FrökenMp skrev 2017-03-21 08:29:46 följande:
Har faktiskt inte heller någon gravidförsäkring ännu... haha. Har bara kollat runt lite men det lutar åt att vi skaffar trygg-hansa (den som kostar pengar).
Men jag kan tipsa om erv smart-försäkring. Det är en vanlig reseförsäkring men den täcker även gravid tom vecka 32+0. Du tecknar den bara de dagar du är borta :)
Okej, tack! Ska kika på det! OM det händer nåt kan det ju vara ovärderligt att vara försäkrad! Kan ju kosta hundratusentals kronor med vård utomlands! Jag har inte kollat, men var inte så längesen jag var gravid förra gången, då valde vi Länsförsäkringars som kostar pengar. Har deras barnförsäkring till sonen också. Skulle tro att vi väljer samma igen om inte villkoren ändrats väldigt mycket.
babydreams skrev 2017-03-21 08:34:14 följande:
Jag tecknade min försäkring förra veckan precis innan jag skulle gå in i vecka 23 :) alltså betalförsäkring, hos TryggHansa. Hoppas dock på att jag inte kommer behöva ha någon användning av den.. men det känns som att om man inte tecknar någon betal så kommer något att hända..
Nej, självklart hoppas man att man inte behöver använda, men det är ju alltid skönt med ett extra tillskott om något faktiskt händer. Och med betalförsäkringen så är det ändå ganska generöst med villkoren, så det är inte så mycket som behöver hända för att man ska få igen pengarna man lagt. Hade Länsförsäkringar förra graviditeten och fick inte anledning att anmäla något då, men tex fick man 3000kr för akutsnitt, samma för bristningar grad 3 eller 4 och hyfsad ersättning om man behövde ligga kvar extra dagar på BB. Plus såklart livförsäkring för en själv, barnet och även pappan. Även om pengar inte är viktigare än hälsan så är det ju ändå bättre att få pengar än inte om "olyckan" är framme :)
Meowt skrev 2017-03-21 08:38:22 följande:
Vi tecknade gravidförsäkring i slutet på januari (men började ju inte gälla förrän v22) och tog också den dyra för 1200. Men den får man tydligen lite rabatt också på barnförsäkringen sen.
Men kände mest att det är värt att betala lite extra OM det nu skulle hända något.
Håller helt med! Läs det jag skrev här ovanför till babydreams :)