Leeandra skrev 2017-01-19 08:11:56 följande:
Förstår precis hur du känner. Kände mig väldigt ensam med första barnet, då jag flyttat från stan ut på landet och knappt kände någon. Träffade människor efterhand som jag lärde känna, mest genom öppna förskolan, men när jag väntade mina tvillingar var det lite samma sak igen. Har också varit hemmamamma ( i 14 år ) och när mina tvillingar skulle komma var det visserligen andra av mina kompisar som skulle ha barn, men eftersom alla bodde på varsin gård med tillhörande jobb så var det just ingen som orkade ses, och jag var dessutom den enda som väntade två. Och hur intresserad ens man än är, så är det vissa saker man hellre pratar med en kvinna om, en som verkligen förstår vad man menar. Låter sent med föräldragrupp i v. 32 tycker jag. Tur det finns internet iaf . Stor kram!
Tack för ditt fina svar <3 jag hoppas på att bygga kontakter, men blir nog som du säger på öppna förskolan. Jo 32 känns sent men men. Då är det i 4 veckor. Ska börja på vattengympa såfort vi släppt nyheten. Där kanske jag träffar någon.
Tror det är minuset mycket med att vara hemma mamma. Jag har ju valt det själv med min sambo men är endå tungt ibland med det sociala. Sedan allt jag får uppleva med barnen är guld värt istället!
Tacka gudarna för internet haha