Treansresa skrev 2017-03-09 08:37:00 följande:
Ja jag tycker de är lite frustrerande. Alltså visst är de kul att fantisera och fundera, men jag vill ju veta säkert. Han tycker halva nöjet med graviditeten är att spåna, fundera och sådant. Jag tycker de finns mycket annat haha. Men har skrivit det förr och skriver drt igen, då tjuvöppnar jag alla mina julklappar innan julafton också. Fast känslan när de lägger upp barnet på bröstet och man inte vet vad det är är oslagbar.
Haha jo det är jag som är extrem med färger. Alla kläder i 50/56 är dubbelköpta, likaså filtar och nappar. Är mycket jag inte vill köpa före bebisen är här då ja vill ha "rätt" färg. Får handla alla småsaker när den är ute.
Jo ja försökte övertala lite igår om att man kan ju åka vidare till Prag eller Berlin och få ut två i ett, men han menar att det blir väldigt mycket pengar. Bara flyg tor Stockholm -gällivare är 5000-6000. Sedan hotell och ultraljudet så är man nästan uppe i 10000. Jag får väldigt mycket bebisrelaterat för dom pengarna. Så han vinner igen och jag får vara nyfiken haha. Är ju bara 4,5 månad Kvar typ!
Första graviditeten är såklart speciell på många vis, men jag kände så tydligt att jag kunde anknyta mer när jag fick veta att vi väntade en pojke förra gången. Plus att jag fick en släng av förlossningsdepression (över på ett par månader som tur var!) och det hjälpte ju inte heller till med anknytningen när bebisen var ute. Så vill fortsätta på trygghets- och kontrollbehovsspåret och ta reda på kön! Haha.
Låter jätteroligt med kläderna! Hade aldrig fått göra så för min sambo, haha. Han hade trott att jag blivit galen! Men jag vill ju göra likadant med pojk/flickkläder så jag har inte köpt något än! Kommer nog inte köpa så mycket nya prylar heller om det blir en tjej, det får ärvas oavsett. Men kläderna!
Ja alltså, vi åker bil till Sthlm på 1,5 timme. Tåg tar ännu kortare tid men denna gång blir det bil av olika anledningar. Så det är ju stor skillnad i pris mot att flyga från Norrland! Så för er blir det ju verkligen jättedyrt!
Hade inte betalat hur mycket som helst, även om mitt kontrollbehov säger att jag vill veta. Hade det gått på närmare 10' hade jag vacker fått hålla mig :) Och jag hade ärligt talat kunnat skuffa undan det där och hellre åt på en utlandsresa då!