Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-06-21 18:21:25 följande:

Mysigt att ni är hemma. Och härligt för pojkarna.

Lycka till imorgon:) blir spännande att höra hur allt gick till Sedna och vilket kön som kommer ut:) blir det första tjejen i tråden tro?:)
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Stort grattis till tösen:) hoppas allt gick bra:)
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-22 18:25:47 följande:

Tack så mycket :) jag ska berätta lite mer imorgon när jag är mindre trött. Här är hon!

Vilken sötnos!
  • Treansresa

Här har vi äntligen krupit ner i sängen. Vi har våran sista barnlediga, jobbfria helg på länge. Åt mysig middag och pratade om allt mellan himmel och jord! Kvalitetstid på max, tror det är viktigt att ventilera! Han berättade att han tycker jag varit väldigt lugn och enkel som gravid, såhär får jag gärna vara ogravid också;)

Sedan vart en en tur till grannarna så har Nattat en överförfriskad sambo i sängen. Nu hoppas jag inte förlossningen startar inatt eller imorgon! Haha blir kul med en bakis sambo! Men kände att man måste våga, är ju endå 26 dagar kvar:) efter detta blir det nyktert tills bebis är ute:)

• Treansresa

Försöker få in bf listan i trådstsrten i 3 dagar nu , men får bra felmeddelande!! Hoppas det funkar snart:(

• Treansresa

Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.

Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.

Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.

Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.

Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!

• Treansresa

Senaste bf jag ej vet hur jag ska få upp i trådstarten:(

18/5 78elle. Stockholm. Pojke. Första barnet. Akut snitt

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerad igångsättning.

22/6 Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Planerat snitt.

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.

1/7 Haiduchi. Skåne. Flicka. Andra barnet.

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

15/7 Noccis. Stockholm. Pojke. Första barnet, sambons tredje.

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.

17/7 Sladdis17. Norrbotten. Pojke. Andra barnet(flicka -02)

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.

20/7 Preet90. Pojke. Första barnet.

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.

23/7 Noova87. Flicka.

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.

28/7 Kgforlife. Örebro. Flicka. Tredje barnet.

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

2/8. Summerchild. Fjärde barnet. Igångsättning utan datum.

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.

• Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Stort grattis!
  • Treansresa
    Noccis skrev 2017-06-26 22:49:26 följande:

Va skönt att du äntligen fått riktig hjälp! Synd att det skulle ta sån lång tid. Och skönt att det inte var någon fara

Mysigt med tjocka kinder, något att nypa i när bäbisen kommer ut

Hoppas du får njuta ordentligt nu.

Wooden skrev 2017-06-26 22:57:53 följande:

Skönt att höra att du fick kolla upp allt ordentligt! Vidrigt att behöva oroa sig och ingen tar en på allvar!

Känns som 1,5 vecka i sängen är helt i onödan. Jag har knappt vågat göra något för då vet jag att jag börjar blöda. Nu ska jag ta igen den förlorade veckan och börja ställa iordning för en bebis hör hemma. Den kommer ju faktiskt konstigt nog inom en månad!
  • Treansresa
    Noccis skrev 2017-06-27 10:20:10 följande:

Visst blir man väldigt medveten om att man själv snart ska få barn när man ser att dom börjar komma ut nu? Så otroligt spännande! Jag längtar ihjäl mig.

Ja varför blir man piggare på kvällen? Helt ologiskt. Jag har gett upp och sover när jag kan. Har ju lyxen att vara hemma så jag kan göra det. Fattar inte hur folk klarar av att ha ett jobb och vara hög-gravida.

Jag har också fått lite illamående och ont i magen sista tiden. Magontet får jag för mig har att göra med att jag får en kroppslig oro på kvällen (har haft magkatarr från och till tidigare) så min mage reagerar direkt på stressen. Illamåendet tror jag kanske kan vara för att det är trångt där inne?

Det ska bli så otroligt skönt när bäbisen är ute och man får tillbaka sin kropp (förutom brösten haha)! Och man kan krama på den lille! Och får lära känna honom...

Jag sover också när jag kan istället nu. Känns enklare än att försöka tvinga sig på nätterna.

Jag tycker det känns lite sjukt att se att bebisarna börjat komma ut nu! Jag har nog inte fattat att det är så kort tid kvar.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny