Inlägg från: Wooden |Visa alla inlägg
  • Wooden

BF Juli 2017 ny

På fredag ska vi till Stockholm och kika i magen om det är en lillebror eller lillasyster! Jättespännande! Sen blir det restaurangbesök och hotellövernattning, bara mamman och pappan. Så himla lyxigt, haha. 
    Att det typ kostar som en hel utlandsresa att bo på hotell, äta ute, shoppa lite, det får man bortse ifrån...

• Wooden
    Treansresa skrev 2017-03-08 13:47:08 följande:

Vad härligt! Och barnfri dessutom! Hittade du något bra ställe att kolla på? Vad tror du det är? Det är riktigt synd att det är så dyrt i Sverige att åka på semester

Ja, sonen får vara ett dygn hos mormor och morfar! Det är win-win för samtliga :)

Hoppas stället är bra! Vasamamma valde vi. Till störst del för att dom erbjöd öppettider som gjorde det värt för oss att åka dit! Vi har tid 17.30 på fredag. Fanns även en del lördagstider. Hade även mejlkontakt innan angående ett par saker och då kändes bemötandet bra. Bokade online! Älskar när man kan boka på nätet!

Jag pendlar lite mellan tjej eller kille! Tror delvis tjej pga att min hy är så dålig nu och den har aldrig varit så bra som förra graviditeten. Kan lika gärna vara en slump såklart. Har egentligen inte nån riktig känsla!
  • Wooden
    Treansresa skrev 2017-03-08 19:32:29 följande:
    Okej då lär de vara riktigt spännande att se på fredag! Jag vill också göra rul o kolla kön:( försöker flörta med gubben att ta en stholmstripp och kolla men går segt :(
    Förstår dig! Och när man fått för sig att man vill veta så tänker man mycket på det också, tycker jag! Visst var det du som skrev att du ville ha speciella färger också beroende på kön? Det vill väl kanske dom flesta iofs. Men det är ju väldigt otåligt att gå och vänta till bebis kommer eller köpa dubbelt, haha. Jag ska iallafall shoppa lite nya bebiskläder på lördag innan hemfärd! Framför allt om det visar sig att det är en flicka!

Du får fortsätta flörta och tjata, men som sagt så blir det ju inte gratis... Gillar ni att gå på musikal eller teater kanske du kan locka med något sånt? :)
  • Wooden
    Joline84 skrev 2017-03-08 23:17:50 följande:
    Låter som en perfekt planerad trip! Spännande att få se vad det blir då. Njut av resan! Uppdatera gärna om hur ultraljudet var på det stället, utifall man får ett infall att åka till Sthlm. =)
    Sosozo skrev 2017-03-08 19:14:44 följande:
    Ååh vad mysigt! Låter som en dröm! Njut!
    Tack, ska bli mysigt! :)

Skriver självklart och uppdaterar vad det var för kön och några rader om hur "kliniken" var! :)

• Wooden
    Treansresa skrev 2017-03-09 08:37:00 följande:
    Ja jag tycker de är lite frustrerande. Alltså visst är de kul att fantisera och fundera, men jag vill ju veta säkert. Han tycker halva nöjet med graviditeten är att spåna, fundera och sådant. Jag tycker de finns mycket annat haha. Men har skrivit det förr och skriver drt igen, då tjuvöppnar jag alla mina julklappar innan julafton också. Fast känslan när de lägger upp barnet på bröstet och man inte vet vad det är är oslagbar.

Haha jo det är jag som är extrem med färger. Alla kläder i 50/56 är dubbelköpta, likaså filtar och nappar. Är mycket jag inte vill köpa före bebisen är här då ja vill ha "rätt" färg. Får handla alla småsaker när den är ute.

