Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Blää ligger här med ont i magen. Har världens magknip och tarmarna är helt koko. Känner mig bajsnödig men det kommer inget. Känner mig samtidigt kissnödig. Tagit en alvedon för att försöka få det att lätta. Känns inget kul alls.

Vet inte om det är ngt jag ätit el om det är ett tecken på att ngt är på gång. Det är ju inga värkar, alltså inget som kommer o går. Utan mer konstant.

Känner mig stressad över att kunna sova då jah sov så dåligt igår och mannen ska jobba imorgon. Det betyder att jag ska hålla ställningarna med barnen imorgon.

• narie24

Känner likadant med kläderna. Eftersom bm tror på stor bebis så lär ju strl 50 knappt användas. Har dock satsar på 56 och 62.

Får se vad tul säger på tisdag.

• narie24
    Bimbim79 skrev 2017-07-09 19:24:13 följande:

Levde i ett destruktivt förhållande med mycket stress psykisk fysisk misshandel som resulterade i 3 stress infarkter på moderkakan, vilket gjorde att näringen tog slut! Allt fungerade å hon fick så hon klarade sig men inget överflöd. Slutade växa i v 31-32 ca. Men pigg och fullt klar bara väldigt väldigt liten när hon kom :)

Låter kämpigt :(
  • narie24

Ngn som känner igen det här? Sista nätterna har jag haft dov molande smärta på höger sida i bröstet, där man tänker att hjärtat sitter. Gör ondare när man tar ett djupt andetag. Tänker att det kanske är lungan som är ihoptryckt eller ngn nerv, för det kan väl inte va hjärtat?

Det jobbiga blir då att jag vaknar varje gång jag vänder till vänster sida. Sen har jag ju ont sen tidigare på höger sidan, så kan ju inte sova så heller. Rygg o mage går ju bort. Ska försöka halvsitta i natt. Den här sömnbristen alltså zzzz.

Måste ju ha lite energi till förlossningen.

Blir allt mer låg för varje dag, energibristen gör mig helt deppig.... mkt nära till tårar...

• narie24
    Any80 skrev 2017-07-11 10:58:28 följande:

Nu har jag fått första dosen av shots, igångsättning , nervösssssss

Åååå vad pirrigt! Att liksom bara vänta på att det drar igång. Stort lycka till!!
  • narie24
    Any80 skrev 2017-07-11 15:54:44 följande:

Både ja och nej var imorse på tul och dom beslutade för igångsättning pga stort bebis

Hur stor då?
  • narie24

Vad spännande att så många är i startgroparna. Helt rätt att starta fortsättningstråd nu när ni är så många som fött. Hoppas på att joina

där snart!

Idag var jag på tul. Lillan beräknas i dagsläget väga 3,8 kg så det blir ingen igångsättning elllee liknande. Både lättad och besviken ;). Nu vill jag att det ska starta. Men fortf 3 dgr till bf och brukar gå över några dgr. Bm sa att de brukar gå upp ca 200 gr/v om man inte äter en massa sötsaker. Så ska hålla nere på det nu sista rycket.

• narie24
    Meowt skrev 2017-07-11 19:12:34 följande:

Så tråkigt när det blir så :(

Hon gick bort i morse, så nu har hon det iallafall bra.

Beklagar sorgen!
  • narie24
    sobrio88 skrev 2017-07-11 21:53:45 följande:

Ja smärtan börjar ju bli värre så ska nog ta och ringa in om en stund så jag kan få komma på kontroll iaf :)

Hur har det gått??
Svar på tråden BF Juli 2017 ny