Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Vilken dramatik 78elle! Men vilken tur att läget är stabilt. Livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Idag går jag in i vecka 35! Galet!

När jag vaknade i morse blev jag lite fundersam över att jag inte känt lillan på hela natten. Men buffade till magen och sen dess har hon levt rövare i två timmar typ. Haha, att man ska noja o hålla på.

• narie24

Jag hade lite bristningar på undersidan av magen och runt naveln sedan andra barnet, och dom har nu kommit fram igen. Vackert är det inte men det kunde vara så mkt mer. Sen har naveln blivit brun och en rand har kommit fram

fram över naveln. Gissar att det försvinner?

• narie24

Hur sover ni tjejer?

Börjar bli lite zombievarning här. Men när jag tänker på att amma hela nätterna ska man väl vara glad och njuta av att man i alla fall sover mer nu. Börjar lite nojig över hur jag ska palla sömnbristen, är en sån som verkligen behöver sömn. Galet att skaffa tre barn då haha?

• narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-06-05 12:32:02 följande:

Sista läkarbesöket idag innan det är dags för förlossning...

Såg bra ut allting, han är verkligen pigg!

"Tyvärr" inte öppnat mig alls, men det finns det ju tid till än sålänge, annars får det ju lösas på förlossningen helt enkelt..finns ju många metoder tydligen.

Han är inte fixerad, men huvudet ner iaf.

Han vägde 2605 gram, precis vad jag gissat på. Fortsätter han i samma takt väger han 3 kg när han föds.

Galet att jag om 2 veckor är inne på förlossningen..

Två veckor!! Oj, oj tänk vilken resa du gjort. Och vi andra har följt dig hela vägen.

Här är det ju ca sex veckor kvar till bf, känns som en evighet....
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-06-05 19:23:24 följande:

Här hemma har vi nästan haft bråk om hur vi ska göra med barnen och BB. Ska barnen få komma och hälsa på på BB eller vänta tills vi kommer hem? Hur kommer ni göra? Våra barn är mellan 7-12 år.

Nu vet jag ju inte om jag kommer stanna på BB, kommer ta det som det kommer och se hur det känns där och då. Tänker absolut inte stressa hem om det inte känns okej men kroppen och amningen.

Om allt går som det ska ska man ju som omföderska endast stanna 6 timmar efter födseln. Men jag kommer önska att få stanna en natt och då kanske det blir aktuellt att syskonen kommer. Eller att de kommer och hämtar oss.
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-06-05 19:47:54 följande:

Det är så sjuka regler att åka hem efter 6 timmar!! Jag hade inte ens duschat efter 6 timmar sist! Här ska det vara någon riktig udda babyboom för att dom ska skicka hem mammorna tidigt om man inte vill. Det är turen med ett litet sjukhus. Okej ja hämta går ju också att ta med

Eller hur?! Vet att vissa vill dra så fort som det bara går men jag vill gärna ha lite tid att landa, även om det är tredje gången.

Efter första barnet var jag sängliggande i två dygn innan jag kunde komma upp. I sådana lägen gissar jag att man får stanna. Med andra var jag så mkt piggare men kände ändå behov av att få stanna och se att allt verkligen var bra med bebben osv.

Jag är rätt nervös över hur det kommer vara när jag väl ska ringa in till fl och så kommer det inte finnas plats. Vilka jobbar i mitten av juli?
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-06-05 20:50:35 följande:

Jag var hyfsat pigg efter andra med den natten på BB var guld värd att få landa innan man skulle hem till storasyster. Hinna säga hej och bekanta sig lite och se så allt var bra med bebisen och kroppen.

Hoppas det finns plats att stanna för dig eller att ni får barn på kvällen, för mitt i natten kan man väl ändå inte bli hemskickad tycker man!

Alltså det måste ju vara en riktig oro just med platser. Som du säger vem jobbar i juli?! Och tippar på att du bor i Stockholm och där är de ju redan i vardagen problem med att det är fullt!! Har man haft snabba förlossningar blir det ännu värre också!

Ja dessvärre är man stockholmare.

Har delat rum vid båda förlossningarna och då är det klart att man vill hem. Vid andra förlossningen fick jag dock eget rum andra natten och det var så skönt! Mannen har aldrig fått stanna kvar men det var rätt skönt att få en natt med lillen innan man skulle hem till storasyster. Man får helt enkelt se hur det blir. Jag vill nog helst slippa lyssna på ngn annans bebis som skriker.
  • narie24
    noova87 skrev 2017-06-06 21:43:22 följande:

Bor själv i Stockholm och vill helst inte stanna mer än nödvändigt på bb om jag inte är tvungen. Vill hem direkt känns lugnare så om möjligt. Fick eget rum förra gången och fick ha min man på rummet mer än en natt. Var väl där i 4 dagar och tyckte det var hemskt. Ville bara hem så mådde bara dåligt av miljön. Fasar för att behöva dela rum med andra, känner mig inte alls bekväm med det. 

Är också orolig inför förlossningen. vore ju hemskt om man inte fick plats alls i Stockholm. Barnmorskan sa iaf. att i så fall man får ersättning om man behöver åka taxi till förlossningen och hem, hitta på nätet. Vi har ingen bil eller körkort. Mår jag bra så är det nära och gå till buss till och från hemmet till sjukhuset utan byten om vi får det jag valt. 

Ja, vart hamnar man om det är fullt på Danderyd, Huddinge, SöS? Minns med dottern att det var tal om Uppsala.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 14:17:09 följande:

Ja, det är jobbigt att känna såhär och det har jag inte känt med de andra två. Troligtvis spelar det väl in att hela graviditeten varit en oro och så svårt att tro på att det slutar väl...

Det ska inte vara någon ökad risk för komplikation för att den andra ska ut. Han är väl kanske 15-17 cm och säkert lite "ihopskrynklad" så han kommer ut lätt och troligtvis ihop med moderkakan. Det som kan hända är att inte moderkakan inte orkar med och att det kan bli en blödning, men sånt kan ju hända annars också... fast är sjukt nervös.

"Tyvärr" finns ju ingen återvändo nu, ut ska det på nåt sätt!!

Förstår att du oroar dig för allt möjligt! Du har inte haft det lätt. Hur känner du inför att föda ut den lille? Kommer du vilja se osv?

Du är modig och det kommer gå bra. Snart är du i mål!
  • narie24
    copycat skrev 2017-06-08 07:50:41 följande:

Hej. Nån som känner igen sig? Är i v 33 (32+3). I söndags när jag gjorde nr 2 fick jag ljusrött på pappret när jag torkade mig fram. Ingen smärta och inget som landade i trosan, kom bara på pappret när jag torkade mig. Fick komma in och de gjorde ctg samt ett vanligt ultraljud plus ett vaginalt ultraljud. Allt såg tiptop ut och min kropp visade inga tecken på att ha startat nånting. Stängd och lång fin tapp. Åkte hem. Det ljusröda försvann. Idag, torsdag, vaknar jag och gärning kissar och när jag torkar mig är det ljusrött igen. Har känt bebis röra sig. Vad kan det vara? Har ju en treåring som jag lyfter och busar med men....man börjar ju fundera...

Jag fick en blödning vid nummer 2 vid två tillfällen för ca 10 veckor sedan. Åkte också in och kollade o allt såg bra ut. Tror ett blodkärl sprack för att jag pressade på ;). Det blir ju ofta så att man får pressa lite extra nu när man är hyfsat förstoppad.

Jag blödde som du bara när jag torkade mig. Obehagligt att se blod på pappret.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny