Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-05-28 19:59:10 följande:

Åh vad trött jag varit idag. Vilat o sovit mest hela dagen. Jättekonstigt.

Var på firmafest igår, men vi bowlade (jag kollade på) och åt på restaurang där jag satt ner hela tiden. Var hemma vid 23, så kan ju knappast inte vara därför.

Matlusten är åt pipsvängen och sammandragningarna gör rejält ont emellanåt. Blir lite nojjig att det är på gång.. det går ju inte. Ska ju ha barnkalas på fredag!! Haha...

Nä, ska lägga mig strax och så kanske jag är piggare imon.

Magbild från igår vecka 34+1

Åh vad tjusigt! Kul!

23:00 haha du är ju värsta nattsuddaren! Jag är sjukt trött på kvällarna. Kanske för att man inte sover då bra på nätterna. Hoppas det lugnar sig med förvärkarna. Inte kul att behöva oroa dig eller ha ont.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-29 10:35:59 följande:

Hej hej och tack tjejer. Måste bara uttrycka frustration. Inkallad på en inskrivning för 40 min sen, tycker den var helt meningslös. Har både hunnit gå därifrån och tagit mig tillbaka till jobbet med bil sen dess. Tydligen gäller inte 26-27 utan det kommer planeras in någon gång 28-29 eller 3-4. Blir tydligen uppringd av någon angående möte med narkosläkare någon annan dag.

Besöket gav ingenting, det enda som hände var lyssna på lungor och hjärta samt mätning av blodtryck plus en fråga om jag rökte. Sur!

Va? Men vad konstigt! Undrar om något blivit fel eller om det ska vara så. Knäppt att komma på inskrivning och inte ens få ett datum! När har du BF? Sa de när den andre skulle ringa upp?
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-29 11:24:35 följande:

Fick inte veta heller vilken dag de ringer upp men lät typ som att det är en sekreterare som gör det. Kommer absolut uttrycka missnöje på förlossningsplaneringen med bm på onsdag.

Helknasigt. När jag träffade läkare innan själva beslutet om snittet sa hon att om det inte finns fysisk anledning tex sjukdom som gör det brottom m snittet så väntar de gärna till v 39, alltså någon dag innan BF, för att bebisen ska vara helt klar. Då chansar man alltså lite på att det inte sätter igång innan (och om det gör det så får man ett semiakut snitt om man inte blir sugen på att föda dvs). Nu verkar det vara olika runt om i Sverige. Så jag vet inte hur det blir för dig, men någon dag innan BF känns ju rimligt. Jag har snitt 27/6 och BF 30/6. Tycker det känns nära men vill också gärna att hon hinner bli färdigbakad.

Men jobbigt ändå att få så lös och osammanhängande info som du får. Och att få åka in för ett blodtryck och inget annat är ju värdelöst. Då kan man verkligen köra allt på samma gång ist.
  • Sosozo

Idag är det exakt 4 v kvar till snittdagen. Önskar såklart att det var en vecka, men fyra får duga. Känns överkomligt iaf. Jag vet inte, det här behovet av att boa har liksom inte infunnit sig? Kanske för att jag är så kass på att gå och röra mig? Kan inte precis dra till ikea eller babyland på egen hand. Hur känner ni?

• Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-30 10:31:56 följande:

Blä, har massa mer oro än innan efter smvc besöket igår pga den där läkaren. Han ökade risken för akutsnitt istället för planerat snitt avsevärt och det kommer vi vara väldigt tydliga med att vi har åsikter kring på sammanfattningen/planeringen hos bm imorrn. Ingen av oss är ok med situationen.

Fy vad jobbigt! Kom ditt fösta barn tidigare än BF?
  • Sosozo
    Leeandra skrev 2017-05-30 09:56:14 följande:

Mår jättebra, är pigg och har inte ont men brukar aldrig bli sugen på att bos förrän väldigt nära inpå födseln, kanske v. 38-39 någonstans. Då kan jag få allmän städmani, tvätta bebiskläder och göra iordning all, ibland en halv vecka innan det är dags.

Ja.. kanske är så! Jag känner också lite att - vaddå det är ju så långt kvar varför fixa allt nu vad ska jag då göra sen? Bara ligga och vänta? Jobbar iofs allt bäst under tidspress

Och den där BB-väskan. Har inte ens kollat upp vad som ska vara med.
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-05-30 08:39:00 följande:

Vet inte om boa räknas in i mitt hysteriska städ humör. Maken tycker jag är knäpp. Har rensat ut kattvindarna, barnens rum. Startade allt med att köpa 2 rullar svarta sopsäckar. Skurat kyl/frys, alla köksskåpen inuti, rensat allt jag tyckt är "fel" gammalt inte används. Tvättat allt, vikt in alla kläder i garderoben på nytt, i alla garderober. Ska putsa fönster å byta gardiner. Va påväg ut för att städa garaget med, men då fick jag inte hållas längre ;) han va väl rädd jag skulle slänga allt jag ansåg va onödigt, typ svetsen o vinterdäcken!

Låter skönt ju! Älskar känslan när man har rensat, slängt och städat!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-05-31 07:58:25 följande:

Tack för svaret! Då ska jag säga det idag. Här väger man varenda gång. Jag som många andra som har problem med vikten i huvudet blir det så fel för.

Vad olika det är! Jag vägde mig vid inskrivningen/ första besöket i v 8 och sedan dess har jag inte gjort det en enda gång. Ska göra det inför snittet ver jag. Men min bm har inte brytt sig. Hon är iofs väldigt stressad och gör bara det nödvändigaste.

Men absolut kan du säga att viktgrejen stressar dig och att du helst slipper.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-30 10:53:51 följande:

Nej men förstod inte att jag hade värkar. Gick ganska fort.

Oj då, jag förstår att det där känns jobbigt då. Jättejobbigt när man inte känner att situationen är under kontrol och att msn har back upp och en tydlig plan. Hopps du får det där samtalet mkt snart.

Och att du får hjälp med armen! Fy vad jobbigt!
  • Sosozo
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-30 13:05:55 följande:

Jag har en BB-papperspåse xD Behöver gympåsen för yoga och orkar inte fixa en ny bara för detta... så det blir en ICA papperspåse som jag slängt i lite grejer i. Men det funkar väl.

På tal om städning och att boa: 

Är lite sur idag. Sov inte bra och städfirman som jag hade hoppats på skulle komma hem till oss har inte hört av sig. Vi har ingen familj som kan hjälpa till att få i ordning hemmet innan BF, så jag hade tänkt betala för en storstädning från en städfirma eftersom jag inte kan göra allt som jag gjort tidigare, plus sambons skada gör att det blir för mycket för honom att göra själv. Lär ju inte bli så mycket tid för städ precis efter bebisen kommer och det är ordentliga dammråttor under sängen just nu.

Hörde av mig till dem första gången för cirka en månad sen via email och fick inget svar. Så ringde jag en vecka senare och då fick jag ett kundbesök bokat för veckan efter. Efter besöket verkade det lovande, kvinnan som äger företaget verkade seriös och sa att de kunde komma i början av juni, men att hon behövde se över schemat och skulle höra av sig med tider... det var typ 2 veckor sen nu och jag har inte hört något. Skickade ett sms i fredags och påminde vänligt om det men nu har jag fortfarande inte fått nått svar.

Suck! Jag tror det blir till att jag får samla krafterna och städa själv. Så skumt med företag som lixom inte verkar vilja ha ens pengar. Om de hade sagt till från början att det skulle bli svårt m. schemat hade jag ju i alla fall haft tid att kontakta någon annan.

Oj, men vad knäppt! Kan du byta firma? Det där har hänt mig med en gång. Med ett mindre företag. Jag ringde och ringde och hade tom betslat och fick till slut ett mail att de satt tillbaka pengarna på mitt konto och inye kunde komma. Jag testade ett större företag ich det gick bättre (även om jag inte var så nöjd med städningen men det är en annan historia, kanske otur).
Svar på tråden BF Juli 2017 ny