BF Juli 2017 ny
Bf 26/7, flicka, vaginal förlossning, andra barnet :)
Bf 26/7, flicka, vaginal förlossning, andra barnet :)
Mitt förra/första barn fixerade sig inte alls. Han är född V40+3. Sätter det igång så sätter det igång, tror inte det har något att göra med huruvida bebis är fixerad eller inte. Man kan ju lika gärna gå över tiden fast den fixeras tidigt :)
Måste bara fråga nån som vet!
För en vecka sen var vi hos bm och han var inte rörlig eller fixerad utan ruckbar. Jag känner ibland att han byter sida med ryggen. Alltså oftast har han ryggen på höger sida och fötterna på vänster, men ibland vänder han sig och har ryggen på vänster sida och sparkar på höger. Kan dom göra så även fast dom är fixerade eller sitter dom helt fast då?
Antar att det jag vill veta är varför min bebis tar så lång tid på sig att fixera sig trots att jag är förstföderska. Får för mig att jag kommer gå över tiden bara för att han inte är fixerad ännu och jag går in i vecka 38 imorgon.
Hej alla kompisar! Har sett att det är många som är vakna på natten av olika anledningar, och det är jag med! Börjar kännas i kroppen nu att man sover för lite. Får inte plats att vända mig och har allmänt svårt att ligga skönt pga foglossningen (eller generellt ont i ljumskarna och bäckenet, vet inte om det är foglossning eller annat).
Ni som gått ner och jobbar deltid; har ni lyckats få sjukskrivning eller har ni alla gravpenning? Eller tar ni föräldradagar eller hur gör ni? Bara tjänar mindre? Jag har jobbat deltid sen sonen föddes och skyddar min SGI genom att ta fp nu, vilket gör att jag inte bara kan gå hemma utan att ta ut någon form av ersättning. Men jobbar på kontor, så är väldigt osäker på om fk skulle godkänna någon form av sjukskrivning för min del. Hur hade ni gjort? Har bf 26/7 så det är ju ändå ett tag kvar!
Det här med sömnen har faktiskt än så länge funkat ganska bra för min del. Visst, jag vaknar två gånger per natt och måste kissa, men lyckas ändå somna om lätt efteråt. Än så länge är det ryggläge som funkar bäst för min del, men när jag läser om er andra så låter det som om det bara är en tidsfråga innan bebisen trycker på så att det klämmer på stora kroppspulsådern och man mår illa av att ligga på rygg? Är det så för er alla?
Nu blev jag så glad så jag bara var tvungen att berätta på en gång. Det kom ett återbud så nya smittades är 22 juni ;)
Jag frågade faktiskt nu. Då sammandragningarna är för svaga för att vara riktiga värkar så ger dom ibland brikanyl för att lugna livmodern
Då bebisens hjärtljud gick upp under varje sammandragning så ville dom lugna livmodern och bebisen och sätter därför in en spruta. Kommer dock inte bli flera:)
Kommer bebisen kommer den få komma. Så närmsta tiden får avgöra vad som händer:) nu är bebisens hjärtljud stabila iallafall:) hon förvarnade dock att jag lika gärna kan gå över! Blä haha
21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!
3.055 g och 50 lång.
Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!
Så himla härligt att Grönadruvans Olle äntligen är här!
Själv är jag så vidrigt trött på att vara gravid nu. Och ändå är det fortfarande drygt en månad kvar till bf. Skjut mig om jag måste vänta en bit in i augusti. Magen är stor som en elefants och många ojar sig över att det är så många veckor kvar när magen redan är så stor. Jotack, jag vet. Den gör att jag inte kan röra mig, framför allt inte när jag ligger ner och jag kan och orkar gå ungefär lika snabbt som en sengångare pga flåset och bäcken som gör ont. Men det är väl bara att kämpa på antar jag. Kör väl på en 10-12 arbetsdagar till kommande veckorna. Inte så tokigt att jobba ändå, då slipper man ju jaga runt och stimulera sonen hemma iallafall, haha.