BF Juli 2017 ny
Var i vecka 8+, och hon gjorde ultraljudet på magen. Hon sa att om det inte skulle synas tex pga att jag inte var så långt gången, så kunde hon testa med vul istället.
Var privat i Göteborg. Är säkert olika på olika ställen!
Tack till er som svarat om vul! HOPPAS verkligen jag kan ta mig iväg imorgon. Sonen har kaskadkräkts 4 gånger nu ikväll (bävar för natten...) och hans faster som dom träffade idag hade också spytt. Så det är väl magsjuka förstås. Fan. Antar att det inte är optimalt att gå till mvc om man ev är smittad. Men kommer gå om jag inte kräkts. Kanske egoistiskt, men vet ju inte alls när jag kan få göra ul annars :(
Leeandra, härligt att det gick bra för dig idag!
Härligt Lindseeey!
Jag var också på ul nu på morgonen! Började grina när allt släppte när bm sa att hjärtat slog och allt såg bra ut. Så himla skönt var det! Blev också flyttad typ en vecka och det var inte oväntat, så bf tills vidare räknar jag som 26/7.
Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?
Vad skönt. Måste kännas häftigt med att köpt den! Dom är ju så snygga också! Är den svart? Gubben kom precis och sa att han beställt en bilstol med bas idag till hans bil haha. Kändes väldigt overkligt. Får se hur de känns när den kommer hem.
Såg att du köpt en donkey duo. Jag har en cameleon nu och funderar också på en donkey duo. Men de är så dyra nya och har kollat på blocket ett tag nu.
Vad köpte du din för?
Hittade en i närheten och den ville de ha 9500kr begagnad :/
Så lönge chassit är helt och rent bryr jag mig inte så mycket då jag tänkt färga eventuella suffletter om de är slitna.
Vad hade ni för vagn innan? Tänkte om detta är din första bugaboo.
Vår lilla (storebror) blir 3 i september <3 känns så konstigt att ens lilla barn plötsligt ska bli storebror eller storasyster.
Ni som känner livmodern/ har kännt den tidigare, hur känner man den? Vart ska jag leta och hur känns den, hård eller?..
Välkommen alla nya! Roligt att flera följt oss och tycker det här verkar vara ett trevligt tillhåll! :)
Ni "lite äldre" är ju verkligen i gott sällskap! Många över 30 och tom 35 ju. Kul med olika erfarenheter :) Jag blir 28 i januari, min kille är 25.
På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)
Angående gravidförsäkring så finns det ingen som helst anledning att låta bli att skaffa en gratisförsäkring. Man kan få ersättning för lite allt möjligt, men beloppen är inte speciellt höga. Vi hade en utökad gravidförsäkring förra gången och kommer teckna det igen. Kostar runt 1000kr och gäller för barnet, mamman och pappan till barnet blir 6 månader. Ersättning för dödsfall, sjukhusvistelse i samband med förlossningen, svåra bristningar, akut kejsarsnitt mm mm. Värda 1000kr om något händer. Olika bolag har givetvis olika villkor och försäkringsbelopp men det är inte krångligt att jämföra.