Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

yessi skrev 2017-04-10 21:41:24 följande:

Hej från mig igen!

Har inte varit in här på ett bra tag nu och har inte riktigt tid att gå igenom drygt 1500 poster sen innan ;)

Men lite från mig. Senaste månaderna har varit svängiga, främst måendet. Spyr fortfarande och är i vecka 27. Halsbrännan har kommit smygande sista veckorna som jag tar Gaviscon mot. Foglossning har jag också så långa powerwalks är inte att fundera på.

Kring jul var läkarna oroliga för att gravidhormonet i blodet var för lågt samt blödningar med jämna mellanrum som skulle kunna vara ett begynnande missfall.

Nu har blödningarna upphört vi väntar en livlig liten pojke som beräknas komma ut 10/7. Full rulle i magen hela tiden så myser på så mycket det bara går :)

Ska försöka hålla mig lite aktiv här igen då det är spännande att höra hur andra har det :)

/J

Kul att höra att liten mår bra, trots att du haft det tufft. Kämpa på, mindre än tre månader kvar bara.
    Har också börjat få halsbränna allt oftare, o det känns som att maten åker upp om jag lutar mig fram. Mindre trevligt, men det finns ju värre.
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-04-13 21:34:14 följande:

Ni som fått gravpenning beviljat, vad jobbar ni med?

Jag jobbar som undersköterska, har fått fullt 60 dagar innan.
  • Joline84
    FrökenMp skrev 2017-04-17 07:37:54 följande:
    Min har legat med huvudet neråt sen vecka 26. Han har legat så sen dess för jag känner hur hans fötter trycker bakom höger revben. Och fick även bekräftat från bm förra veckan att han ligger kvar så:)

För mig blir det också ett tryck nedåt. Speciellt när jag sitter på huk till exempel. Känns som om hans huvud ska trilla igenom haha!
    Jag har känt hela dagen att det krafsar längst ner och haft lite värk o ilningar ut i höfterna. Tänkte det var tidigt för bebisen att trycka ner huvudet nu, men han kanske hinner vända om ett par gånger.
  • Joline84
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-18 19:24:19 följande:

Vecka 30 nu och hade besök hos BM idag för att få Anti-D och rutinmätningarna.  Lite lågt järnvärde (105) så det blir att testa Niferex igen. Känt bebisen sparka och göra kullerbyttor riktigt starkt senaste tiden, särskilt på natten! 

Jag har inte varit rädd för förlossningen hittills, men nu när det närmar sig så önskar jag att det fanns ett ytterligare ultraljud vid slutet bara för att bekräfta att allt fortfarande såg bra ut - att bebisen inte är för stor, ligger med ansiktet fel eller att moderkakan inte flyttat på sig för öppningen... men BM säger att de kan känna det mesta genom magen och att moderkakan inte växer nedåt även om den är i framvägg. Så inget extra UL om det inte är något speciellt. 

Min bm sa att i sista månaden kollar hon med ultraljud hur bebisen ligger. Det kanske inte är samma rutin i hela landet då? Tänker att dem känner väl ändå på magen hur den ligger. Mina två tidigare har kommit ut med ansiktet uppåt, istället för nedåt. Vet inte om dem kan snurra sig så under förlossningen eller om dem legat så redan innan.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-19 10:58:44 följande:

Inatt vaknade jag och hade superont i magen (alltså, magsäcken, inte livmodern) och mådde illa. Trodde det var pga sur mage och bullade upp med kuddar till sittställning, men blev bara värre och värre. Provade att äta lite, hjälpte inte. Gick upp och satt i soffan och somnade till slut för att jag var så trött. Bättre idag men fortfarande ont, sjukanmälde mig från jobbet och vilar. Påminner om magkatarr i känslan. Men det kom så plötsligt. Undrade nästan först om det var magsjuka.

Någon som varit med om liknande eller har en ide om vad det kan vara?

Så jobbigt! Fick nyligen så ont i magen, som magkatarr. Svimmade nästan efter jag ätit. Hade omeprazol hemma som tur var. Det försvann på ett par timmar. Mycket skumt som händer i magen nu!
  • Joline84

Vecka 26 nu! =) Mår för det mesta helt okej. Och magen är precis lagom. Nån som är med i nån BF juli grupp på Fb?

• Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-04-19 13:08:52 följande:
    Ja, skriv pm till mig så kan jag lägga till dig om du vill!
    Tack! Har skickat pm!
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-19 15:59:18 följande:
    Ja, mycket skumt händer! Kanske därför det är så svårt att läsa av kroppen och vad det är som pågår eg. Ska prova omeprazol. Tar du det fortfarande?
    Jag tar det bara vid behov. När jag känner av det i övre magen.
  • Joline84
    Sarus85 skrev 2017-04-20 07:27:29 följande:

Lider med er som måste göra belastningen.
    Och vad det skiljer sig från vilket län man bor i. Vi har flyttat från Skåne till Öland. I Skåne görs belastningen på rutin och här gör man inte det.

Rätt skönt att slippa ;).

V 28+0 idag! Bara 5 veckor kvar att jobba! Kändes som igår jag plussade!

Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.
    Jag har också 5 veckor kvar att jobba nu. Känns så underbart att få bli ledig lagom tills det blir varmt ute. Längtar massor. Tycker också att tiden hit har gått så fort. Hur har du mått hittills?
  • Joline84
    Sarus85 skrev 2017-04-20 10:57:27 följande:
    Jag har mått illa och kräkts fram till v 19 men sen släppte det och fick foglossning istället. Men mår ändå ok. Du då?

Håller med ska bli så skönt att vara ledig och hoppas verkligen bra väder!
    Jag har knappt mått illa och klarat mig hittills från foglossning, så känner mig verkligen tacksam för att ha mått så bra hela tiden. För mig har det jobbigaste varit mentalt. Då det var oplanerat, vi bor inte ihop osv. Nu känns det tack o lov gå åt rätt håll med allt ändå.
    Ja vädret får gärna bli lite varmare, helst redan nu. Längtar ut i solen!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny