Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-06-12 21:03:16 följande:

Jag var också hos bm idag. Min har vänt sig men ligger rörlig, högt upp. Hon sa att om vattnet går måste jag ringa förlossningen direkt, för att ibland kan navelsträngen åka ut med vattnet och när bebisens huvud klämmer åt så stryps tillförseln. Det var lite läskigt!

Jag längtar med något så in i bängen! 16 dagar kvar! Jag blir tokig snart sv att vänta och vänta.

Vad läskigt det lät med navelsträngen! Hoppas den sjunker ner fort så du slipper oroa dig! Oj 16 dagar! Förstår att du är ivrig! Jag har 37 dagar kvar!
  • Treansresa

Helt sjukt snart är alla bebisar här!

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-06-13 04:54:47 följande:

Samma här....måste alltid kissa två gånger när jag är på toa...så fort jag går eller reser mig känner jag mig också kissnödig. Min bebis ligger definitivt mot urinblåsan och trycker!!

Haha det där är jag! Kissar ställer sig och upp sedan sätta sig och kissar lite till:) tur man börjar bli van nu!
    Meowt skrev 2017-06-13 05:37:00 följande:

Hur går det med namn för er? Vi har ett vi gillar men vi är inte säkra. Problemet är att tex familjen har frågat om just namn och då har vi nämnt detta och nu kallar de honom för det. :p

När måste man ha spikat namnet? För man ska vän registrera det på nåt sätt?

Vi har tjejnamn men inge pojknamn. Sambon hävdar bestämt att vi inte behöver pojknamn, så man får se vad det blir:) man har 3 månader på sig med papperen:)

Jobbigt om ni skulle ändra er med namnet sedan:)
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-06-13 09:47:47 följande:

Vi har ju ganska nyligen flyttat till ett hus med en gammal toalett som slösar extremt med vatten vid varje spolning, så för att spara in på slamtömning går vi alltid ut och kissar. Låter lite halvprimitivt men det finns inget bättre sätt att tömma blåsan helt på som gravid än att sitta på huk, så jag slipper vara ständigt kissnödig och behöver inte gå upp på natten heller ( v. 34+0 idag ).

Vad häftigt med att gå ut! Så gjorde vi alltid hos mormor. Nu tror jag inte att jag skulle komma upp från den ställningen haha!

Jag går dock inte heller upp ofta på natten. Blir mx 1-2 gånger i veckan om jag druckit mycket på kvällen.
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-13 12:55:33 följande:

Vi har ett förslag på namn på lillan men får se hur det känns när hon kommer ut. Gjort misstaget och sagt vad vi tänkt och min mamma typ rynkade på näsan åt vårt förslag. Känns inget vidare kul att välja det namnet då. Men såklart väljer vi vad vi tycker är bäst, oavsett vad ngn tycker.

Igår blev jag så nojig när jag insåg att jag knappt känt den lilla röra sig där inne. Buffade på magen och fick bara vaga rörelser till svar. Tänkte att jag skulle åka in idag om läget var mina men idag har det varit som vanligt, full fart. Så skönt! Ngn mer som varit med om att bebben är lugnare vissa dagar?

Fick det förklarat för mig att den kan ha tillvöxtdagar då den sover mer oj därför är lugnare. Men man ska enda känna den flera gånger per dag.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-14 15:27:40 följande:

Nu blev jag så glad så jag bara var tvungen att berätta på en gång. Det kom ett återbud så nya smittades är 22 juni ;)

Hurra!! Grattis!!
  • Treansresa

Här har jag åter igen rött/brunt blod. Denna gång utan att han haft sex. Blir galen! Känns inte nå kul att ringa till förlossningen igen heller så det säkert är samma sak som sist. Men blir endå orolig att något ska vara fel.

Har lätt mensvärk och halvonda sammandragningar. Men det har jag haft till och från några dagar.

• Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-06-14 18:35:44 följande:

Tycker det är bättre att ringa så att du känner dig trygg.. det är deras jobb. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite. Du kanske har börjar öppna dig?

Sist det hände för 3,5 vecka sedan var det stängt och fint. Nu har dock bebisen börjat sjunka ner enligt Bm. Att det ska vara så jobbigt att ringa:( sedan har vi alla barn att fixa barnvakt åt.
    Any80 skrev 2017-06-14 18:36:21 följande:

Är du orolig så tycker jag absolut du ska ringa till fl. vilken vecka är du i? Kram

Jag är i v 35+0 imorgon. Så är för tidigt för den att komma ännu.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-14 19:10:14 följande:

Jag tycker också att du ska prata med dem. Bättre att få koll om det skulle vara ngt på riktigt. Kram.

Jag lyssnade på er. Så nu blir det en tur in.
  • Treansresa

Tack för era peppande ord!

Är fortfarande kvar och kommer få sova kvar på BB. Förvärkar som kommer med 2-3 minuter mellan men är inte tillräckligt starka för att vara helt pågång. En bebis som blev stressad av dom men nu verkar den vara lugnare.

Livmodertappen är 3 cm men är öppen två cm. Huvudet är riktigt långt nere men ej fixerat.

Nu funderar dom på om dom ska stoppa upp det eller inte med brikanyl då jag bara är i 34+6. Gärna två veckor till vill vi har den inne.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny