Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Lady K skrev 2017-01-17 10:12:04 följande:

Åh, det gick bra! Heeelt fantastiskt att äntligen få se den lilla ligga där och sprattla, med ett hjärta som pickade på så fint. Vi fick 1:20000, alltså lägsta sannolikhet för kromosomavvikelser, så det känns jätteskönt! Även om det såklart inte är en garanti för ett friskt barn, så är det iaf skönt att allt verkar bra så här långt! Blev som väntat framflyttad, dock lite mer än jag trodde så nu ser det ut som om jag får lämna denna trevliga tråd och sälla mig till augusti-tråden istället. Nytt bf 3/8.

Vilken häftig bild! Så klar och tydlig och detaljerad! Vad skönt att allt såg bra ut! Tråkigt att du lämnar oss. Tror det är fler som kommer bli tidiga augusti efter rulen :) du får stanna om du vill:) fast förstår om du vill lämna:)
  • Treansresa
    emme 86 skrev 2017-01-17 09:55:21 följande:

Efter det dåliga beskedet förra vecka med ett testresultat 1:57 för risk av trisomi 21 så har jag idag vart iväg och tagit ett moderkaksprov.

Det var absolut inte det bekvämaste jag vart med om. Nu är det "bara" att vänta ca 1vecka på provsvar. Känns bara som en enda lång väntan hela tiden, kan inte njuta alls av graviditeten och vågar inte tänka tanken på ett friskt barn. Vill bara att veckan ska gå fort så man kan få veta...

Förstår dig. Väntan kan förstöra mycket glädje:( håller alla tummar att det är ett friskt barn i magen
  • Treansresa
    Lady K skrev 2017-01-17 20:57:27 följande:

Blev ju som sagt framflyttad till 3/8 idag på kub, men stannar hemskt gärna kvar hos er i denna tråden. Var inne i augusti-tråden och kikade men det är inget snack där alls förutom att hitta fb-grupper. Är det ok med er att jag hänger kvar? Tycker det är så härligt snack i denna gruppen.

Du är så välkommen att stanna:)
  • Treansresa

Nu har jag varit "farlig". Har precis beställt en doppler att lyssna på hjärtljuden med. Hoppas jag har nerver att vara kall om jag inte hittar hjärtljuden direkt, är väldigt orolig av mig. Skulle inte köpa en pga det men vill höra då de känns så långt att vänta 5-6 veckor till ul utan att få bekräftat att de lever där inne!

• Treansresa

Känner att jag bara behöver skriva av mig någonstans så gör det här.:( vart dock långt.

Alltså jag känner mig ensam:( är en ny känsla som jag inte vet hur jag ska förklara. Jag flyttade från en stor stad till en liten håla för några år sedan. Har aldrig riktigt byggt upp någon ny vänskapskrets här på nya stället. Är mest arbetskamrater och ge gubbens kompisars fruar.

När jag var gravid med båda mina andra hade jag en hel drös med bekanta och vänner som skaffade barn samtidigt. Vi var ett kompisgäng på 4 personer som var gravid samtidigt och vi alla fick sedan barn inom 16 dagar. Det fanns alltid någon där att skicka ett sms eller meddelande till när man kände något speciellt, behövde prata symtom, oro, glädje eller bara ha någon där.

Nu har jag min gubbe, även om han lyssnar väldigt bra så är det inte samma sak. Går inte att prata om allt på samma sätt som med någon som går igenom samma sak och är kvinna.

Har pratat med mvc om detta och även fast jag är omföderska så ska ja få gå på gravidgruppen för att lära känna människor. Dock börjar de i v 32 här.

Saknar så mycket att bara kunna skicka ett sms eller mail till någon som förstår och är i samma:(

Förlåt för svamlet, men behövde få ur mig det:(

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-18 10:31:41 följande:

Åh!! Jag är så sugen på en sån jag med. Kan du inte berätta sen om du hittade några hjärtslag eller inte:D

Nu har min kommit! Tog kanske 5 min sedan hittade jag det! Slog så fint! Är dock lite rädd för dessa så vill ej använda för länge och bebisen gömde sig så ville inte leta den igen för o räkna hjärtljud, men nästa gång ska jag det. men rekommenderas varmt om man har is i magen och vet ungefär vart man ska leta:)
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-01-19 08:11:56 följande:

Förstår precis hur du känner. Kände mig väldigt ensam med första barnet, då jag flyttat från stan ut på landet och knappt kände någon. Träffade människor efterhand som jag lärde känna, mest genom öppna förskolan, men när jag väntade mina tvillingar var det lite samma sak igen. Har också varit hemmamamma ( i 14 år ) och när mina tvillingar skulle komma var det visserligen andra av mina kompisar som skulle ha barn, men eftersom alla bodde på varsin gård med tillhörande jobb så var det just ingen som orkade ses, och jag var dessutom den enda som väntade två. Och hur intresserad ens man än är, så är det vissa saker man hellre pratar med en kvinna om, en som verkligen förstår vad man menar. Låter sent med föräldragrupp i v. 32 tycker jag. Tur det finns internet iaf . Stor kram!

Tack för ditt fina svar <3 jag hoppas på att bygga kontakter, men blir nog som du säger på öppna förskolan. Jo 32 känns sent men men. Då är det i 4 veckor. Ska börja på vattengympa såfort vi släppt nyheten. Där kanske jag träffar någon.

Tror det är minuset mycket med att vara hemma mamma. Jag har ju valt det själv med min sambo men är endå tungt ibland med det sociala. Sedan allt jag får uppleva med barnen är guld värt istället!

Tacka gudarna för internet haha
  • Treansresa

Nu fuskade jag, nyfikenheten tog över. Bebis ligger på precis samma ställe, lite åt höger och 2-3 fingrar upp från blygdbenet. Lyssnade i 45 sek och fick en fin inspelning :) 132 slag i minuten snittade den:) och nu är ja säker att det är den jag känner. :) längtar ännu mer till rul nu om en månad:)

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-19 16:31:50 följande:

Men ååååh!!! Vad roligt! Skulle också vilja. Vadå har du för märke på din?:)

Caremaxx. Går att köpa på teknikmagasinet:) jag köpte dock min via tradera då jag är snål haha. Fynande den för 100 kr:) är så häftigt. :)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-01-19 17:02:06 följande:

Jag tycker att det är lätt att känna sig ensam under graviditeten. Även om man bor i en stor stad, alltså jag tror det är en känsla som kan komma med graviditeten. Man är ju i ett utsatt läge och behovet av trygghet och att kunna dela sin situation eller vardag med någon annan ökar. Kan förstå att det känns ännu starkare om man flyttat till en liten stad. Tur att de har någon form av gravidgrupp, det låter bra. Finns ju även många sidor och mötesplatser via nätet för att träffa andra mamas. Typ rullavagn mm. FB kanske?

Så har jag aldrig tänkt på det. Att det behovet ökar. Fb har jag inte och kommer tyvärr inte skaffa. Ska kolla andra mötesplatser :) även om det inte finns så kan man pröva efterlysa själv:) gjorde ett tappert försök med en tråd här på fl också.

Tack för ditt fina svar <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny