BF Juli 2017 ny
Jag lyssnade på er. Så nu blir det en tur in.
Jag lyssnade på er. Så nu blir det en tur in.
Idag tog mitt besök hos bm väldigt lång tid. Kom dit vid 10 men hjärtljuden hos bebben låg för högt (över 170). Provade halv 11 igen, samma sak. Fick sen gå iväg o promenera och provade igen vid 12. Fortfarande över 170. Bebben var helvild där inne. Fick gå runt en timme till för ett sista försök, annars skulle jag inte till fl för undersökning. Men kl 13 när jag kom dit hade hon äntligen lugnat sig där inne och hjärtljuden låg normalt. Så skönt! Man vill ju helst slippa flera timmar på fl.
Men nu är jag helt mör. Jobbigt att gå runt i flera timmar och vara orolig.
Vad läskigt med hjärtljuden! Skönt att dom tillslut gick ner. Man vill ju inte ha stressade bebisar! Ska ni följa upp det något?
Vad spännande för er som snart ska sättas igång/snittas! Snart har ni era bebbar här.
Har alltid undrat hur det är att ha ett bestämt datum. Måste vara skönt att kunna planera.
Jag har en släng av kontrollbehov och det matchar ju inte riktigt det här med att vänta barn hehe. Nu fyra veckor till bf men det kan ju skilja alltfrån 2-6 v och ändå vara normalt.
Blöjor har jag fått på BB de tidigare gångerna men det var ju några år sedan.
Kanske packar väskan om två veckor typ. Är ju inte så mkt som ska med, så snabbt fixat. Satsar mest på skönt kläder till mig och till bebben.
Idag skrev jag och min bm sammanfattningen av graviditeten och gick igenom tidigare fl och mina tankar inför kommande. Hon skrev in att jag behöver stanna kvar på BB för uppföljning (pga tidigare förlossningsdepp) vilket känns skönt. Tänk om mannen till och med skulle få stanna kvar denna tredje gång? Skulle vara en ny upplevelse. Fast det känns ju tveksamt i juli...
Försök se till att vila Treans resa. Ta hand om dej nu i slutfasen.
Ikväll fick jag plötsligt lite panik över förlossningen. Främst tänker jag på smärtan. Usch vill inte :(. Kommer jag palla? Är ju i sämre skick än sist. Rädd för att ha sådär ont att man tappar kontrollen.
Ngn som ockdå gruvar sig? Måste försöka vända mina tankar.
Vissa är mer känsliga mot mask. Hos vuxna brukar immunförsvaret fixa det, men även de små gynnarna blir mer å mer resistenta tyvärr. Lilla tjejen får det jättelätt och receptfria vanquin tar inte det på henne, utan fick alltid ringa till Bvc å be dem skriva ut rejält medel. Vanquin tas inte upp av kroppen utan passerar utan att påverka något annat än färgen på avföringen och masken i sig. Lite som miniformdroppar. Skitäckligt och smittar via maskens sporer som är luftburna. Alltså sväljer man dem :( därav barn som stoppar snor i munnen ofta har det! Men men alla barnfamiljer har eller har haft det vid nåt tillfälle :/
Nybäddad säng till lilleman...
Nu hoppas jag att han sover gott där i om några dagar!
Tack alla!
Sömn vet jag inte hur mycket det blir...men hoppas på några timmar iaf. Tur jag slumrat mycket på dagen idag!
Hej alla!
Gör en liten uppdatering!
Fick en ballong insatt kl.10 och är nu ute och går på en liten promenad.
Kan inte förstå att det är på gång...
Skönt väder ute iaf, så gott att man kan vara ute någon timma.
Får se om det kommer någon uppdatering innan bebis är ute!
Ha en fin dag alla!
Så himla härligt att Grönadruvans Olle äntligen är här!
Själv är jag så vidrigt trött på att vara gravid nu. Och ändå är det fortfarande drygt en månad kvar till bf. Skjut mig om jag måste vänta en bit in i augusti. Magen är stor som en elefants och många ojar sig över att det är så många veckor kvar när magen redan är så stor. Jotack, jag vet. Den gör att jag inte kan röra mig, framför allt inte när jag ligger ner och jag kan och orkar gå ungefär lika snabbt som en sengångare pga flåset och bäcken som gör ont. Men det är väl bara att kämpa på antar jag. Kör väl på en 10-12 arbetsdagar till kommande veckorna. Inte så tokigt att jobba ändå, då slipper man ju jaga runt och stimulera sonen hemma iallafall, haha.