BF Juli 2017 ny
Tack alla.
Det var den större tvillingen som dog. Den mindre hämtade sig igen.
Tack alla.
Det var den större tvillingen som dog. Den mindre hämtade sig igen.
Är i v16 (16+4) nu <3 hur känner ni er så här långt? :) jag har sånt lock i båda öronen, tror jag blir tokig ;( någon mer som känner av det här?
Jag vet att slemhinnorna i näsan kan spela roll under graviditeten, men trodde inte det skulle ta öronen.
Nån mer som fortfarande håller det hemligt? Jag har två veckor till rul och tänker inte säga nått innan det. Det börjar bli svårt att hålla in magen nu. På jobbet går det bra att dölja under arbetskläderna, men på gymmet är det värre! Tips på mat som inte får magen att svälla upp så mycket?
Låg i badet ikväll med händerna på magen o kände små puffar mot händerna. Helt overkligt men så mysigt och speciellt. Har inte känt några tydliga rörelser tidigare, bara lite diffust. Kommer säkert bada varje kväll nu!
Berättade för chefen innan jul, de har ju rekryteringar i januari för sommar personalen, och hade jag inte varit beräknad då hade de ju kallt räknat med att man gärna tar sommarpaketet och finns tillgänglig som personal då. Kollegorna som jag jobbar närmst vet, jobbar som ssk natt och vi är en rätt liten grupp på natten, men pga cytostatika behandlade patienter, behov av röntgen tunga lyft mm så känns det bäst att mina uskor vet samt de närmaste som kanske måste ta nån uppgift jag inte ska genomföra nu. Hade dessutom tur, en usk på dagen är gravid en vecka efter mig, och hon kan inte dölja det så nu har alla fullt upp att spekulera runt henne. :) har förvisso gått upp i vikt men man kan ju inte ta föregivet att alla som lagt på sig 7 kg är gravida. Va underviktig för 1,5 år sedan 60 kg, blev gravid när jag vägde 67, nu står vågen på 71 så. Ssk uniform är ju rätt förlåtande dessutom ;)
Har nu ringt min kirurg som reducerade mina bröst för 5 år sedan. Behöver veta om jag kan amma med det eller inte. Fick frågan när jag skulle göra operationen om jag skulle ha fler barn, vilket jag inte skulle, så nu får han kolla journalen om det ens är möjligt utan stora problem med bröstbölder mm, annars får jag nig be om tabletter så jag slipper stockning mm.
Vi berättade för våra familjer i vecka 8 och en av sambons bröders ex fick reda på det av sin dotter som spred det vidare på nån fest. Jag blev riktigt sur och ledsen eftersom jag själv inte hade berättat för någon kompis vid den tidpunkten. Det är så himla dålig stil tycker jag att förstöra något så fint för andra.
Nu i vecka 20 bryr jag mig inte. La till och med ut en video på lillplutten på Facebook när han gäspar haha:)
Jag är i vecka 20 nu med första barnet och jag *tror* jag har känt fosterrörelser senaste veckan. Det är svårt att veta eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Jag har hört en del beskrivningar om att det ska kännas som "en liten fisk som sprattlar" eller "luftbubblor som spräcks", men det jag skulle beskriva det som är ungefär känslan av att känna sin egen puls inombords när hjärtat slår riktigt hårt... fast i magtrakten och naturligtvis inte regelbunden. Men typ den styrkan.