Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

basio skrev 2016-12-26 18:06:03 följande:

Vi var faktiskt och tittade på vagn idag (det var inte syftet från början, men det blev så. ) och vi vill ha en smidig vagn, men som måste funka på grusvägar och dylikt. Just nu lutar det åt en Emmaljunga, men då med svängbara framhjul. Vi har en stor bil så det är inga problem med att få plats.

Vi har också stor bil som tur är.:) vilket chassi funderar ni på?
    Leeandra skrev 2016-12-26 18:43:40 följande:

Jag har bara haft sjal till mina barn, till och med tvillingarna . Så en ny sjal till blivande pappan är självklar ( det är ju hans första ) men jag får hålla tillgodo med samma sjalar jag haft med de andra barnen. Sjalarna är förresten det enda jag har kvar från småbarnstiden med de äldre barnen, skänkte allt till vänner och Röda korset då jag inte skulle ha fler barn, trodde jag .

Vad häftigt med sjal! Blir du inte trött i ryggen?
    marretiin skrev 2016-12-26 18:48:12 följande:

Haha jag har oxå börjat kolla o redan hittat två modeller att välja mellan. Helt nya på nätet för mindre än 2000:- med fri frakt. Tyckte d var riktigt bra pris för en duovagn.

Det var riktigt bra pris! Mycket bättre än emmaljungas 10 000. Måste kolla vad det är för vagnar
    Sosozo skrev 2016-12-26 19:00:07 följande:

Vi kommer också att ha två. Vi kommer bo på söder i Sthlm när bebben kommer så där vill jag ha en så smidig som möjligt. Vi har haft en Bugga innan men den är helt utsliten. Så något nytt i det formatet. Plus en redig modell, fyra stora däck som går att köra på grusvägar osv. Vi är ofta på landet på helgerna och vill kunna promenera där.

Vad sjuk det känns att tänka såhär att man ska ut och rulla barnvagn. Känns som en annan värld!

Förstår hur du tänker. En bugga hade jag också velat ha! Men blir så mycket pengar med den och emmaljunga. Haha jo snart ska vagnarna rullas igen:) sjukt!!
  • Treansresa
    marretiin skrev 2016-12-26 19:59:08 följande:

Här är länk till en av vagnarna jag hittat. Lirdo är märket o i d priset ingår även regn- o vindskydd samt skötväska. Finns i en massa galna färger men jag gillar mer diskret typ grå

www.barnpavag.se/sv/produkter/barnvagnar/

Vilken häftig vagn! Och häftiga färger! Jag hade lätt kunnat ha en knallrosa om det blir en tjej haha.

Har ni börjat handla saker ännu eller väntar ni ett tag till? :)
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2016-12-26 20:07:20 följande:

Eller nej, inte ens det! Den på min länk har tre hjul

Coolt till sådant pris. Måste kollas på!
  • Treansresa
    marretiin skrev 2016-12-26 20:07:10 följande:

Ja den vagnen gillar killen bäst oxå då den är lite rejälare men jag har så liten bil så får se om d blir ngn mindre.

Nej vi har inte börjat handla nåt än, väntar nog tills efter RUL. Har börjat virka lite smått o gjort en liten mössa

Haha vi måste ju köpa ett riktigt åbäke till bil nu för att rymmas alla så vagn får jag plats med

Men vilken gullig mössa!! Jag vill lära mig att sticka strumpor.

Vi har faktiskt börjat handla lite smått på rean. Mycket kan fortfarande hända men då kommer vi försöka igen.
  • Treansresa
    marretiin skrev 2016-12-26 20:26:48 följande:

Ja vi kommer fortsätta köra med två bilar här. Full planering inför att killen o hans barn ska flytta in hos mig. Bor i en 3a men den e stor så vi ska göra den till en 4a o så ska hans son få rum i klädkammaren. Man får göra d bästa av d tills vi hittar större.

Ja för mig handlar d nog mest om att d känns så overkligt fortfarande.

A tack . Sticka har jag för dåligt tålamod till men virka går fortare

Aha oj ja då får ni vara trixiga:) men finns de kärlek löser sig alltid platsen:) Vad roligt o flytta ihop:) vad säger pojkarna?:)

Jo jag är lite anti att byta bil då vi kan köra två. Men tror det är gubbens sätt att få acceptera detta haha. Han vill att vi alla 8 ska kunna åka tillsammans.
  • Treansresa
    marretiin skrev 2016-12-26 21:32:37 följande:

Min son som är 11 är så glad. Killens son som är 6 o dotter som är 9 vet inget än. Vi ska berätta efter besöket hos barnmorskan i januari.

Aha han hade 2 barn:) tänkte mer på vad dom säger om att flytta ihop med varandra:) om 1 vecka har jag äntligen inskrivning. Ska bli så skönt att få RUL tiden
  • Treansresa
    marretiin skrev 2016-12-26 21:32:37 följande:

Min son som är 11 är så glad. Killens son som är 6 o dotter som är 9 vet inget än. Vi ska berätta efter besöket hos barnmorskan i januari.

Fast barnen vet kanske inte de heller att ni ska flytta ihop:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-27 13:27:24 följande:

Ja, har en extremt målinriktad man och när vi väl bestämde oss för en till så.. ja. Jag har inte behövt tjata eller slänga på mig raffsetet för att få saker att rulla direkt.

Jaha, icsi? Vad är det? Nu blir jag nyfiken, inte hört om det innan!

Haha sådär var min man också. Från vi bestämde oss var det en satts om dagen. För nog skulle det gå direkt! Målmedveten AB!
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-27 14:38:09 följande:

Ja, det är ju skönt på sitt sätt att de är med på banan!

Jag har en kompis som hävdar med bestämdhet att Shettlers metod funkar. Alltså att man kan bestämma könet på barnet genom att tajma samlaget med äl. 3-4 dagar innan äl = flicka och 2-0 dagar innan äl eller alltså själva dagen med äl = pojke. Jag tänkte för mig själv att ok, inte konstigt att vi går pojkar då! Samma recept med alla tre inkl den här. Så det blir enligt den metoden en gosse till! Hehe, men alltså jag vet inte. Hur mkt det stämmer.

Vad häftigt! Du blir en riktig pojkmamma med aktiv gubbe alltså:) undra vad den o magen har för kön. Har du någon känsla?
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-27 15:41:52 följande:

Haha, ja! Alltså jag tror att det här blir en lillebror. Jag har gissat rätt bå båda de tidigare graviditeterna då jag var helt övertygad om söner. Och jag har samma känsla nu. Tänkte på det när jag såg den lille på kub. "Det där är min son".

Hur upplever du det? Stämmer Shettlers, om du ser tillbaka på dina?

Men vad häftigt att känna där är min son:) ska ni kolla könet?

Jag hade annan karl till mina förra, med dottern vart jag gravid trotts p-piller. Var dock nykär så mycket sex var det. Mins dock ej hur till äl:) med min son åt jag pergotime och fick äl bekräftad så han är gjord på äl med magsjuka haha.

Nu denna gång slutade vi ha sex efter äl pga olika saker. Dock vill ju vul flytta mig så långt så det är omöjligt att jag ens är gravidoch isf är det nog en tjej:) jag hoppas på en tjej:) Har ingen riktigt känsla dock
Svar på tråden BF Juli 2017 ny