är gärna med här. BF 7 juli med fjärde barnet. Alltså i vecka 15 nu Bor i Stockholm.

Majsannn skrev 2017-01-08 19:49:16 följande:

Hej, ny i gruppen. Bf 15/7. Första barnet, 36 år, bonusdotter på 18 år. Familj å nära vänner vet. Gjorde ul i onsdags, häftigt! Även gjort Kub, 1/20000, känns tryggt, orolig med tanke på min ålder. Följer mer än vad jag kommer göra inlägg troligen, hopas det är ok.

välkommen hit=) 

• Treansresa
    Majsannn skrev 2017-01-08 21:56:12 följande:

Tack, lusläser allt. Total novis...

Oj det är mycket att läsa här:)

Nu har jag börjat längta efter att berätta för barnen. Tror 1 kommer bli jätteglad iallafall :)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-08 22:22:11 följande:

Oki för på lördagar byter jag vecka och då nyligen i lördags gick jag in i v 12 (11+0)

Och min bf är 29/7 ...verkar som att nån av oss räknar fel ....

Lite hjälp att beräkna av nån som vet !!

Allt beror på appar och sådana saker verkar det som. Hört att flera har samma "problem" :)
  • Treansresa

Inatt har jag känt bebisen Igen! Det är så häftigt. Och hormonranden börjar komma :(

• Treansresa
    Mamma1986 skrev 2017-01-09 10:44:18 följande:

Åhh vad underbart . Jag vill också känna men får nog vänta ett tag då jag har moderkakan i framvägg

Ja det är helt underbart! Hoppas på att känna regelbundet snart. Okej är det svårare att känna då? :(
Svar på tråden BF Juli 2017 ny