BF Juli 2017 ny
Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)
Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)
På postop fick hon äntligen chansen att amma och det var hon duktig på :) somnade jättegott under tiden vi var där. Fick ett par alvedon och en ibuprofen i väntan på att benen skulle börja ha lite känsel igen. När de var nöjda ringde de avdelningen men lagom till att de kom så hade jag som en brännande känsla i magen (fick lite morgon i infarten). Var tillbaka på avd strax efter 15. Därefter lite mer amning innan hon sov djupt. Fick besök av stolt storebror och mina föräldrar vid kvällmåltidstid. :) hon sov gott på kvällen tills bajsnongen kom igång. Fem bajsblöjor tror jag det blev och jag tog totalt tre ketogandprutor i benet under kvällen och natten. Fått tabletter vid läggdags och vid halv sju imorse. Katetern togs bort i morse, har varit uppe och duschat och kissat. Nu har jag gasig mage och hormonprickig dotter. Från hon är 24h ska hon amma var tredje timme säger de. Tror vi kommer få åka hem imorrn. Känns helt ok just nu.
Maken ska snart åka och så kommer han och sonen på ett längre besök i em. Blir förmodligen själv ikväll men känner att jag fixar det. Vi ändrar planen annars :)
Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.
Hej tjejer! Igår kl 15:00 kom min tös! 3600 g och 50 cm. Jag är oerhört nöjd med det planerade snittet! Hon började skrika redan innan de lirkat ut henne ur magen, haha! Alltihop tog i operationsrummet ca 40 min. Sedan 3 h på uppvak då jag fick ha henne och maken hos mig och hon testade att amma. Efter det var det födelsedagsfika på rummet! Hittills mår vi båda bra. Just nu sover hon och maken med. Vi har vårt eget Familjerum. Jag har adrenalin/ hormonkick fortfarande och bara kan inte sova! Ligger vaken och tittar på henne och väntar in morgonen.
Jag känner ..att jag är en skitdålig mamma... semestern blev inte bra... en olycka kommer sällan ensam....
Jag körde sönder fälgarna på en trotoarkant....sa till min man att jag kände mig konstig i huvudet bara minuterna innan... jo sockret var ju oxå svinlågt. Diabetes och ... bra ansvar...inte..
Vi hade inte ätit nåt på eller innan leksand sommarland....vi kom för sent dit...hade mindre än 4 timmar när jag trodde dom skulle stänga senare...allt är mitt fel. .. min son vill inte ha mat utan mosar i sig bär och jag orkar inte bråka... :(
Jag tappade mitt liv....är en dålig mamma :(
Kommer jag bli den första som går över bf Tro?
En dag till bf, en sketen dag.
Tänk att det här är en juli-tråd och redan har flera fått sina små eller är på g. Räknar dock med att jag kommer vara kvar här länge än, har man otur enda till augusti :(.