Jo ja försökte övertala lite igår om att man kan ju åka vidare till Prag eller Berlin och få ut två i ett, men han menar att det blir väldigt mycket pengar. Bara flyg tor Stockholm -gällivare är 5000-6000. Sedan hotell och ultraljudet så är man nästan uppe i 10000. Jag får väldigt mycket bebisrelaterat för dom pengarna. Så han vinner igen och jag får vara nyfiken haha. Är ju bara 4,5 månad Kvar typ!
    Första graviditeten är såklart speciell på många vis, men jag kände så tydligt att jag kunde anknyta mer när jag fick veta att vi väntade en pojke förra gången. Plus att jag fick en släng av förlossningsdepression (över på ett par månader som tur var!) och det hjälpte ju inte heller till med anknytningen när bebisen var ute. Så vill fortsätta på trygghets- och kontrollbehovsspåret och ta reda på kön! Haha. 

Låter jätteroligt med kläderna! Hade aldrig fått göra så för min sambo, haha. Han hade trott att jag blivit galen! Men jag vill ju göra likadant med pojk/flickkläder så jag har inte köpt något än! Kommer nog inte köpa så mycket nya prylar heller om det blir en tjej, det får ärvas oavsett. Men kläderna!

Ja alltså, vi åker bil till Sthlm på 1,5 timme. Tåg tar ännu kortare tid men denna gång blir det bil av olika anledningar. Så det är ju stor skillnad i pris mot att flyga från Norrland! Så för er blir det ju verkligen jättedyrt! 
    Hade inte betalat hur mycket som helst, även om mitt kontrollbehov säger att jag vill veta. Hade det gått på närmare 10' hade jag vacker fått hålla mig :) Och jag hade ärligt talat kunnat skuffa undan det där och hellre åt på en utlandsresa då! 
  • Wooden
    Treansresa skrev 2017-03-10 19:18:02 följande:

Hoppas allt gick bra idag och att liten avslöjade sig:) (om det var denna fredagen)

Vad roligt att du tänkt på mig!

Det var idag! Och det ligger en liten tjej där inne! Spännande! Bm fick buffa lite för att bebis skulle lägga sig bra men sen såg hon från två olika håll, tex underifrån mellan låren och där såg hon blygdläppar och inget som kunde liknas vid pung eller snopp, så hon var väldigt säker! :)
  • Wooden
    Treansresa skrev 2017-03-10 22:20:22 följande:

Vad härligt! Grattis till tösen!! Nu får du shoppa lite rosa också:) skönt att hon var säker också! Var det härligt att få titta igen?:)

Tack! :) Ja, jag ska ut på stan nu innan det blir hemfärd från Sthlm! Har spanat in sååå fina grejer från Newbie limited edition som jag ska haffa!

Ja, skoj att titta igen! "Synd" att det var så rätt inpå RUL bara, vi har ju nyss tittat. Men det är ju häftigt att se att det ligger nån så pass stor där inne, märklig känsla :)
  • Wooden
    Sosozo skrev 2017-03-12 09:27:10 följande:

Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!

Tipsar om Britax Smile 2. Hade föregångaren till sonen och var jättenöjda! Riktigt rejäl och lättillgänglig varukorg, barnet sitter/ligger högre upp än de flesta andra vagnar vilket många uppskattar, den är lättkörd och smidig att fälla ihop. Har Bugaboo Donkey nu och tycker inte den är lika smidig att lasta in i bilen. Vi har hund som ska få plats också. Och då har vi inte ens börjat använda den som duo än... :/
  • Wooden
    narie24 skrev 2017-03-12 21:17:46 följande:

Jag har också varit sugen på Britax smile 2. Men har hört att den är lätt att välta t ex på tunnelbanan?

Minns när min bugga tippade för många år sedan, aah...

Om man har tungt hängande på handtaget? Eller någon annan anledning som att den skulle vara ostabil? Vi upplevde aldrig något sånt, men det kan ju vara något andra varit med om självklart.
  • Wooden
    Sosozo skrev 2017-03-13 14:16:24 följande:

Har ni möjligen någon aning om varför det verkar finnas två typer av varukorgen? En som sträcker sig över hela underdelen och en över halva? Är det olika modeller?

Ingen aning. Ser ingen skillnad när jag googlar. Vagnen är helt ny, och tror inte det finns olika modeller.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny