Inlägg från: Wooden |Visa alla inlägg
  • Wooden

BF Juli 2017 ny

Delilah2001 skrev 2016-12-21 12:05:25 följande:
    Jag fick uppge redan vid bokningen när sista mens var.

Var i vecka 8+, och hon gjorde ultraljudet på magen. Hon sa att om det inte skulle synas tex pga att jag inte var så långt gången, så kunde hon testa med vul istället.

Var privat i Göteborg. Är säkert olika på olika ställen!
    Ja, jag har ju också uppgett när jag tror att det var men det är liksom en höftning av när det borde varit. Men då tror jag att jag ställer in mig på vul, men hoppas på vanligt och så får vi se :)
  • Wooden

Tack till er som svarat om vul! HOPPAS verkligen jag kan ta mig iväg imorgon. Sonen har kaskadkräkts 4 gånger nu ikväll (bävar för natten...) och hans faster som dom träffade idag hade också spytt. Så det är väl magsjuka förstås. Fan. Antar att det inte är optimalt att gå till mvc om man ev är smittad. Men kommer gå om jag inte kräkts. Kanske egoistiskt, men vet ju inte alls när jag kan få göra ul annars :(

Leeandra, härligt att det gick bra för dig idag!

• Wooden

Härligt Lindseeey!

Jag var också på ul nu på morgonen! Började grina när allt släppte när bm sa att hjärtat slog och allt såg bra ut. Så himla skönt var det! Blev också flyttad typ en vecka och det var inte oväntat, så bf tills vidare räknar jag som 26/7.

• Wooden
    Treansresa skrev 2016-12-26 17:16:49 följande:

Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?

Vi var och köpte en begagnad Bugaboo Donkey duo idag, haha. Vår son kommer vara knappt två år när bebis kommer och vi hade bestämt oss att köpa dubbelvagn. När allt såg bra ut på ul köpte vi en av en bekant. Går ju att sälja vidare om nåt går tokigt! Slog till just för att det var nån vi kände samt att alla delar utom chassi och liggdelen är helt nya, då hon chansade och reklamerade pga att det var lite solblekt.

Känner mig nöjd med köpet!
  • Wooden
    Treansresa skrev 2016-12-27 17:48:36 följande:

Vad skönt. Måste kännas häftigt med att köpt den! Dom är ju så snygga också! Är den svart? Gubben kom precis och sa att han beställt en bilstol med bas idag till hans bil haha. Kändes väldigt overkligt. Får se hur de känns när den kommer hem.

Ja, det är en all black! Ska fundera lite på om jag kanske vill köpa nya suffletter, men det är ju en kostnad förstås! Vill helst inte ha olika färger heller, så kan nog tänka mig beige eller grå. Är inte så uppdaterad på vilka som finns faktiskt.

Vad roligt med bilstolen! Vi ska köpa nytt babyskydd men det får vänta :)
  • Wooden
    LillaJag06 skrev 2016-12-28 08:58:32 följande:

Såg att du köpt en donkey duo. Jag har en cameleon nu och funderar också på en donkey duo. Men de är så dyra nya och har kollat på blocket ett tag nu.

Vad köpte du din för?

Hittade en i närheten och den ville de ha 9500kr begagnad :/

Så lönge chassit är helt och rent bryr jag mig inte så mycket då jag tänkt färga eventuella suffletter om de är slitna.

Vad hade ni för vagn innan? Tänkte om detta är din första bugaboo.

Vår lilla (storebror) blir 3 i september <3 känns så konstigt att ens lilla barn plötsligt ska bli storebror eller storasyster.

Vi köpte den för 11000, så det är ju mycket pengar! Det är en -15 körd från september och ungefär ett år till. Köpte som sagt av en bekant (gammal klasskompis till sambon) och den är väldigt fint skick och alla delar utom chassi och liggdel är helt nya. Så känner mig ändå nöjd med priset. Min svägerska köpte precis en från Holland för 1400 euro, så det skiljer ju ändå typ 3000kr.

Det är vår första Bugaboo. Vi har haft en Brio Smile som vi varit kanonnöjda med. Hade den i Thailand och den skulle behöva smörjas upp lite bara! Barnet sitter/ligger högt i den och den är väldigt lättkörd med jättestor varukorg under. Vi har en Teutonia (vet ej modell) som extravagn hos mina föräldrar. den är också helt okej men inte alls lika bra som Brion.
  • Wooden
    Sosozo skrev 2016-12-28 19:12:11 följande:

Ni som känner livmodern/ har kännt den tidigare, hur känner man den? Vart ska jag leta och hur känns den, hård eller?..

Ovanför blygdbenet, där åtminstone jag känner mensvärk, där har det svullnat på mig och nu kan jag liksom kupa handen kring något. Precis lagom att få plats i handen! Hade jättetydligt så med första barnet också. Men man minns ju inte veckor och så :/ Men nu känner jag ganska tydligt, bäst när jag står upp.
  • Wooden

Välkommen alla nya! Roligt att flera följt oss och tycker det här verkar vara ett trevligt tillhåll! :)

Ni "lite äldre" är ju verkligen i gott sällskap! Många över 30 och tom 35 ju. Kul med olika erfarenheter :) Jag blir 28 i januari, min kille är 25.

• Wooden
    sobrio88 skrev 2016-12-30 09:17:14 följande:

På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)

Vår pojke blir 2 år i september och vi har köpt en Bugaboo Donkey Duo. Köpte begagnat av en bekant, annars hade vi nog väntat några månader med att köpa :)
  • Wooden

Angående gravidförsäkring så finns det ingen som helst anledning att låta bli att skaffa en gratisförsäkring. Man kan få ersättning för lite allt möjligt, men beloppen är inte speciellt höga. Vi hade en utökad gravidförsäkring förra gången och kommer teckna det igen. Kostar runt 1000kr och gäller för barnet, mamman och pappan till barnet blir 6 månader. Ersättning för dödsfall, sjukhusvistelse i samband med förlossningen, svåra bristningar, akut kejsarsnitt mm mm. Värda 1000kr om något händer. Olika bolag har givetvis olika villkor och försäkringsbelopp men det är inte krångligt att jämföra.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny