Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-05-17 16:55:52 följande:

Skönt för dig att det ordnar sig på bästa sätt för alla. Jag ska på inskrivning inför snittet 29 maj så hoppas få veta då :) datumen som läkaren som beviljade snittet gissade på var 26 eller 27 juni (BF 4 juli) men hon nämnde att midsommar låg lite tokigt så många gånger så spänd att få veta om det blir före eller efter. :) vore coolt om det blev samma dag men har nog inte fattat exakt vilken dag du fick.

Ok! Jag trodde nog att jag skulle gå snittet midsommarveckan men blev den 27/6 så en tisdag. Har BF den 30/6 så det är väldigt nära inpå! Men läkaren sa att om det inte finns något fysiskt hinder, som kräver att barnet ska ut tidigare, så vill de gärna höra snittet när man kommit in i v 39. Fast det verkar vara ganska olika vad som gäller beroende på vart i Sveriges men bor?
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-17 21:25:16 följande:

Vet inte alls faktiskt men jag tror det brukar ligga ca 1v innan här. Också viktigt att vi kommer in på en gång om vi tror förlossningen startat, fattade inte ens att det strtat förra fången på några timmar. Bor i Örebro och de slår ihop förlossningarna här och i Karlskoga under sommaren så jag tror och hoppas de planerar snitten noga. Men jag får ge mig till tåls med datumet.

Har äntligen fått gosa med systerdotter 2v, hon sov hela tiden men det var mysigt efter all väntan :) har fått vänta efter komplicerad förlossning som följdes av bäckenbotteninflammation några dar efter de kommit hem från sjukhuset första gången.

Åh vad mysigt med bebisgos! Man blir ju helt tokig eller hur?

Bäckenbotteninflammation? Fy det lät smärtsamt, vad är det och hur får man det?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-18 05:40:39 följande:

Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.

Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.

Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?

Ja skönt med lite långhelger, då brukar det hända trevliga saker.

Min första kom 12 dagar sent. Tittade ut på en onsdag, hade tid för igångsättning på torsdagen! Så där fick man vänta. Med den andra gick vattnet 5 dagar innan BF men det tog 3 dygn innan han var ute. Jag hoppas den här håller sig till BF så det inte blir akutsnitt. Önskar innerligt en lugn och harmonisk bebisleverans.
  • Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-05-18 16:28:09 följande:

Hoppas på att sista tiden går fort här nu! Kommer ha fullt upp med övertid på jobbet fram tills jag gå på semester, så 17 juni blir sista dagen för mig på jobbet. Längtar massor tills man kan gå hemma och mysa då jag känner att det börjar bli varmt och tungt på jobbet nu. Vi har inte ett till HP även fast vi jobbar på industri.

Fler som har hickande bebisar i magen? Vår lilla hickar för fullt och tränar sina små lungor i magen, kanske att hon vill titta ut lite tidigare? Min första är född på bf+9. Hoppas inte att denna vill stanna lika länge! Om hon vänder sig rätt vill säga. Hon har snurrat några gånger nu men just nu tror jag hon snurrat tillbaka till säte då jag endast känner sparkarna neråt. Unge! :D hon låg ju ett för några dagar sen. Har även fått antibiotika tills förlossningen nu pga återkommande uvi.

Min har hicka flera gånger om dagen! Är det för att hon tränar lungorna? Det är ett väldans hoppande i magen. Men det är lite kul med för då kan jag känna hur hon ligger. Min bm sa att där det känns mest, där är ryggen
  • Sosozo

V. 34+1. Så 5 v kvar. Jag är också jättetrött på att vara gravid. Har ingen energi, kan inte gå ut eller göra något för får sammandragningar så fort jag går och magen känns som en spärrballong. Väldigt spänd hela tiden. Går inte att sitta eller ligga bekvämt. Ständigt känsla av att vara uppblåst. Ständig kamp mot långsamma tarmar..

Men det ska väl vara såhär. På slutet blir man så less att man kan tänka sig vad som helst för att få ut bebben

• Sosozo
    Delilah2001 skrev 2017-05-19 23:37:27 följande:

Jag också!

Sover sjukt dåligt och är ständigt trött. Trött och trött på.

Sammandragningar som gör ont och är obehagliga. Känner mig och ser ut som en flåsande flodhäst.

Värmen idag förstärker alla krämpor, tycker jag.

Nog med gnäll nu! Har fått tid för snitt, 6 juli blir det av

Känner igen mig! Men skönt att du fått din tid! Då har du iaf en deadline att se fram

Emot!
  • Sosozo

Sex och graviditet/ småbarnsår är knepigt tycker jag. Iaf, blivit mindre sex för varje graviditet för mig. Kan nog räkna gångerna vi haft sex denna gång på en, eller iaf två händer. Jag orkar inte, är inte så sugen och känner mig så himla otymplig och obekväm. Men det gör inget. Vet att det kommer igång igen senare och känner mig trygg. Fast inte under amningen, jag räknar bort tiden den för då är jag helt asexuell typ. Men sen, efter det!

• Sosozo

Urs för gravidkrämpor! I veckan var jag jos en läkare och kollade upp det myom som hittades vid ett ul i min livmoder. Det är storlek tennisboll och sitter delvis för utgången, i vägen för bebis utfart alltså. Så det blir snitt och hade blivit det oavsett min tidigare önskan om det. Läkaren frågade om jag hade mycket ont av det. Fick förklaringen till varför jag får så ont när jag är kissnödig eller går. Men nu! Har bebisen vänt sig och huvudet är fastkilat bredvid myomet. Aj! Konstant mensvärk speciellt när jag sitter upp. Och vaknar flera ggr/ natt av kramp så att jag knappt kommer ur sängen för att kissa. Måste väcka mannen dom får rulla upp mig ibland. Snaaark, låt dessa sista veckor gå fort!

• Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-26 06:42:23 följande:

Stackare :( mitt ryggonda när jag är i sängen känns så fjuttigt i jämförelse :( jag har ju inga kramper som hindrar rörelser eller nåt! Mitt sätt att lösa det ryggonda verkar vara att lägga en liten kudde under magen och ligga på sidan. Att ligga på rygg gör ont... Då protesterar inte bebisen heller... det gör den om jag inte har en kudde där så innan det ryggonda och upptäckten med kudden låg jag på rygg.

Well vi är många med krämpor! Ja, att ligga på sidan m kudde mellan knäna och under magen funkar bäst. Det är ok så länge jag är vaken. Men när jag vaknar på natten har jag kramp, den stackars kissblåsan och bebisens huvud trycker på myomet (som ju är en muskelknuta.
    Haiduchi skrev 2017-05-26 06:43:55 följande:

Usch vad det låter jobbigt!

Men har du fått tid för snitt så du vet hur länge du måste stå ut? Att inte få sova och ha konstant ont sliter verkligen på en, så jag hoppas du upplever tiden få fort för dig iaf.

Tack. Helt klart underlättar det att ha datumet spikat. Vet att det är 4,5 v och inte 7 v kvar. Men känns ändå som lång tid. Värst är nätterna och att åka bil! Även när jag inte kör. Det är något med att vara låst i den positionen som gör att det trycker som tusan på myomet. Undrar om de tänker ta bort det samtidigt som snittet? Ska fråga.
  • Sosozo

Ni som har bebbar som vänt sig med huvudet nedåt, märker ni någon skillnad i rörelsemönstret?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny