Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Jag börjar få panik över min sambo som är sååå bra på att planera! Haha snacka om ilandsproblem! Vi valde tillsammans i januari att han skulle sätta sen semester iår ( han får semester 16 vi har bf 19) dock har mina kommit i v 37+0 och 37+4 och det vet han. Vi gjorde så så han ska kunna vara hemma hela augusti och halva september.

Han har ett jobb som det inte bara är att åka ifrån om jag ringer utan han måste vänta in ersättare. Därför skulle han prata med sin chef i tid så dom kan ha lite koll på lediga personer just då han jobbar skift. Är inte det enklaste att få ut någon mitt i natten.

Nu kom det fram att han "glömt" att prata med chefen! Denna vecka finns det verkligen noll vikarier och om 2 veckor såg det lika mörkt ut. Så nu är det bara knipa och hoppas den tittar ut nästa vecka eller vid fulltid.

Karlar är som dom är ! Haha

• Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-27 13:04:05 följande:

Tänkte förresten att vi kanske vill göra en ny tråd sen där vi har en lista med vilka dom kom och när :)

Det tycker jag! Dock vågar inte jag starta den då det inte funkar att sätta i trådstarten för mig konstigt nog. Har kontaktat familjeliv så får se vad som säger
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-06-27 14:55:46 följande:

Nu har barnen preppat bilen :) BB väska o babyskydd på plats. Frotté plast i framsätet och en handduk :) från att varit ett aktivt litet monster i magen igår så är det förvånansvärt lugnt i magen idag. Vaknar väl till nu efter maten, gillar inte fm han är alltid så lugn då!

Vad gulligt av dom att fixa det! Nu är ni redo alltså:)
  • Treansresa

Någon som har tips på en bärsele? Vi har en sjal men vill ha en sele också. Tycker det är en djungel!

• Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-06-27 21:11:17 följande:

24/7 men han får ju gärna stanna iaf 6 dygn till så räknas han som fullgången iaf! Rörelsemönstret har ändrats rejält sen igår. Buffar å så men igår och i förrgår kändes det som ett helt dagis hade brottningsmatch i magen? Känner ju hur han vänder å vrider, nåt litet knä, men väldigt lugn. Kan ju va så enkelt att han sover, och han svarar när jag väcker till magen. Men känns ändå lite olustigt! Hjärtljuden ligger på sina 140 slag, stetoskopet åkte såklart fram nojjig som man är. Men funderar ändå, de tar ju bara ctg kurva om man åker in, då syns det ju inte om navelsträngen snurrat sig eller nåt?

Tycket du ska ringa o kolla iallafall. Visst är bara kurva men vissa avvikelser tror jag som märker via den.
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-06-27 21:54:26 följande:

Jag är inne på Tula eller Ergobaby 360. Finns en bra Facebookgrupp som heter "Bärsjalar!" där man kan få bra information. :)

Tänkte isåfall beställa från knyt-an.se, de verkar ha lite av varje.

Har kollat på ergon. Sambon tycker dock det är viktigt att kunna vända barnet om man vill och vet ej om man kan det i tulan.

Facebook har jag tyvärr inte så där kan jag inte kolla:)
    Newbie84 skrev 2017-06-27 23:49:35 följande:

Vi har en ergobaby som vi varit nöjda med :)

Har du 360 eller den andra? Tänkte om du har saknat att kunna vända barnet om du har originalet
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-06-28 05:10:35 följande:

Hej tjejer! Igår kl 15:00 kom min tös! 3600 g och 50 cm. Jag är oerhört nöjd med det planerade snittet! Hon började skrika redan innan de lirkat ut henne ur magen, haha! Alltihop tog i operationsrummet ca 40 min. Sedan 3 h på uppvak då jag fick ha henne och maken hos mig och hon testade att amma. Efter det var det födelsedagsfika på rummet! Hittills mår vi båda bra. Just nu sover hon och maken med. Vi har vårt eget Familjerum. Jag har adrenalin/ hormonkick fortfarande och bara kan inte sova! Ligger vaken och tittar på henne och väntar in morgonen.

Stort grattis! Vad skönt att du fick en bra upplevelse och att allt känns bra!
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-06-28 05:36:12 följande:

Tänkte du så att barnet sitter framåt (sin rygg mot ditt bröst)? Det ska tydligen inte alls vara bra för barnet att sitta så längre stunder men tror i så fall inte att det går på Tulan.

Verkar dock vara så praktiskt med sjal/sele, var inte så intresserad av det först men det ser ju också så himla mysigt ut!

Hmm kanske borde tänka om isåfall. Måste läsa lite extra. Jag tror det blir guld värt att ha, tänk att han händerna fria när man gör annat med syskonen. Mitt mål är dock att använda sjalen mest:) men får ej till det riktigt med knutingen. Hoppas det är enklare med en bebis än nallen.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-06-28 10:19:44 följande:

Men babybjörn har jag gillat mest när man går runt och plockar. Fast böjer man sig långt ner så brukar jag hålla en hand för känns som bebisen trillar ut :)

Vilken BabyBjörn har du?:) Har kollat på deras one.
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-06-28 11:38:00 följande:

Barn ska inte sitta framåtvända, är inte bra för varken dem eller bäraren. Då är det bättre att sätta barnet på ryggen om de vill kunna få bättre överblick på omvärlden.

Där fick jag lära mig något nytt alltså:) men då finns det många fler att titta på:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny